• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. BTK’dan 112 Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemi kararı
BTK’dan 112 Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemi kararı

BTK’dan 112 Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemi kararı

ICT Media ICT Media
12 Şubat 2018 00:00
Paylaş

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 112 Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemi ile ilgili kararı, kurulun internet sitesinde yayınlandı. 112 Acil Çağrı Servisi Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemin Yerleştirilmesi ile ilgili Tip Onayı Yönetmeliği’nin 4’üncü maddesi ve ilgili diğer mevzuat ile İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna muhatap 24.10.2017 tarihli ve E.8481 sayılı yazısına istinaden alındığı belirtilen kararda şöyle denildi;

“Bilgi teknolojileri ve iletişim sektöründe yaşanan gelişmelere bağlı olarak haberleşme teknolojilerinin tüm sektörlerdeki etkisi ile ekonomik ve sosyal refaha katkısı bilinmekle birlikte, bu gelişmelerin kişisel güvenlik, siber güvenlik ve milli güvenlik risklerini de beraberinde getirmesi, ayrıca Acil Çağrı Merkezinden e-Call çağrısı başlatan numaranın geri aranması ihtiyacı halinde yabancı operatörler üzerinden yapılacak bağlantı süreçlerinde yaşanabilecek aksaklıklar sebebiyle muhtemel can ve mal kaybının artması ihtimali de dikkate alınarak, söz konusu risklerin bertaraf edilmesi ve ihtiyaç duyulan bilişim sistem ve hizmetlerinin azami derece yerli ve milli kaynaklardan sağlanmasını teminen;

1. 112 tabanlı araç içi acil çağrı (eCall) sisteminde SIM kart, eSIM (embedded SIM/gömülü SIM) kart veya SIM kart özelliğini taşıyan bir modül vb. bulunmaması veya eCall çağrısının yapıldığı anda abonesi olunan işletmecinin şebekesine bağlantı sağlanamaması halinde, söz konusu çağrıyı alan işletmeci tarafından eCall çağrısının ilgili Acil Çağrı Merkezine aktarılmasını teminen işletmeciler tarafından gerekli tedbirlerin alınması, söz konusu modüllerin sadece eCall çağrısı yapmak amacıyla kullanılması halinde ülkemizdeki mobil işletmecilerden temin edilmesi veya söz konusu işletmeciler tarafından kontrol edilebilecek şekilde programlanabilir olması, bununla birlikte bu kapsamdaki haberleşme modülleri için 2/2 abonelik sözleşmesi tesis edilmesine gerek olmadığı, ancak işletmeciler tarafından bu modüllerin sadece 112’yi arayabilmesi ve 112 tarafından geri aranabilmesi için gerekli tüm tedbirleri alınması,

2. 112 Acil Çağrı Servisi Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemin Yerleştirilmesi ile ilgili Tip Onayı Yönetmeliği’ne uygun olarak ülkemizde kullanılmak üzere üretilen veya ithalat yoluyla satılan araçlardaki eCall ile birlikte katma değerli hizmet sunumuna imkan sağlayan haberleşme sistemlerinde; SIM kart, eSIM kart veya SIM kart özelliğini taşıyan bir modül vb. kullanılması halinde, söz konusu SIM kartların, eSIM kartların veya SIM kart özelliğini taşıyan modül vb.nin ülkemizde mobil elektronik haberleşme hizmeti sunmak üzere yetkilendirilmiş işletmecilerden temin edilmesi veya söz konusu işletmeciler tarafından kontrol edilebilecek şekilde programlanabilir olması ve abonelik işlemlerinin ilgili mevzuata uygun olarak yapılması, anılan sistemin yapısı gereği ilgili mevzuatta tanımlanan makineler arası iletişim cihaz ve aboneliği kapsamında bulunmadığı,

3. 112 Acil Çağrı Servisi Tabanlı Araç İçi Acil Çağrı Sistemin Yerleştirilmesi ile iilgili Tip Onayı Yönetmeliği’ne uygun olarak ülkemizde kullanılmak üzere üretilen veya ithalat yoluyla satılan araçlardaki eCall ile birlikte katma değerli hizmet sunumuna imkan sağlayan haberleşme sistemlerinde hizmet verecek sunucuların başta 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununda belirtilen milli güvenlik ve kamu düzenine ilişkin hükümler ile ilgili diğer mevzuata uygun olarak ülkemizde bulundurulması ve sistemdeki kişisel verilerin ilgili kişinin açık rızası olmaksızın yurt dışına çıkartılmaması,

4. İşbu Kurul Kararının Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile ilgili işletmecilere tebliğ edilmesi hususlarına karar verilmiştir.”

Paylaş
BTK eCall acil çağrı

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.