• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. En çok online giyim mağazaları reklama para harcıyor
En çok online giyim mağazaları reklama para harcıyor

En çok online giyim mağazaları reklama para harcıyor

ICT Media ICT Media
14 Ağustos 2018 00:00
Paylaş

E-ticaret sitelerinin yarısı reklamlara yıllık bin dolar veya daha az yatırım yaparken, online giyim mağazalarının reklam için 50 bin doları gözden çıkardığı saptandı.

Medya takip ve raporlama ajansı PRNet, e-ticaretin trendlerine yönelik yapılan araştırmayı inceledi. PRNet’in SEMrush “Yıllık E-ticaret 2018 Trendleri Raporu”ndan ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, e-ticaret sitelerinin yarısının reklamlara yıllık bin dolar veya daha az yatırım yaptığı belirlendi. Bununla beraber e-ticaretin en az reklam harcaması yapanı müzik, kitap ve çiçek sektörleri oldu. Buna karşın, giyim sektörü reklam harcamasına verdiği ücretle birinci sıraya yerleşti. Online giyim mağazalarının reklam için 50 bin doları gözden çıkardığı saptandı.

PRNet ve Ajans Press’in gerçekleştirdiği medya incelemesinde konuyla ilgili yazılı basına yansıyan haber adetleri de belli oldu. Gerçekleştirilen medya araştırmasında, e-ticaretin 2018 yılında 13 bin 517 yazılı basın haberiyle konuşulduğu saptanırken, bu rakamın geçtiğimiz yıl 12 bin 770 olduğu gözlendi.Rapor; otomotiv, giyim, seyahat ve elektronik gibi 13 farklı kategori baz alınarak hazırlanırken, 8 bin e-ticaret sitesinin analiz edildiği görüldü. Farklı detaylardan bahsedilen raporda e-ticaret sitelerinin reklamlarda en çok yer verdiği ifadelere de değinildi. Böylelikle reklamlarda en çok “alışveriş” ve “bedava kargo” sözlerinin kullanıldığı görüldü. Türkiye’nin indirim kampanyalarında en çok kullandığı kelime ise “yüzde 50 indirim” oldu. Bununla birlikte e-ticaret sitelerinin yüzde 70’inin reklam için geleneksel medya yerine mobil dostu HTML display (görüntülü) reklamları tercih etmesi dikkat çekti. Özellikle sağlık, çocuk ve müzik kategorilerinde mobil dostu reklamlar tercih edilirken, giyim mücevher ve gıda sektörlerinde daha geleneksel reklamlara yöneldiği kaydedildi.

Paylaş
e-ticaret PRNet Medya takip SEMrush

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

“Netaş Academy” eğitimde yeni bir dönem başlatıyor
“Netaş Academy” eğitimde yeni bir dönem başlatıyor
17 Temmuz 2025 16:29
Virgosol’e Revo Capital’den 3,5 milyon dolar yatırım!
Virgosol’e Revo Capital’den 3,5 milyon dolar yatırım!
16 Temmuz 2025 11:28
TD SYNNEX, HPE tarafından 2025 Yılının Küresel Distribütörü seçildi
TD SYNNEX, HPE tarafından 2025 Yılının Küresel Distribütörü seçildi
14 Temmuz 2025 12:41
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
11 Temmuz 2025 13:57
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
11 Temmuz 2025 12:55
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
11 Temmuz 2025 12:51
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.