• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. E-İhracatta Öne Çıkan Temel Engel Lojistik ve Ödeme
E-İhracatta Öne Çıkan Temel Engel Lojistik ve Ödeme

E-İhracatta Öne Çıkan Temel Engel Lojistik ve Ödeme

ICT Media ICT Media
26 Şubat 2024 17:10
Paylaş

IdeaSoft Yönetim Ofisi Proje Yöneticisi Emre Çetinaslan, e-ticaret ve e-ihracatta en büyük fırsatın tüm dünyaya satış yapabilmek olduğunu belirterek, e-ihracatta öne çıkan temel engellerin lojistik ve ödeme olduğunu, e-ticarette başarının anahtarının ise ayakta kalabilmek olduğunu söyledi.

IdeaSoft Yönetim Ofisi Proje Yöneticisi Emre Çetinaslan, herhangi bir dükkan olmadan tüm Türkiye'ye ve Dünya'ya satış yapabilmenin e-ticaret ve e-ihracatın en büyük fırsatı olduğunu belirterek, “E-ticaret ve e-ihracat ile birlikte KOBİ’ler tek bir noktadan tüm dünyaya hizmet verebilir noktaya geldi. Şu anda 18 binden fazla KOBİ’miz Türkiye'nin ve Dünya'nın her bölgesine ürünlerini ulaştırabiliyor, belki hiç gitmedikleri noktalarda kendi ürünlerini sergiletebiliyorlar.” dedi.

E-ticaret ve e-ihracatta karşılaşılan en büyük zorluklara da değinen Çetinaslan, “E-ihracatta karşılaşılan engellerin başında küresel pazarlara girişteki lojistik engeller ve farklı ülkelerdeki ödeme altyapılarındaki çeşitlilik geliyor. Ürünlerin hızlı ve güvenilir bir şekilde tüketicilere ulaştırılması, KOBİ’lerin özellikle dikkat etmesi gereken bir sorun. Lojistik maliyetlerle beraber dünya genelinde değişen tüketici beklentilerine uyum sağlamak da KOBİ’leri zorlayan alanlardan bazıları. E-ticarette başarının anahtarı ise; yoğun rekabetin olduğu ve hızla değişen dijital ortamda ayakta kalmak ve öne çıkmak. Müşteri beklentileri sürekli evriliyor ve teknolojik gelişmelerle birlikte e-ticaretin yapısı da hızla değişiyor. Bu dinamik ortamda, işletmelerin kullanıcı deneyimini iyileştirmek, lojistik süreçleri optimize etmek ve hızlı teslimat gibi konularda rekabet avantajı elde etmeleri zorlu bir süreçtir. Fakat doğru bir stratejiyle ve stok yönetimiyle E-ticaret ve E-ihracat alanlarında başarılı olmamak için hiçbir sebep bulunmuyor.” şeklinde konuştu.

2024’te e-ticaret ve e-ihracatta öne çıkacak trendlerden de bahseden Çetinaslan,  "2024 ve sonrasında e-ticaret ve e-ihracatta öne çıkacak trendler arasında artırılmış gerçeklikle zenginleştirilmiş alışveriş deneyimleri, yapay zeka destekli kişiselleştirme, sürdürülebilir e-ticaret ve e-ihracat uygulamalarının büyük gelişim sağlayacağını düşünüyorum. Özellikle sosyal ticaretin evrimi ve sesli ticaret yurt dışında hızla gelişen alanlar olarak öne çıkıyor. Ülkemizde de bu uygulamaları yavaş yavaş görmeye başlıyoruz.” diyerek sözlerini bitirdi. 

Paylaş
Ideasoft Emre Çetinaslan

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
8 Mayıs 2025 17:42
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
8 Mayıs 2025 11:06
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
8 Mayıs 2025 10:49
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
7 Mayıs 2025 12:02
İstanbul'da
İstanbul'da "META Summit 2025": Yapay zeka ve teknoloji odaklı gelecek vizyonu masaya yatırıldı
7 Mayıs 2025 11:57
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
7 Mayıs 2025 11:53
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.