• Biz Kimiz
  • Künye
logo
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dijital reklamlar kullanıcının izini sürüyor
Dijital reklamlar kullanıcının izini sürüyor

Dijital reklamlar kullanıcının izini sürüyor

ICT Media ICT Media
8 Mart 2022 00:00
Paylaş

Mesajlar, mailler, sponsorlu sosyal medya akış ve hikâyeler olarak karşımıza çıkan dijital reklamların hepsi, kişilerin dijital platformlarda yaptığı hareketlere ve ses kayıtlarına göre göre belirleniyor. Ücretsiz olarak kullanılan her uygulamanın mikrofon veya kamerasını açık olduğunda ortamı dinleyip konuşulan kelimelere göre dijital reklamların çıktığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, kimi zaman Google veya sosyal mecralarda yaptığınız aramalar, beğeniler veya arkadaşlarımızın beğenileri ve takipçileri reklamların kaynağını oluşturabiliyor dedi. Dijital reklamların sadece yüzde 30’nun tesadüf olarak karşımıza çıktığının altını çizen Kaplan, reklamların yüzde 40’ı kişinin hareketlerine göre belirlenirken iken yüzde 30’u da kullanılan ses kayıtlarına göre kullanıcılar kategorize edildiğini söyledi.

Dijital pazarlamanın en önemli avantajlarından biri olan doğrudan hedef kitleye ulaşma, kullanılan akıllı cihazlar aracılığıyla markaların ulaşacağı kişileri birçok kritere kategorilere ayırıyor. Dünyanın önde gelen şirketleri hedefleme teknolojilerini genişletirken, dijital pazarlama sektörünün gelişmesi adına da yatırımlar devam ediyor.

 

Sohbet uygulamalarından gönderdiğiniz ses kayıtlarından Google’da yapılan aramalara kadar yapılan her hareketi sistemin algılayarak dijital reklamları çıkardığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Ücretsiz kullanılan her uygulamada kişisel veriler mutlaka ikinci kişiler ile paylaşılıyor. Eğer bu durumdan rahatsız olunuyorsa uygulamaların ayarlar bölümden mikrofon ve kameranın kapatılması gerekir.  Aynı zamanda Google asistan ve Siri gibi kullanılan uygulamaların açık olması tüm verilerin elde edilmesini kolaylaştırıyor. Gelişmiş algoritmalara sahip bu uygulamalar sayesinde elde edilen bu veriler işlenir ve kullanıcılar belirli ilgi alanlarına göre kategori sınıflarına aktarılır” dedi.

Paylaş
Yasin Kaplan dijital pazarlama reklam Dijital reklam Pazarlama

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

42 Türkiye’nin Kocaeli’de Lise Öğrencilerine Yönelik Düzenlediği Discovery Piscine Programı Gerçekleşti Gençler, Yenilikçi Yazılım Modeliyle Tanıştı
42 Türkiye’nin Kocaeli’de Lise Öğrencilerine Yönelik Düzenlediği Discovery Piscine Programı Gerçekleşti Gençler, Yenilikçi Yazılım Modeliyle Tanıştı
15 Kasım 2025 11:41
GençBizzTech 2026 Başlıyor
GençBizzTech 2026 Başlıyor
15 Kasım 2025 11:38
Mobil Pazarlamada Yeni Dönem: Adjust Growth Copilot ile Yapay Zekâ Destekli Strateji
Mobil Pazarlamada Yeni Dönem: Adjust Growth Copilot ile Yapay Zekâ Destekli Strateji
14 Kasım 2025 15:07
Kripto Varlık Platformu COINO'ya kayyım atandı
Kripto Varlık Platformu COINO'ya kayyım atandı
14 Kasım 2025 11:51
Yeni Nesil Sanat Deneyimi Ekosistemi:
Yeni Nesil Sanat Deneyimi Ekosistemi: "Mekânda Sanat Var" Yatırım Turuna Çıkıyor
12 Kasım 2025 13:53
iLab’tan sağlık teknolojilerine 1,5 milyon dolar yatırım
iLab’tan sağlık teknolojilerine 1,5 milyon dolar yatırım
12 Kasım 2025 10:46
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.