• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dijital Vaat Kırılmaları Bankaların Müşteri Kayıplarını Artırıyor
Dijital Vaat Kırılmaları Bankaların Müşteri Kayıplarını Artırıyor

Dijital Vaat Kırılmaları Bankaların Müşteri Kayıplarını Artırıyor

ICT Media ICT Media
17 Haziran 2025 12:59
Paylaş

Yapay zeka destekli müşteri deneyimi yönetimi (CXM) platformu Artiwise, Bankacılık Müşteri Deneyimi Zirvesi'nde 22 farklı bankanın yöneticilerine sunduğu raporla, Türk bankacılık sektöründeki "dijital vaat kırılmalarını" ve bunun müşteri kayıplarına etkisini ortaya koydu.

Artiwise CEO'su Tanel Temel tarafından sunulan "Bankacılık Uygulama Yorumları Raporu", 33 bankanın mobil uygulamalarına gelen 75.520 yorumu analiz etti. Rapora göre, bankaların dijitalleşme yatırımlarına rağmen:

  • Banka mobil uygulamalarında giriş problemleri (%55), arayüzün beğenilmemesi (%29), kullanım zorluğu (%16,56) ve teknik sorunlar (%16,09) en temel şikayet konuları arasında yer alıyor. Ayrıca arayüzün karmaşık bulunması (%22) ve güncelleme sonrası uygulmanın beğenilmemesi (%8) oranları da dikkat çekiyor.
     
  • Dijital bankacılığın temel hedeflerinden biri olan şubesiz işlem yapabilme vaadinin aksine, bir işlem için şubeye yönlendirilmek (%25) ve kayıt işleminin uzaktan dijital onboarding ile tamamlanamaması (%12), müşteriler nezdinde hayal kırıklığı yaratıyor.
     
  • İşlem ücretleri (%35 transfer ücreti memnuniyetsizliği, %20 yüksek ücret algısı) ve özellikle maaş hesabı olan müşterilerden ücret alınması (%11), müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyen önemli faktörler arasında yer alıyor.
     
  • Banka değiştirme (churn) kararlarında ise işlem ücretleri (%61,5) başı çekerken, bunu uygulama kullanımının zorluğu (%17,3) ve sistem arızaları (%6,7) takip ediyor. Bu veriler, maliyet ve deneyim kalitesinin müşteri sadakatindeki kritik rolünün altını çiziyor.
     
  • Raporun belirlediği en büyük churn sebebi ise iletişimsizlik olarak dikkat çekiyor: Müşterilerin yarısından fazlası (%52) müşteri hizmetlerine bağlanamadığı için, %12'si ise bağlanması zor olduğu için geçmişte bir bankayla çalışmayı bırakma kararı verdiğini belirtiyor.

Rapor, bankaların bu sorunların üstesinden gelmesi için kritik çözüm alanlarını da belirliyor: Kullanım kolaylığı ve hız, şeffaf ücret politikası, sıfır sürtünmeli onboarding, hatalardan öğrenen güncellemeler ve müşteri hizmetlerinde dijital kalite, önceliklendirilmesi gereken temel alanlar olarak öne çıkıyor.

"Bankaların milyarlarca dolarlık dijitalleşme yatırımlarına rağmen, müşterinin gerçek sesini duyamaması ve acı noktalarını tespit edememesi, maalesef churn oranlarını ve memnuniyetsizliği artırıyor.” diyen Artiwise CEO'su Tanel Temel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Geleneksel anketler ve yüzeysel geri bildirimler artık yeterli değil; müşteriler bankalarını sistem arızaları, kullanım zorluğu ve iletişim sorunları yüzünden değiştiriyor," ifadelerini kullandı. Temel, raporda ortaya konan bu istatistiklerin sektör için kritik alarm sinyalleri olduğunu vurguladı.

Yapay zeka ile derinlemesine ölçüm ve sürdürülebilir memnuniyet

Artiwise'ın yapay zeka destekli CXM platformu ve geliştirdiği 'Müşteri Duygu Skoru' ile bankalar, müşteri bazlı memnuniyet, yaşam boyu deneyim analizi, ilk kontakta çözülemeyen talep süreçleri ve müşteri temsilcisi performansları gibi detaylı içgörüler elde edebiliyor. Bu sayede, anomali tespiti ve proaktif aksiyonlarla operasyonel süreçlerde %70'e varan verimlilik artışı sağlanabiliyor.

Temel, "Artiwise, 'yapay zeka ile sürdürülebilir müşteri memnuniyeti' misyonuyla hareket ediyor. Sadece sorunları çözmekle kalmıyor, departmanlar arası hizalanmayı ve stratejik karar alma mekanizmalarını da güçlendiriyoruz," diye ekledi.

Artiwise için sıradaki hedef küresel büyüme

2015'te kurulan Artiwise,  Türkiye İş Bankası ve Migros gibi lider firmalarca tercih ediliyor. 2024'te AI World Series'te Yapay Zekada En İyi Finans Kullanım Alanı ve En İyi Duygu Analizi Platformu ödüllerini alarak uluslararası başarısını kanıtladı. Türkiye'deki başarısını Birleşik Krallık’ta açtığı ilk yurt dışı ofisiyle global pazara taşıyan şirket, bu yıl bankacılık sektörüne yoğunlaşarak üç büyük banka ile yeni proje görüşmelerini sürdürüyor.

18 Mayıs 2025'te 10. yıl dönümünü kutlayan Artiwise, 2026'da MENA ve Avrupa pazarlarında güçlenmek için 3. yatırım turuna çıkmayı, 2027'de ise ABD pazarına girmeyi planlıyor.

 

Paylaş
Artiwise Tanel Temel

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
19 Eylül 2025 15:42
Yapay Zeka Dönüşümü İçin Güçlü İş Birliği: AI LAB Başlıyor
Yapay Zeka Dönüşümü İçin Güçlü İş Birliği: AI LAB Başlıyor
19 Eylül 2025 15:39
Fortinet ve INTERPOL İş Birliğiyle Siber Suçlulara Büyük Darbe
Fortinet ve INTERPOL İş Birliğiyle Siber Suçlulara Büyük Darbe
19 Eylül 2025 15:33
Sağlıkta Blockchain Teknolojileri Raporu Lansmanı Gerçekleşti
Sağlıkta Blockchain Teknolojileri Raporu Lansmanı Gerçekleşti
19 Eylül 2025 15:29
İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğrencileri TEKNOFEST 2025 Finalinde
İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğrencileri TEKNOFEST 2025 Finalinde
18 Eylül 2025 14:02
Prolink TD SYNNEX, Palo Alto Networks'ten
Prolink TD SYNNEX, Palo Alto Networks'ten "Yılın Distribütörü" Ödülü Aldı
18 Eylül 2025 14:01
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.