• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Erkekler yüzde 84, kadınlar yüzde 73 oranında “online”
Erkekler yüzde 84, kadınlar yüzde 73 oranında “online”

Erkekler yüzde 84, kadınlar yüzde 73 oranında “online”

ICT Media ICT Media
27 Ocak 2021 00:00
Paylaş

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2020” verilerine göre, Türkiye’de internet kullanım oranı yüzde 79’a ulaştı. İnternet kullanım oranı cinsiyete göre incelendiğinde bu oranın erkeklerde yüzde 84 kadınlarda yüzde 73 olduğu görülüyor.

Salgın döneminde iş yerlerinin kapanması, sokağa çıkma yasaklarının uygulanması gibi sosyal hareketliliği kısıtlayan önlemler, online alışverişlerin önemli oranda artmasını sağladı. TÜİK tarafından gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” verilerine göre, 2020 yılında ülkemizdeki 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı yüzde 79’a ulaştı. Bir önceki yıl bu oran yüzde 75,3 olduğu belirtilen araştırmada internet kullanım oranı cinsiyete göre incelendiğinde, bu oranın erkeklerde yüzde 84,7 kadınlarda yüzde 73,3 olduğu görüldü.

En çok giyime harcadık

Araştırma verilerine göre, internet üzerinden ürün siparişi veren ya da satın alan bireylerin yüzde 60,9'u giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Sıralamayı yüzde 26,1 ile basılı kitap, dergi ve gazeteler takip eti. Online alışverişte en çok sipariş edilen diğer kategoriler ise yüzde 22,5 ile gıda, yüzde 21,1 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, yüzde 17,6 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri ve yüzde 17 ile mobilya, ev aksesuarları, bahçe malzemeleri oldu.

İnternete erişim yüzde 90’ı aştı, şirketler “dijital” dedi

2020 yılının şirketlerin dijital ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamaları için yeni yollar bulmaları bağlamında bir dönüm noktası olduğunu ifade eden EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Türkiye genelinde hanelerin internet erişimine sahip olma oranı yüzde 90,7’yi bulurken, internet üzerinden alışveriş yapanların oranı ise yüzde 36,5’e ulaştı. Online alışveriş artışının hızlanarak sürmesi, tüketici davranışında kalıcı bir değişime işaret ediyor. Pandemi tedbirlerinin getirdiği fiziki kısıtlamaları aşıp pazarlama stratejilerini dijitale taşıyan işletmeler, daha fazla müşteriye ulaşarak yüksek oranda karlılık elde etti. EG Bilişim Teknolojileri olarak, şirketleri dijital pazarlama verilerinin ölçümlenebilir sonuçlarıyla hedeflerinin ötesine taşıyoruz.” dedi.

Paylaş
Türkiye İstatistik Kurumu online alışveriş teknoloji gündemi bilişim gündemi e-ticaret EG Bilişim Teknolojileri Gökhan Bülbül

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
19 Eylül 2025 15:42
Yapay Zeka Dönüşümü İçin Güçlü İş Birliği: AI LAB Başlıyor
Yapay Zeka Dönüşümü İçin Güçlü İş Birliği: AI LAB Başlıyor
19 Eylül 2025 15:39
Fortinet ve INTERPOL İş Birliğiyle Siber Suçlulara Büyük Darbe
Fortinet ve INTERPOL İş Birliğiyle Siber Suçlulara Büyük Darbe
19 Eylül 2025 15:33
Sağlıkta Blockchain Teknolojileri Raporu Lansmanı Gerçekleşti
Sağlıkta Blockchain Teknolojileri Raporu Lansmanı Gerçekleşti
19 Eylül 2025 15:29
İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğrencileri TEKNOFEST 2025 Finalinde
İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğrencileri TEKNOFEST 2025 Finalinde
18 Eylül 2025 14:02
Prolink TD SYNNEX, Palo Alto Networks'ten
Prolink TD SYNNEX, Palo Alto Networks'ten "Yılın Distribütörü" Ödülü Aldı
18 Eylül 2025 14:01
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.