• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Covid-19 sosyal medya alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdi?
Covid-19 sosyal medya alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdi?

Covid-19 sosyal medya alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdi?

ICT Media ICT Media
3 Haziran 2020 00:00
Paylaş

Covid-19 sürecinde tüm dünya daha önce alışık olmadığımız bir düzende yaşamaya ayak uydurmaya çalışırken, kişisel olarak her tercihimiz ve alışkanlığımız yeniden şekillenmeye devam ediyor. Sadece aktif sosyal yaşantılarımızdaki alışkanlıklarımız dışında, dijital dünyadan da beklentilerimiz tam anlamıyla bambaşka bir boyut kazanmış durumda. Özellikle sosyalleşmenin askıya alındığı bu dönemde, kullanıcıların sosyal medya kanallarından beklentisi sosyalleşmekten daha çok doğru bilgi almak yönünde değişiyor.

Sosyal medyayı neden kullanıyoruz? Son 4 ay içerisinde neler değişti? Kullanıcıların beklentileri neler? gibi sorulara yanıt arayan AdColony, Türkiye’de 14-65 yaş arasındaki katılımcılarla gerçekleştirdiği “Covid-19 Döneminde Değişen Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması” salgın sebebiyle kullanıcıların değişen beklentilerini gözler önüne seriyor.

Araştırmaya göre Türkiye’de izolasyonun başlamasıyla kullanıcıların %61’i sosyal medya kanallarında daha fazla vakit geçiriyor. Kullanıcıların %51’i sosyal medyayı güncel bilgilerden haberdar olmak için kullandıklarını belirtiyorlar. Markaların mesajlarını ve kampanyalarını dijitale hiç olmadığı kadar yoğunlaştırdığı bu dönemde, katılımcıların reklamlar özelinde en güvenilir buldukları sosyal medya kanalı %51 ile LinkedIn oluyor.

Katılımcıların %37’si gün içinde en az 30 dakika Linkedın’de geçirdiğini belirtirken, %30’u gün içinde LinkedIn’de yarım saatten daha fazla vakit geçiriyor.

AdColony EMEA&LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer bu dönem değişen sosyal medya kullanım alışkanlıklarını yorumluyor. “İçinde bulunduğumuz süreçte LinkedIn ülkemizdeki kullanıcılar için daha da önem kazandı. Hem güvenilir bilgiye ulaşmak hem de evden çalıştığımız bu dönemde çalıştıkları sektöre dair haberleri daha yakından takip edebilmek herkes için çok önemli bir hale geldi. Yaptığımız araştırmaya göre katılımcıların %57’si bir hafta içerisinde LinkedIn’de mutlaka 1 ila 3 arası post paylaşımı yapıyor.”

Her anımızı, iyisiyle kötüsüyle sosyal medya kanallarında yaşadığımız, haber kaynağımız olarak kullandığımız sosyal medya COVID-19 ile önemini daha da arttırmış olsa dahi, güvenilir bilgilere ulaşmak için ise doğru sosyal medya araçları kullanıcıların en çok önem verdiği nokta olmaya devam ediyor.

Paylaş
​​​​​​​Covid-19 AdColony

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
27 Kasım 2025 16:13
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
26 Kasım 2025 15:46
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
26 Kasım 2025 15:44
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
26 Kasım 2025 12:01
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
24 Kasım 2025 17:04
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
22 Kasım 2025 14:18
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.