• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dijital Reklamcılıkta Çifte Başarı: Daha Az Karbon, Yüksek Erişim
Dijital Reklamcılıkta Çifte Başarı: Daha Az Karbon, Yüksek Erişim

Dijital Reklamcılıkta Çifte Başarı: Daha Az Karbon, Yüksek Erişim

ICT Media ICT Media
12 Aralık 2025 11:05
Paylaş

QNB Türkiye’nin "2050 Net Sıfır" hedefli sürdürülebilirlik kampanyasının dijital ayağında Adform ile yürütülen işbirliği, sektörde hem çevresel sorumluluk hem de erişim verimliliği açısından dikkat çeken sonuçlar doğurdu. Kampanya, Adform’un teknolojileri kullanılarak Türkiye ortalamasına göre %76 daha düşük bir karbon ayak iziyle tamamlanırken, aynı zamanda çerezsiz tarayıcılardaki "erişimi zor" kitleye ulaştı.

QNB Türkiye’nin "2050 Net Sıfır" hedefini dijitalde yaymak amacıyla Adform işbirliğiyle başlatılan kampanya, sektörün çevresel etkisini azaltma hedefine odaklandı. Bu süreçte, Adform’un Scope3 teknolojisi kullanılarak, karbon emisyonu yüksek yayın envanterleri tespit edildi ve elendi. Yapılan optimizasyon sonucunda kampanyanın 1000 gösterim başına üretilen karbon miktarı (gCO2PM) 296,7 gCO2PM seviyesine düşürüldü. Bu oran, Türkiye’deki benzer programatik yayınların ortalamasından %76 daha düşük bir emisyon miktarına karşılık geliyor.

Kampanya süresince elde edilen verimlilik, toplamda 15,6 ton CO2 tasarrufu sağladı. Yetkililer, bu miktarın yaklaşık 15 dönümlük bir ormanın bir yılda emdiği karbon miktarına eşdeğer olduğunu belirtti. Optimizasyon süreci, kampanyanın ilk haftasındaki 360,43 gCO2PM olan emisyon oranını, yalnızca üç haftada %41,38 azaltarak 236,61 gCO2PM seviyesine çektiği haftalık raporlarla doğrulandı.

Çerezsiz Ortamda Yüksek Erişim

Kampanyanın ikinci temel başarısı, sürdürülebilirlik hedeflerinden taviz vermeden erişim verimliliğini korumak oldu. Bu aşamada, Adform’un ID Fusion teknolojisi kullanıldı. ID Fusion, farklı cihazlardaki kullanıcı kimliklerini tekilleştirerek reklam sıklığını (frekans) ortalama 3 seviyesinde sabitlemeyi başardı. En zor hedefleme yapılan alanlardan biri olan çerezsiz tarayıcılarda ise toplam kitlenin %28,63’üne ulaşıldı. Kampanya, 8 Eylül – 7 Ekim tarihleri arasında toplamda 16,4 milyonun üzerinde görüntülenme ve 15,4 milyona yakın benzersiz erişim rakamlarına ulaştı.

Adform Türkiye Hesap Yöneticisi Zülal Çimagil, projenin 'performans' ile 'sürdürülebilirliğin' aynı stratejinin parçası olabileceğini kanıtladığını ifade etti. Çimagil, "Bu kampanya, Adform'un entegre teknolojileri sayesinde markaların artık hem daha 'yeşil' ve sorumlu bir reklamcılık yapabileceğini hem de çerezsiz dünyanın zorluklarına rağmen kitlelerine verimli bir şekilde ulaşabileceğini net bir şekilde ortaya koydu," şeklinde konuştu.

QNB Türkiye Dijital Pazarlama İletişimi ekibi ise sürdürülebilir yayın stratejisi doğrultusunda Scope3 teknolojisini kullanarak yüksek enerji tüketimine sahip web sitelerini elediklerini belirtti. Ekip, bu strateji sayesinde ülke ortalamasıyla kıyaslandığında yaklaşık 15,6 metrik ton karbon tasarrufu sağlandığını, yüksek gösterim ve tıklama oranlarına ulaşılırken fazladan karbon emisyonlarının önüne geçildiğini dile getirdi.

 

Paylaş
QNB Türkiye Adform Scope3 Zülal Çimagil

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

5 KOBİ'den yaklaşık biri e-ticaret yapıyor
5 KOBİ'den yaklaşık biri e-ticaret yapıyor
12 Aralık 2025 10:48
Arvento’dan güvenliği artıran video telematik hamlesi
Arvento’dan güvenliği artıran video telematik hamlesi
11 Aralık 2025 14:44
“Türkiye Ar-Ge harcamaları 20 milyar sınırında, yazılım sektörü imalat sanayini geride bıraktı”
“Türkiye Ar-Ge harcamaları 20 milyar sınırında, yazılım sektörü imalat sanayini geride bıraktı”
11 Aralık 2025 11:03
Siber suçlar endüstrileşirken 2026'da bizi neler bekliyor?
Siber suçlar endüstrileşirken 2026'da bizi neler bekliyor?
11 Aralık 2025 10:54
"Veri Alanları, Etik ve Güvenli Yapay Zekânın Anahtarı: TBV ve Akbank Raporu yayınlandı"
8 Aralık 2025 13:17
Huawei, Türkiye’yi Avrupa operasyonları için “Model Ülke” ilan etti
Huawei, Türkiye’yi Avrupa operasyonları için “Model Ülke” ilan etti
8 Aralık 2025 12:58
ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.