• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Çerezsiz bir geleceğe hazır mısınız?
Çerezsiz bir geleceğe hazır mısınız?

Çerezsiz bir geleceğe hazır mısınız?

ICT Media ICT Media
3 Ocak 2024 16:20
Paylaş

Günümüzde teknolojinin hızla evrim geçirdiği çağımızda, dijital reklamcılık da sürekli olarak değişim ve gelişim içerisinde yer alıyor. Bu dinamik ortamda, Google Chrome, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde üçüncü taraf çerezleri kaldırmayı planlıyor. Reklamverenler için oldukça önemli bir dönemeç olarak öne çıkan bu karar, kişiselleştirme, hedefleme ve reklam etkinliği konularında yeni zorluklar ortaya çıkarıyor. Adform, bu zorlu dönemde reklamverenlere, daha etkili ve doğrudan hedeflenmiş reklam kampanyaları oluşturma imkânı sunarak, sektördeki değişime öncülük ediyor.

Çerezsiz bir gelecek yolda

Üçüncü taraf çerezler, reklamverenlerin hedef kitlelerini daha iyi anlamalarına ve kişiselleştirilmiş içerik sunmalarına yardımcı olan temel unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Ancak bu süreçte, kişiselleştirilmiş kullanıcı profili oluşturmak için gereken bilgiler, çoğu zaman açık kullanıcı onayı alınmadan toplanabiliyor. Google Chrome, bu durumun önüne geçebilmek adına, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde üçüncü taraf çerezleri kaldırmayı planlıyor. Bu karar, reklamcılık sektöründe önemli bir değişikliği beraberinde getirerek, reklamverenlere yeni bir düzenlemeye uyum sağlama ihtiyacı doğuruyor.

Reklamverenler yeni döneme hazırlanmalılar

Çerezlerin kaldırılması, reklamverenlerin hazırlanmaları gereken önemli bir dönemi işaret ediyor. Diğer yandan, reklam teknolojileri sunan şirketlerin de yeni düzenlemeye göre çözümler geliştirmeleri ya da mevcut çözümlerini düzenlemeleri gerekiyor. Planlanan düzenlemeler reklamverenlerin, özellikle birinci taraf verilerini toplama konusunda kullanıcılarından açık rıza almaları gereken bir dönemi gösteriyor.

Şeffaf ve kullanıcı odaklı bir ortam

Çerezlerin kaldırılmasının, reklam sektöründe daha şeffaf ve kullanıcı odaklı bir ortamın oluşmasına katkıda bulunması bekleniyor. Ayrıca reklamverenler için bu değişiklik, birinci taraf verilerine dayalı stratejilere daha fazla odaklanma ihtiyacını beraberinde getiriyor. Adform, reklamverenlere kullanıcı izni alınmış birinci taraf verilerini toplama ve etkili hedefleme stratejileri oluşturma konusunda rehberlik ederek, reklam kampanyalarının kişiselleştirilmesini sağlamak için gerekli güvenilir altyapıyı sunuyor.

ID Fusion, çerezsiz ortamlarda yeniden hedeflemeyi mümkün kılıyor

Adform, reklamverenlere çerezsiz bir geleceğe hazırlanmalarında rehberlik edecek ve kişiselleştirme, hedefleme ve veri yönetimi konularında güçlü çözümler sunuyor. Birinci taraf verilerini etkili bir şekilde kullanma, izin odaklı stratejiler oluşturma ve reklam etkinliğini artırma konularında reklamverenlere destek olacak çeşitli araçlar ve kaynaklar sağlıyor.

Reklamverenler, hedef kitlelerine ulaşmak ve dönüşüm oranlarını artırmak için etkili reklam stratejileri oluşturuyorlar. Ancak, çerez kullanımı ve gizlilik düzenlemelerindeki değişiklikler, bu stratejileri uygulamayı zorlaştırabiliyor. Bu noktada Adform, ID Fusion teknolojisi ile devreye giriyor. Yenilikçi reklam teknolojileri ile alanında öncü olan Adform, reklamverenlerin dönüşüm hedeflerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak için ID Fusion teknolojisinden faydalanıyor. ID Fusion, çerez kullanımına bağımlı olmayan tarayıcılarda bile yeniden hedefleme yapmayı mümkün kılan bir çözüm sunuyor.

Cem Eroğlu: “Reklamverenleri çerezsiz bir geleceğe hazırlıyoruz.”

Çerezsiz bir geleceğe şimdiden hazırlıklı olmamız gerektiğini belirten Adform Türkiye Ülke Müdürü Cem Eroğlu, "Dijital reklamcılık, sürekli bir değişim içerisinde. Google Chrome'un 2024 yılında üçüncü taraf çerezleri kaldırma kararı, reklamverenlere yeni zorluklar getiriyor. Ancak Adform olarak, reklamverenleri çerezsiz bir geleceğe hazırlarken, kişiselleştirme, hedefleme ve reklam etkinliği konularında güçlü çözümler sunuyoruz. Daha kullanıcı odaklı ve şeffaf bir döneme giriyoruz. Adform olarak, özellikle hedefleme ve kişiselleştirme açısından giderek daha zorlu hale gelen bu dönemde, reklamverenlerin önündeki zorlukları ortadan kaldırıyoruz" diyor.

Adform hakkında

Adform, modern pazarlama için tek küresel, bağımsız ve tam entegre reklam platformudur. Eşsiz kurumsal teknolojisi Adform Flow, tüm kampanya yaşam döngüsünün kusursuz yönetimi için ölçeklenebilir, modüler ve açık mimari kullanır ve üstün kullanıcı deneyimi sunar. Müşterilere reklam operasyonları kapsamında, kampanyalarındaki tüm verilerinin sahipliğini içeren, gelişmiş kontrol ve saydamlık sağlar. Adform, 2002 yılından bu yana, insan/makine iş birliğini geliştiren ve artırılmış zekâ sunan teknolojiler geliştirerek, müşterilerinin iş sonuçlarını iyileştiriyor.

Paylaş
teknoloji Dijital reklamcılık Google Adform Cem Eroğlu

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türkiye Kültür Yolu Festivali’nin coşkusu, BİP’te yaşanıyor
Türkiye Kültür Yolu Festivali’nin coşkusu, BİP’te yaşanıyor
8 Temmuz 2025 18:13
Enocta, UDEPA ile güçlendi
Enocta, UDEPA ile güçlendi
8 Temmuz 2025 18:07
Güçlü İş Birliği Sınırları Aşıyor: Redington ve Trend Micro Azerbaycan’da!
Güçlü İş Birliği Sınırları Aşıyor: Redington ve Trend Micro Azerbaycan’da!
8 Temmuz 2025 17:44
Innosa’nın Coğrafi Bilgi Sistemleri ile mekânsal veriler akıllı kararlara dönüşüyor
Innosa’nın Coğrafi Bilgi Sistemleri ile mekânsal veriler akıllı kararlara dönüşüyor
8 Temmuz 2025 12:51
Gelişmiş Güvenlik için 5G – Acil Durum Hizmetleri Dijital  Çağa Giriyor
Gelişmiş Güvenlik için 5G – Acil Durum Hizmetleri Dijital Çağa Giriyor
7 Temmuz 2025 17:38
“Yapay Zekâ Yıldızları”na ilk uluslararası ödül
“Yapay Zekâ Yıldızları”na ilk uluslararası ödül
7 Temmuz 2025 17:32
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.