• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dijital reklamlar kullanıcının izini sürüyor
Dijital reklamlar kullanıcının izini sürüyor

Dijital reklamlar kullanıcının izini sürüyor

ICT Media ICT Media
8 Mart 2022 00:00
Paylaş

Mesajlar, mailler, sponsorlu sosyal medya akış ve hikâyeler olarak karşımıza çıkan dijital reklamların hepsi, kişilerin dijital platformlarda yaptığı hareketlere ve ses kayıtlarına göre göre belirleniyor. Ücretsiz olarak kullanılan her uygulamanın mikrofon veya kamerasını açık olduğunda ortamı dinleyip konuşulan kelimelere göre dijital reklamların çıktığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, kimi zaman Google veya sosyal mecralarda yaptığınız aramalar, beğeniler veya arkadaşlarımızın beğenileri ve takipçileri reklamların kaynağını oluşturabiliyor dedi. Dijital reklamların sadece yüzde 30’nun tesadüf olarak karşımıza çıktığının altını çizen Kaplan, reklamların yüzde 40’ı kişinin hareketlerine göre belirlenirken iken yüzde 30’u da kullanılan ses kayıtlarına göre kullanıcılar kategorize edildiğini söyledi.

Dijital pazarlamanın en önemli avantajlarından biri olan doğrudan hedef kitleye ulaşma, kullanılan akıllı cihazlar aracılığıyla markaların ulaşacağı kişileri birçok kritere kategorilere ayırıyor. Dünyanın önde gelen şirketleri hedefleme teknolojilerini genişletirken, dijital pazarlama sektörünün gelişmesi adına da yatırımlar devam ediyor.

 

Sohbet uygulamalarından gönderdiğiniz ses kayıtlarından Google’da yapılan aramalara kadar yapılan her hareketi sistemin algılayarak dijital reklamları çıkardığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Ücretsiz kullanılan her uygulamada kişisel veriler mutlaka ikinci kişiler ile paylaşılıyor. Eğer bu durumdan rahatsız olunuyorsa uygulamaların ayarlar bölümden mikrofon ve kameranın kapatılması gerekir.  Aynı zamanda Google asistan ve Siri gibi kullanılan uygulamaların açık olması tüm verilerin elde edilmesini kolaylaştırıyor. Gelişmiş algoritmalara sahip bu uygulamalar sayesinde elde edilen bu veriler işlenir ve kullanıcılar belirli ilgi alanlarına göre kategori sınıflarına aktarılır” dedi.

Paylaş
Yasin Kaplan dijital pazarlama reklam Dijital reklam Pazarlama

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

TBD’den “E-İmza ve Sahte Diploma” Açıklaması: “Siber Vatanın Surlarında Gedik Açıldı”
TBD’den “E-İmza ve Sahte Diploma” Açıklaması: “Siber Vatanın Surlarında Gedik Açıldı”
8 Ağustos 2025 19:36
Bilişim 500 Araştırması Sonuçları Açıklandı
Bilişim 500 Araştırması Sonuçları Açıklandı
8 Ağustos 2025 16:47
KKTC Trafiğinde Türkiye İmzası: 150 Yapay Zekâ Destekli Kamera Sistemi Kuruluyor
KKTC Trafiğinde Türkiye İmzası: 150 Yapay Zekâ Destekli Kamera Sistemi Kuruluyor
7 Ağustos 2025 12:50
Lojistikte Yeni Dönem: 5G destekli dijital ikizler sektöre yön verecek
Lojistikte Yeni Dönem: 5G destekli dijital ikizler sektöre yön verecek
7 Ağustos 2025 11:55
Tam Finans ve TÜBİTAK’tan Yapay Zeka Destekli Kredi Değerlendirme Hamlesi
Tam Finans ve TÜBİTAK’tan Yapay Zeka Destekli Kredi Değerlendirme Hamlesi
7 Ağustos 2025 11:53
OpenAI’nin Yeni Yapay Zeka Modelleri, NVIDIA RTX GPU’larda rekor hızla çalışıyor
OpenAI’nin Yeni Yapay Zeka Modelleri, NVIDIA RTX GPU’larda rekor hızla çalışıyor
7 Ağustos 2025 11:52
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.