• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Dünya, Black Friday’e hazırlanıyor
Dünya, Black Friday’e hazırlanıyor

Dünya, Black Friday’e hazırlanıyor

ICT Media ICT Media
25 Kasım 2021 00:00
Paylaş

KOBİ’lerin tek bir platform ve yönetim panelinden e-ticaret sitesi açmalarını, pazaryerlerine bağlanıp satış yapmalarını, fiziksel dükkanlarını yönetmelerini, tüm satış kanallarını organize ederek işlerini büyütmelerini sağlayan e-ticaret platformu ikas, e-ticaretin dünya ve ülkemizdeki durumuna ışık tutacak verileri paylaştı.

Her yıl tüketicilerin büyük bir heyecanla beklediği “Black Friday”, 26 Kasım’da başlıyor.  Covid-19 ile birlikte yükselen online alışveriş harcamaları 2020 itibariyle Black Friday gibi kampanya günlerini de etkiledi. Özellikle e-ticaret sitelerinin yoğun trafik aldığı kampanya günleri, pek çok işletme için de oldukça yoğun geçiyor. Tüm dünya çapında e-ticaret hacminin büyümesi, e-ticaret yapanların 2021’e umutla bakmasına sebep oluyor. 

e-ticaret satışları 17 milyon dolara ulaşacak

Pandemi ile değişen satın alma alışkanlıklarımız 2020 verilerinde kendini gösteriyor. Mağaza içi satın alım büyük ölçüde azalırken, 2020 yılında e-ticaret sektörü büyük bir artış yaşadı. Pandeminin başlamasıyla birlikte; fiziksel mağazaların kapatılması veya mağaza içi satın alımların neredeyse durma noktasına gelmesi, satışların azalacağının düşünülmesine sebep olmuştu. Beklenenin aksine satışlar 2019-2020 yılları arasında 11 milyon dolardan 14 milyon dolara çıktı. 2021 için de satışların aynı şekilde büyümesi ve uzatılan kampanyalarla birlikte, ulaşılan sayının 17 milyon dolara çıkması bekleniyor. 

Türkiye’de işlem sayısı ve ortalama sepet tutarı arttı

2020 yılında Türkiye genelinde, 2019’a göre toplam işlem sayısı ve ortalama sepet tutarı değerlerinde artış yaşandı. Insider tarafından hazırlanan ve 25 ülkenin incelendiği raporda; global satışların yüzde 36.3, Türkiye satışlarının ise yüzde 9.63 arttığı belirtildi. 2020 yılında Kasım ayı indirimlerinde ortalama sepet tutarının en çok artış gösterdiği üç kategorinin ise; ev ile mobilya, elektronik ürünler ve ayakkabı olduğu tespit edildi.  E-ticaret metriklerindeki bir diğer güzel gelişme ise, hemen çıkma oranlarının globalde yaklaşık yüzde 3.71 oranında düşmesi oldu. Üstelik bu düşüşün mobil cihazlarda yüzde 5.23 seviyesinde olduğunu belirtmekte fayda var. 

İşlem hacmi yüzde 103 büyüdü

Yapılan incelemelere göre; Türkiye genelinde Kasım kampanyalarına mobil erişim yüzde 49.3 arttı. iyzico’nun kendi verilerine dayanarak yayınladığı raporda ise; 2021 Kasım ayında işlem hacminin yüzde 103 büyüdüğü görüldü. Verilere göre; e-ticaret işlem adedi yüzde 57 büyürken, ortalama sepet tutarı yüzde 29 arttı. Ayrıca yine aynı raporda; erkeklerin yüzde 91 oranında web üzerinden alışveriş yaptığı, kadınların ise mobil erişiminde yüzde 2’lik bir artış olduğu kaydedildi.

Erkekler kadınlardan daha çok harcıyor

Erkekler bir önceki seneye göre yüzde 115 daha fazla harcarken, kadınlarda bu oran yüzde 68 olarak belirtildi. Kadınların ortalama sepet tutarı bir önceki seneye göre yüzde 35 artarak 285 TL’ye ulaşırken, erkekler bir önceki seneye göre yüzde 33 daha fazla harcayarak sepetlerini ortalama 376 TL’ye doldurdu.

e-ticaret büyümeye devam edecek

Önümüzdeki dönemde e-ticaretin işlem hacmini artırmaya devam edeceğinin altını çizen ikas kurucu ve CEO’su Mustafa Namoğlu, “Deloitte’nin yıllık satış tahminlerine göre; e-ticaret satışları, yüzde 11 ve 15 oranları arasında büyüme gösterecek ve “Black Friday” ya da daha aşina olduğumuz isimlerle “Kara Cuma ve Şahane Cuma” günleri, bu büyümenin ana etkinlikleri arasında yer alacak. Bu büyümenin ise, 210 milyon dolar ve 218 milyon dolar arasında bir sonuca ulaşmasını öngörülüyor. Deloitte’tan aktarılan bilgiye göre; e-ticaret satışlarındaki büyümenin devam etme sebebi olarak, tüketicilerin düzenli ve devamlı olarak online alışveriş yapmaya yatkınlıklarının artması gösterildi” dedi.

Paylaş
e-ticaret Black Friday ikas Mustafa Namoğlu teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.