Dijital pazarlama hizmeti veren Cox Media Group’a (CMG) ait raporlar, kullanıcıların telefonlarının dinlendiği şüphelerini doğruladı. CMG raporlarına göre, şirket yatırımcılara sunduğu bir sunumda, "Aktif Dinleme" yazılımının, "konuşmalarımızı dinleyerek gerçek zamanlı niyet verilerini yakalamak için" yapay zekâ kullandığını kabul etti. Raporda bu yazılımların Android veya iPhone’daki herhangi bir uygulama aracılığıyla etkinleştirilebileceği ve akıllı ev asistanları gibi diğer cihazların da dinleyebileceği belirtildi.
404 Media, Google, Facebook, Microsoft ve Amazon gibi dev şirketlerle ortaklık kuran dijital pazarlama hizmeti Cox Media Group'a (CMG) ait satış konuşması belgesine göre, izlemek ve aktif olarak dinlemek için kullanılan teknolojiye "Ses Verisi" deniliyor ve CMG, işletmelerin bu verileri reklamları verimli bir şekilde hedeflemek için nasıl kullanabileceğini açıklayan bir bölümde açıkça "Evet, Telefonlarımız Bizi Dinliyor" iddiasında bulunuyor.
CMG'nin ortaya çıkan raporunun bir bölümünde, "Akıllı telefonlar ve tabletler gibi cihazlarda mikrofon verilerine erişme becerisinin artması, teknoloji ortağımızın satın alma öncesi görüşmeler sırasında ses verilerini toplamasını ve analiz etmesini sağlıyor. Tüketici davranışlarının daha önce görülmemiş bir şekilde anlaşılması, böylece hedef kitlenizin "vay canına, bunlar bir zihin okuyucu olmalı" diye düşünmesini sağlayan kişiselleştirilmiş reklamlar sunabiliriz." ifadeleri yer alıyor.
Sunumda, CMG’nin ses verilerini kullanıcı davranışlarıyla birleştirerek daha spesifik reklam hedeflemesi yaptığı belirtiliyor. Sızıntının ardından, Google CMG’yi ortaklık programından çıkarırken, Meta (Facebook’un sahibi) kullanım şartlarını ihlal edip etmediğini incelemeye başladı. Amazon ise, bu tür bir iş birliği içinde olmadığını ve kuralların ihlali durumunda gerekli adımları atacağını duyurdu.
Bu durum reklam teknolojilerinin kullanıcı gizliliği üzerindeki etkilerine dair endişeleri bir kez daha gündeme getirdi. CMG'nin, kullanıcıları dinleyerek elde ettiği verileri pazarlama stratejilerinde kullanması, kişisel gizliliğin nasıl tehlikeye atılabileceğini gösteriyor. Özellikle kullanıcıların bu tür dinleme teknolojilerinin farkında olmadan onay vermesi, büyük bir gizlilik ihlali olarak değerlendiriliyor. Daily Mail’e konuşan Veri Güvenliği Uzmanı Andy LoCascio, “Bu durum benim de çok sık başıma geliyor. Örneğin arkadaşlarımla telefonda Portekiz’e tatile gitmeyi konuşuyoruz ve ertesi gün veya aynı gün seyahat ilanları karşımıza çıkıyor. Bu pek normal değil” dedi ve ekledi: "Cihazınız kapalı gibi göründüğünde bile mikrofonun sürekli açık olduğunu unutmayın. Sesle etkinleştirilen asistanlar, mikrofonun her zaman açık kalmasına neden olabilir. Ayrıca, bazı şirketler ses verilerinize erişmek için uygulamalar aracılığıyla mikrofon izni alır ve birçok kullanıcı bu izni farkında olmadan verir."