• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dijital kanalların kullanımı 2022’de yüzde 26 arttı
Dijital kanalların kullanımı 2022’de yüzde 26 arttı

Dijital kanalların kullanımı 2022’de yüzde 26 arttı

ICT Media ICT Media
24 Ocak 2023 14:17
Paylaş

Global omnichannel pazarlama platformu SmartMessage’ın bulut tabanlı 1 milyara yakın veri üzerinden yaptığı araştırma kurumların e-posta, SMS ve MMS gibi dijital kanalları 2022’de önceki yıla göre daha yoğun bir şekilde kullandığını gösteriyor. 

SmartMessage’ın bankacılık, sigorta, perakende ve otomotiv gibi çok sayıda sektörden derlediği verilere göre özellikle e-posta kanalında önceki yıla göre yüzde 40’lık bir artış görülüyor. SMS gönderimlerinde yüzde 26’lık bir yükseliş gözlemlenirken, MMS kanalındaki aktivitelerin 2021 seviyesinde kaldığı belirtiliyor. Markalar özellikle pandemi ile dijital kullanım alışkanlıkları gelişen son kullanıcılara çok kanallı stratejilerle ulaşmaya gayret ediyor. Dijital kanalların kullanımı 2022’de yüzde 26 artarken, gönderimlerde ulaşım oranı olarak yüzde 97 ile e-posta başı çekiyor. 

Konuyla ilgili SmartMessage CEO’su Oğuz Küçükbarak: “Verileri incelediğimizde özellikle pazarlama otomasyon kurgularının dijital kullanımın artmasında etkili olmaya başladığını görüyoruz. Çok kanallı kurgular günümüz tüketicisinin ihtiyaçlarını karşılamada önemli farklar yaratıyor. Pandemi ile dijital kanalları daha çok kullanan bir son kullanıcı kitlesi oluştu. Deneyimlerin mükemmelleşmesinde doğru kanallardan doğru mesajları doğru anda vermek her zamankinden önemli hale geldi” diyor.

En yoğun ay Aralık oldu

İş dünyasında özellikle okulların açılmasıyla başlayan sonbahar dönemi genel olarak birçok sektörün hareketlilik yaşadığı sezon olarak biliniyor. SmartMessage’ın verilerine göre de özellikle 2021’in son çeyreği son kullanıcı ve müşterilerle yapılan iletişimlerde en faal dönem oldu. Gönderimlerin yüzde 31’i bu dönem gerçekleşirken, tüm yıl boyunca en hareketli ay Aralık olarak kayıtlara geçti. Tüm kanallarda en çok gönderim olan Aralık’ı Nisan, Eylül ve Kasım ayları izledi. E-posta ve SMS kanallarında en az iletişimin olduğu ay Ocak olurken, SMS için Mayıs ve Temmuz en az hareketliliğin olduğu aylar arasında yer aldı. 

Favori gün Perşembe

Kurumların bildirim ve kampanyalar için özellikle Perşembe gününü tercih ettiği yine SmartMessage’ın verilerinde karşımıza çıkıyor. Yüzde 26 paya sahip olan Perşembe gününü yüzde 18 ile Pazartesi ve Cuma izliyor. Hafta sonu ve özellikle Pazar günü en az marka iletişiminin olduğu zaman dilimi olarak görülüyor. SMS ve MMS kanallarında hafta içi tüm günlere yayılan dengeli bir dağılım gözlemlenirken, e-posta kanalında Perşembe günü diğer günlerin ortalamasının bir buçuk katına yakın bir hareketliliğe sahip.

Özellikle öğleden sonra hareketlilik var

Gönderimlerde özellikle öğle 12’den sonra yaygın kullanılan bir saat dilimi olarak ortaya çıkıyor. Mesajların yüzde 67’si saat 12’den sonra kullanıcılara ulaştırılıyor. E-posta ve SMS kanallarında öğleden sonraki gönderimler öğleden önceki gönderimlerin iki katı olarak gerçekleşiyor. Bu oran MMS kanalında dört kata çıkıyor. 

Mobil kullanımın ve chatbotlara ilginin artması bekleniyor

Artık mobil kullanımın da önemli seviyelere geldiğini belirten Oğuz Küçükbarak: “Önümüzdeki dönem mobil kullanımda push bildirimi gibi dijital tüketicilere daha etkileyici mesajlar sunacak kanalların da daha fazla kullanılacağını bekliyoruz. Ayrıca ChatGPT’nin popülerleşmesi ile diyalog bazlı iletişim daha da yaygın hale gelecek. Müşterileri daha iyi anlayan ve daha iyi deneyimler sunan chatbotların dönemi başlıyor” yorumunda bulunuyor.

Paylaş
SmartMessage Oğuz Küçükbarak ChatGPT Global omnichannel Chatbot Yapay Zekâ

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

“Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız”
“Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız”
14 Ağustos 2025 14:43
Trend Micro, Uç Nokta Korumada 20. Kez Gartner Lideri
Trend Micro, Uç Nokta Korumada 20. Kez Gartner Lideri
14 Ağustos 2025 14:18
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
14 Ağustos 2025 12:40
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
14 Ağustos 2025 12:05
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
12 Ağustos 2025 17:11
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
12 Ağustos 2025 13:58
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.