QNB Türkiye’nin "2050 Net Sıfır" hedefli sürdürülebilirlik kampanyasının dijital ayağında Adform ile yürütülen işbirliği, sektörde hem çevresel sorumluluk hem de erişim verimliliği açısından dikkat çeken sonuçlar doğurdu. Kampanya, Adform’un teknolojileri kullanılarak Türkiye ortalamasına göre %76 daha düşük bir karbon ayak iziyle tamamlanırken, aynı zamanda çerezsiz tarayıcılardaki "erişimi zor" kitleye ulaştı.
QNB Türkiye’nin "2050 Net Sıfır" hedefini dijitalde yaymak amacıyla Adform işbirliğiyle başlatılan kampanya, sektörün çevresel etkisini azaltma hedefine odaklandı. Bu süreçte, Adform’un Scope3 teknolojisi kullanılarak, karbon emisyonu yüksek yayın envanterleri tespit edildi ve elendi. Yapılan optimizasyon sonucunda kampanyanın 1000 gösterim başına üretilen karbon miktarı (gCO2PM) 296,7 gCO2PM seviyesine düşürüldü. Bu oran, Türkiye’deki benzer programatik yayınların ortalamasından %76 daha düşük bir emisyon miktarına karşılık geliyor.
Kampanya süresince elde edilen verimlilik, toplamda 15,6 ton CO2 tasarrufu sağladı. Yetkililer, bu miktarın yaklaşık 15 dönümlük bir ormanın bir yılda emdiği karbon miktarına eşdeğer olduğunu belirtti. Optimizasyon süreci, kampanyanın ilk haftasındaki 360,43 gCO2PM olan emisyon oranını, yalnızca üç haftada %41,38 azaltarak 236,61 gCO2PM seviyesine çektiği haftalık raporlarla doğrulandı.
Çerezsiz Ortamda Yüksek Erişim
Kampanyanın ikinci temel başarısı, sürdürülebilirlik hedeflerinden taviz vermeden erişim verimliliğini korumak oldu. Bu aşamada, Adform’un ID Fusion teknolojisi kullanıldı. ID Fusion, farklı cihazlardaki kullanıcı kimliklerini tekilleştirerek reklam sıklığını (frekans) ortalama 3 seviyesinde sabitlemeyi başardı. En zor hedefleme yapılan alanlardan biri olan çerezsiz tarayıcılarda ise toplam kitlenin %28,63’üne ulaşıldı. Kampanya, 8 Eylül – 7 Ekim tarihleri arasında toplamda 16,4 milyonun üzerinde görüntülenme ve 15,4 milyona yakın benzersiz erişim rakamlarına ulaştı.
Adform Türkiye Hesap Yöneticisi Zülal Çimagil, projenin 'performans' ile 'sürdürülebilirliğin' aynı stratejinin parçası olabileceğini kanıtladığını ifade etti. Çimagil, "Bu kampanya, Adform'un entegre teknolojileri sayesinde markaların artık hem daha 'yeşil' ve sorumlu bir reklamcılık yapabileceğini hem de çerezsiz dünyanın zorluklarına rağmen kitlelerine verimli bir şekilde ulaşabileceğini net bir şekilde ortaya koydu," şeklinde konuştu.
QNB Türkiye Dijital Pazarlama İletişimi ekibi ise sürdürülebilir yayın stratejisi doğrultusunda Scope3 teknolojisini kullanarak yüksek enerji tüketimine sahip web sitelerini elediklerini belirtti. Ekip, bu strateji sayesinde ülke ortalamasıyla kıyaslandığında yaklaşık 15,6 metrik ton karbon tasarrufu sağlandığını, yüksek gösterim ve tıklama oranlarına ulaşılırken fazladan karbon emisyonlarının önüne geçildiğini dile getirdi.