• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Efsane Cuma’ya 2 bin 49 TL harcadık; giyindik ama okumadık
Efsane Cuma’ya 2 bin 49 TL harcadık; giyindik ama okumadık

Efsane Cuma’ya 2 bin 49 TL harcadık; giyindik ama okumadık

ICT Media ICT Media
5 Aralık 2020 00:00
Paylaş

Efsane Cuma (Black Friday) ismiyle anılan alışveriş çılgınlığı e-ticaret sitelerinin yüzünü güldürdü. Pandemi nedeniyle mağazalara gidip alışveriş yapamayan vatandaş çareyi e-ticaret sitelerinde buldu. Picodi’nin yaptığı araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 48’i giyim ürünleri satın almayı tercih etti.

Online alışveriş sitesi Picodi’nin yaptığı araştırmaya göre, ülkemizde Efsane Cuma döneminde ortalama 2 bin 49 TL harcama yapıldı. Araştırmada erkeklerin kadınlardan daha fazla harcadığı göze çarparken erkeklerin ortalama 2 bin 69 TL kadınların ise bin 993 TL harcadığı belirlendi.

Elektronik ürünler rağbet gördü, kitap alt sıralarda kaldı

Araştırmaya göre, tüketicilerin neredeyse yarısı Efsane Cuma sırasında giyim alışverişine yönelirken elektronik ürünler yüzde 35, ayakkabılar yüzde 32 oranında tercih edildi. Sıralamayı yüzde 19 ile spor ürünleri ve kozmetik ürünler takip ederken, kitapların ise yüzde 16 oranında tercih edildiği görüldü.

Dijital pazarlamaya yatırım yapan kazandı

Nüfusunun yüzde 74’ünün internet kullanıcısı olduğu ülkemizde kullanıcıların ihtiyaç duydukları ürünleri daha düşük fiyattan ulaşabilmek için Efsane Cuma dönemini beklediğine dikkat çeken EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, “Dijital pazarlamanın gücünden faydalanarak sundukları kampanyaları doğru hedef kitleye ulaştırabilen e-ticaret siteleri bu dönemi daha verimli geçirdi. Dijital dünyaya uyum sağlayan, bu konuda yatırım yapan şirketler, şu anda ektiklerini biçiyorlar. Bu konuda yeni adım atan şirketler, rekabette öne çıkmak için dijital pazarlamaya daha çok yatırım yapmak zorunda.” dedi.

Paylaş
Black Friday online alışveriş e-ticaret Elektronik Dijital dijital pazarlama İnternet Alışveriş Efsane Cuma Pazar Araştırması EG Bilişim Teknolojileri Gökhan Bülbül

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka ve Otomasyon Mobil Ağları Nasıl Dönüştürüyor?
Yapay Zeka ve Otomasyon Mobil Ağları Nasıl Dönüştürüyor?
23 Eylül 2025 11:57
Bilişim Vadisi TEKNOFEST 2025’i ödüllerle tamamladı
Bilişim Vadisi TEKNOFEST 2025’i ödüllerle tamamladı
23 Eylül 2025 11:27
Penta Teknoloji ve NetApp’tan Yeni İş Birliği
Penta Teknoloji ve NetApp’tan Yeni İş Birliği
23 Eylül 2025 11:21
Sağlık sektöründe veri kaosu: Dijital dönüşümün önündeki büyük engel
Sağlık sektöründe veri kaosu: Dijital dönüşümün önündeki büyük engel
23 Eylül 2025 11:11
  Çarpık Kentleşmeden Çarpık Dijitalleşmeye: Şirketleri Bekleyen Yeni Riskler
  Çarpık Kentleşmeden Çarpık Dijitalleşmeye: Şirketleri Bekleyen Yeni Riskler
22 Eylül 2025 12:25
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
19 Eylül 2025 15:42
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.