
e-Dönüşüme 17 yıldır liderlik eden Türk Ar-Ge şirketi Digital Planet, yeni teknolojilerle iş dünyasına inovatif çözümler üretmeye devam ederken, genç mühendislerle geliştirdiği çözümlerini 2018 yılında 30 farklı ülkeye ihraç etmek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Dijitalleşme süreçlerinde her şirketin bir stratejisi ve zaman planı olması gerektiğine dikkat çeken Digital Planet Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Vural, “Dünyanın neresinde faaliyette olursa olsun dijital dönüşüme adım atmayan şirketler rekabette gün geçtikçe daha fazla zorlanacak” dedi.
Digital Planet Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Vural yaptığı açıklamada, teknoloji ve internetle değişen dünyaya ve yeni ekonomik düzene dikkat çekerek, “Dönüşüme adım atmayan şirketler ilerleyen zamanlarda rekabette oldukça zorlanacaklar ve hatta yetişemeyecekler. Bu olumsuz senaryonun talihsiz kahramanı olmak istemeyen şirketlerin hızlı düşünüp hızlı da hareket etmesi gerekiyor.” dedi. e-Fatura konusunda birçok kurumun hizmet vermeye çalıştığını ancak burada dikkat edilmesi gereken en önemli hususun, doğru çözümlerin doğru altyapı ile verilmesi gerektiği olduğunu belirten Adnan Vural şunları söyledi: “Digital Planet olarak biz ayda 6500’e yakın kuruma hizmet veriyoruz. Şu anda Türkiye’deki kurumsal faturalaşmanın %40’ı, bireysel faturada da %80’i Digital Planet’in sunduğu çözümler üzerinden gerçekleşiyor. Her ay 6 milyonun üzerinde kurumsal e-Fatura işlemi gerçekleştiriyoruz. Bu noktada uzmanlık ve tecrübe büyük önem taşıyor. e-Fatura alanında aksayan bir altyapı olduğunda kurumlar fatura işleyemez duruma gelebilirler. Bu hem ticari hayatta ciddi risk anlamına gelir hem de kurumların itibarı ve hesap verebilirlikleri açısından sıkıntılara neden olabilir. Bunun için kurumların doğru iş ortağını seçmesi kritik önem taşıyor.”
Digital Planet’te biz dönüşümün ötesini, ilerisini konuşuyoruz
Digital Planet CEO’su Şerif Beykoz ise, dijitalleşme gündemi kapsamında sektöre yön vermeye devam edeceklerine dikkat çekerek, “e-Dönüşümde şirketin mevcut konumunu koruyup müşteri ve fatura adetlerimizi daha da artırarak birkaç yıl içerisinde 20 bin kurumsal müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz. Buna ek olarak Türkiye’nin en büyük ve kapsamlı fatura platformu olma özelliğimizi katma değerli servislerimizi yeni ürünlerle destekleyerek devam ettireceğiz. Örneğin finansal çözümler platformumuz “Parantez”, mobil ödeme platformumuz “Payall” ve birçok yeni ürünümüz pazarı yönlendirici ve yönetici konumumuzu güçlendirecektir. e-Dönüşüm tarafında da müşteri sayımız ve fatura hacmimiz büyümeye devam ediyor. Sektörün ihtiyaçlarına baktığımızda bugün sunacağımız yeniliklere de ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Türkiye e-Dönüşümün zorlu kısmını tamamladı ve bugün Digital Planet’te biz dönüşümün ötesini, ilerisini konuşuyoruz. Örneğin finansal dünyada yapay zekâ ile desteklenen teknolojiler artık sanal teknolojilere evriliyor. Blokchain, dünyada olduğu gibi bizim de ana gündem konularımız arasında yer alıyor. Blockchain’i ben bir “güven zinciri” olarak tanımlıyorum. Bu güven zincirinin tabanında, ilerleyen dönemde herkes için teknolojik demokratikleşmeden, sosyal adaletten bahsediyor olacağız. Bu teknolojilerin alt yapısıyla hazırlanmış ürünler gelecekte finansal markette yerini alacak, biz de bu sarmalın bir parçası olmak için şimdiden yatırımlar yapıyoruz, Digital Planet’i de artık bir fintech şirketi olarak konumlandırıyoruz.” şeklinde konuştu.