
Türkiye Finans Katılım Bankası’nın hayata geçirdiği “Üretime Dönüş” buluşmalarının ikincisi Dijitalleşme ve Verimlilik başlığı altında 26 Kasım Perşembe günü gerçekleştirildi. Dijital olarak hayata geçen buluşmanın konukları Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker, Getir ve BiTaksi Kurucusu Nazım Salur, Armut.com Kurucusu Başak Taşpınar Değim ve Fütürist, Technology vs Humanity kitabının yazarı Gerd Leonhard oldu.
Oturuma ev sahipliği yapan Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam, “2020 yılını yüzde 40 dolaylarında bir büyüme ile kapatıyoruz. Dijitalleşmenin bankamıza sağladığı hızlı ve çevik çözümlerle bu büyüme rakamlarına ulaştık. Dijitalden müşteri edinimimiz geçen sene ile kıyaslandığında altı kat arttı. Mobil müşteri aktifleşmesinde ise yine yüzde 50’ye varan oranlarda bir artış gerçekleşti” dedi.
Türkiye Finans Katılım Bankası’nın Fast Company dergisi iş birliğiyle yıl boyunca gerçekleştirdiği “Üretime Dönüş” buluşmalarının ikincisi “Dijitalleşme ve Verimlilik” oturumuyla 26 Kasım Perşembe günü gerçekleştirildi. Ev sahipliğini Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam’ın, açılış konuşmasını Türkiye Finans Bilgi Sistemleri ve Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek’in yaptığı dijital oturumun konukları Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker, Getir ve BiTaksi Kurucusu Nazım Salur, Armut.com Kurucusu Başak Taşpınar Değim ve Fütürist, Technology vs Humanity kitabının yazarı Gerd Leonhard oldu.
Dijital oturumda açılış konuşması yapan Türkiye Finans Bilgi Sistemleri ve Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek, bankacılık sektöründe dijitalleşme sürecini doğru yönetebilmenin ihtiyaçları ve beklentileri iyi anlayarak doğru çözümler sunabilmekten geçtiğini ifade ederek şunları söyledi: “Pandemi nedeniyle hayatımız, alışkanlıklarımız, iş yapış biçimlerimiz büyük ölçüde şekil değiştirdi, çok kısa sürede daha hızlı dijitalleştik. Biz, bu değişimi kendi sektörümüzde, finansal hizmetlerde de net bir şekilde görüyoruz. Fintech’ler, API’ler, açık bankacılık gibi kavramlar son yıllarda hayatımıza girmesine rağmen çok kısa süre içinde bizim için önemli başlıklar haline geldi. Dijitalleşme odağımızın önemli bir kısmı; açık bankacılık vizyonu. Finansal işlemlerde sınırları ortadan kaldıran açık bankacılık vizyonu doğrultusunda fintech’lere destek olmayı, ortak projeler geliştirmeyi önemsiyoruz. Türkiye’de yıllar önce ilk API marketi hayata geçiren bir banka olarak ülkemizin ve sektörümüzün içinde bulunduğu dijital dönüşümde aktif rol almaktan, yaptığımız yenilikçi işlerle sektörümüze rekabetçi gücü yüksek ürün ve hizmetler katmaktan gurur duyuyoruz” dedi.
Murat Akşam: “müşterilerimize dijital ekranlar üzerinden yüz yüze hizmet verebileceğimiz bir iş modeli üzerinde çalışıyoruz.”
Fahri Öbek’in ardından oturumda ev sahibi olarak söz alan Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam ise dijitalleşmenin Türkiye Finans için olmazsa olmaz olduğuna değinerek bankacılık hizmetlerinde müşterilerin şubelere gitmesinin yavaş yavaş azaldığına dikkat çekti. Murat Akşam yeni dijital dünyada, insanların oturduğu yerden en hızlı şekilde hizmet almak istediğini, prosedürlere maruz kalmak, sayfalarca belge okumak veya imzalamak istemediklerini ifade ederek “Şube işlem sayıları azalıyor, buna karşın mobil ve dijital işlerin sayıları artıyor. Ocak 2021’den itibaren yeni mevzuatlarla uzaktan müşteri edinimi dönemi başlıyor. Diğer yandan bankacılık bir güven meselesi hem bireyler hem de şirketler bilgi ve kişisel verilerin gizliliğine önem verirken diğer taraftan banka personeli ile yüz yüze görüşmek, onlara birebir danışmak istiyor. Bu nedenle bu güveni dijital ortam üzerinden sağlamak en büyük hedefimiz. Banka personelimizin müşterilerimize dijital ekranlar üzerinden yüz yüze hizmet verebileceğimiz bir iş modeli üzerinde çalışıyoruz. İhtiyaç anında müşterilerimizin yanında olmak, 24 saate çıkan ihtiyaç anlarında ne zaman bir müşterimizin ihtiyacı olursa yanlarında olmayı, bunu da dijital ortamda gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Pek çok bankacılık işleminin artık elektronik ortamda yapılabildiğinin altını çizen Akşam, fiziki nakit hareketleri dışında müşterilerin şubelere gelmediği günlerin yakın olduğunu dile getirerek “Müşteri deneyimini mükemmelleştirmeyi, onlar için uygun dijital ortamlar oluşturmayı ve bu ortamları etkin ve verimli şekilde kullanmayı planlıyoruz. Biz hizmet üreten bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Bu noktada hizmet sektöründen örnek vermem gerekirse; bankacılıkta hizmet denince hız, kalite ve güven akla geliyor. Her hizmet üretiminde olduğu gibi bankacılıkta da bu üç bileşen talep ediliyor” diyerek sözlerine şöyle devam etti: “Dijitalleşme çalışmalarının bir diğer yüzü insan kaynağını yönetmek ve daha verimli hale getirmek. Dijitalleşme arttıkça bankacılık işlemleri ve müşteri sayıları artıyor. Zaman ve mekan mevhumunun ortadan kalktığı, 7 gün 24 saat boyunca para transferi, alım satım gibi işlemleri yönetebilecek, müşteriye kaliteli hizmet verebilecek donanımlı insan kaynağının artırılması ve verimliliğinin sağlanması gerekiyor.”
Ülke ekonomisinin lokomotifi, Türkiye Finans’ın öncelikli paydaşlarından biri olan KOBİ’lerin ihtiyaçlarının önceliğe alınması gerektiğini vurgulayan Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam, KOBİ’lerin dijital dönüşüm yolculuklarına destek olmayı amaçladıklarını; finansal okuryazarlık, nakit ve likidite yönetimi gibi alanlarda onların dijital dönüşümlerini kolaylaştırmayı, KOBİ’lere özel çözümlerle ve destek paketleri ile onları dijitalleşmeye teşvik ettiklerini belirtti.