• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dijital Pazarlama Sektörü 2022’de yüzde 70 büyüdü
Dijital Pazarlama Sektörü 2022’de yüzde 70 büyüdü

Dijital Pazarlama Sektörü 2022’de yüzde 70 büyüdü

ICT Media ICT Media
15 Aralık 2022 11:32
Paylaş

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sektörler de yatırımlarını dijital dünyaya taşıdı. Dijital reklam rekabeti her yıl daha da kızışırken, 2022’nin ilk 6 ayında dijital pazarlama alanında yapılan yatırımlar 14 milyar liranın üzerinde gerçekleşti. Bu rakam 2021’in aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 78’lik bir büyümeye elde edilirken, 2022’nin ikinci yarısında ise özellikle kasım ayında yaşanan Black Friday’in etkisiyle sektöre yapılan yatırımların toplamı yaklaşık 20 milyar lira düzeyinde gerçekleşti. 

2022’de sektöre yapılan yatırımların beklenin üzerinde artış gösterdiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Son dönemde giderek daha çok ilgi görmeye başlayan kısa video içerikleri, TikTok, Youtube ve İnstagram gibi sosyal medya platformlarına olan reklam ilgisini artırdı. Bu ilgi, 2023’te daha ileri bir boyuta taşınacak gibi duruyor” diye konuştu. 

Çevre Dostu Pazarlama Çalışmaları Daha Sık Tercih Edilecek

Sektörün 2023 yılında da benzer bir yatırım tablosu çizeceğine vurgu yapan Yasin Kaplan, “2023’te dijital ve programatik açık hava reklamlarının büyük bir artış göstereceğini öngörüyoruz. Onun dışında dijital ortamda yayın yapan Spotify gibi uygulamalara da gelecek yıl daha çok yatırım yapılacaktır. Öte yandan, birçok marka için ana gündem maddesi haline gelen sürdürülebilirlik, artık dijital alanda da tercih edilmeye başlandı. Bu bağlamda dijital alanda da sürdürülebilir bir marka olmak adına çevre dostu pazarlama çalışmaları, 2023’te daha sık tercih edilecektir. Bunlara ek olarak birçok özelliği aynı anda kullanıcılara sunan süper uygulamaların da yeni yılda hayatımıza daha çok gireceğini söyleyebiliriz. Dijital pazarlama sektörü, bu uygulamaların insanların beklentisini yükseltmesinden ders çıkartarak ona göre aksiyon alacaktır” ifadelerini kullandı.  

Kısa video içeriklerinin Z kuşağı tarafından yoğun ilgi gördüğüne de dikkat çeken Kaplan, 2023’te dijital stratejilerin biraz daha bu alana kaymasını beklediklerini de vurguladı.

Paylaş
Yasin Kaplan dijital pazarlama

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

"Veri Alanları, Etik ve Güvenli Yapay Zekânın Anahtarı: TBV ve Akbank Raporu yayınlandı"
8 Aralık 2025 13:17
Huawei, Türkiye’yi Avrupa operasyonları için “Model Ülke” ilan etti
Huawei, Türkiye’yi Avrupa operasyonları için “Model Ülke” ilan etti
8 Aralık 2025 12:58
Avustralyalı fizikçilerden çığır açan iddia: Paradoksuz zaman yolculuğu mümkün
Avustralyalı fizikçilerden çığır açan iddia: Paradoksuz zaman yolculuğu mümkün
8 Aralık 2025 12:21
2. Milli Haberleşme Ürünü Çalıştayı'nda 5G ve dijital egemenlik masaya yatırıldı
2. Milli Haberleşme Ürünü Çalıştayı'nda 5G ve dijital egemenlik masaya yatırıldı
6 Aralık 2025 13:03
Google, 2025’in en çok merak edilenlerini açıkladı
Google, 2025’in en çok merak edilenlerini açıkladı
5 Aralık 2025 10:30
Türk Mühendislerden Ağ Güvenliğine Dijital Kalkan
Türk Mühendislerden Ağ Güvenliğine Dijital Kalkan
4 Aralık 2025 16:02
ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.