
Sosyal paylaşım sitesi Facebook, tarihinin en yüksek finansal düşüşünü yaşadı. Sosyal medya şirketi Facebook, yılın ikinci çeyreğindeki bilançosunu açıklamasının iki saat ardından 150 milyar dolar kaybetti. Böylece şirketin hisse senedi değeri, yüzde 24 oranında düşmüş oldu.
Dünyanın en büyük sosyal paylaşım sitelerinden Facebook, New York borsasının kapanmasının ardından, bu yılın ikinci çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Facebook, Nisan-Haziran döneminde geçen yılın aynı periyoduna kıyasla gelirinin yüzde 43 artışla 13 milyar 200 milyona yükseldiğini açıkladı. Şirketin aynı dönemdeki kârı da 2017'ye kıyasla yüzde 31 artışla 5 milyar 100 milyon dolar oldu. Açıklanan son verilere göre, Haziran itibarıyla sosyal paylaşım sitesinin aylık aktif kullanıcılarının sayısı ise 2 milyar 230 milyon. Şirketin hisse başına karının da geçen yılın ikinci çeyreğinde 1,32 dolardan bu senenin aynı döneminde 1,74 dolara yükseldiği bildirildi.
Açıklamada, Haziran 2018 itibariyle Facebook’un günlük aktif kullanıcı sayısının 1,47 milyar olduğu, bu sayının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artış gösterdiği bildirildi.
Ayrıca, 30 Haziran 2018 itibarıyla Facebook’un aylık aktif kullanıcı sayısının 2,23 milyara ulaştığı ve bu sayının yıldan yıla yüzde 11 yükseldiği bilgisine yer verildi. Ancak tüm veriler yatırımcıların beklentilerinin altında kaldı.
Bunun üzerine Facebook hisseleri ABD'de hızla değer kaybetti, düşüş oranı bir ara yüzde 23'ü buldu. Bu duruma etkili olan sebepler arasında şirketin Avrupa bölgesinde 1 milyon günlük aktif kullanıcının sosyal medya platformunu bırakması ve artan maliyetler gösterildi.
Cambridge Analytica şirketiyle yaklaşık 80 milyon Facebook kullanıcısının verisinin paylaşıldığı skandalının ortaya çıkmasının ardından, şirketin güvenlik için yaptığı harcamalar nedeniyle toplam giderlerinin ikinci çeyrekte geçen yıla göre yüzde 50 arttığı ve 7,4 milyar dolara yükseldiği belirtildi.
Facebook’un Şef Finans Sorumlusu David Wehner konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“Toplam gelirimizdeki büyüme oranın 2018’in diğer ikinci yarısında da azalmasını bekliyoruz. Ancak, gelir artış oranlarımızın hem Q3 hem de Q4’te sırasıyla önceki çeyrekteki yüksek oranlardaki düşüşlerden tek haneli oranlarla düşmesini umuyoruz. Şirketin güvenlik, pazarlama, içerik yönetime adına yaptığı masraflar nedeniyle, toplam giderlerin geçen yıla göre yüzde 50 ile yüzde 60 oranında artacağını öngörüyoruz.”