• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Garanti Belgeleri ve Servis Fişlerinde “Elektronik” dönem
Garanti Belgeleri ve Servis Fişlerinde “Elektronik” dönem

Garanti Belgeleri ve Servis Fişlerinde “Elektronik” dönem

ICT Media ICT Media
5 Kasım 2020 00:00
Paylaş

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, mevcut durumda kağıt üzerinde yazılı olarak tüketicilere verilmesi zorunlu olan garanti belgelerinin ve servis fişlerinin artık elektronik ortamda da tüketicilere verilmesine olanak sağlandığını bildirdi.

Bakan Pekcan, Resmi Gazetede yayımlanan, Garanti Belgesi , Satış Sonrası Hizmetler ile Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Yönetmeliklerinde yapılan değişiklikleri değerlendirdi. Mevcut düzenlemelere göre; ürünün üreticisi veya ithalatçısı tarafından hazırlanan garanti belgeleri ile servis istasyonlarınca satış sonrası hizmetler kapsamında verilen teslim belgeleri ve servis fişlerinin imzalı ve kaşeli olarak kağıt üzerinde tüketicilere verildiğini hatırlatan Pekcan, satın aldığı ürünün garanti belgesini veya servis fişini kaybeden tüketicilerin uyuşmazlık söz konusu olduğunda mağduriyetler yaşayabildiğine işaret etti.

Bunun firmalar açısından da bürokrasiye ve maliyete neden olduğunu anlatan Pekcan, diğer taraftan içinde bulunulan pandemi döneminde kağıt üzerinde belge uygulamalarının temas riskini de artırdığını söyledi. Bu olumsuzlukları ortadan kaldırmak amacıyla, garanti belgelerinin ve servis fişlerinin artık elektronik ortamda da tüketicilere verilmesine olanak sağlayan yasal altyapıyı hayata geçirdiklerini ifade eden Pekcan, yönetmelik değişikliğiyle yapılan düzenlemeleri şöyle aktardı: “Yeni dönemde, garanti belgeleri ile ürünün servis istasyonuna teslim edildiğinde verilen teslim belgeleri ve servis istasyonunca düzenlenen servis fişleri kalıcı veri saklayıcısıyla elektronik ortamda tüketicilere verilebilecek.

Tüketicinin talep etmesi halinde bu belgelerin yazılı ve basılı olarak verilmesi zorunlu olacak. Elektronik ortamda verilen söz konusu belgelerde imza ve kaşe şartı aranmayacak. Mevcut uygulamada olduğu gibi, elektronik ortamda verilen belgelerde de belgenin tüketiciye verildiğine ilişkin ispat yükü ürünün satıcısında olacak. Servis fişleri ve teslim belgelerinin tüketiciye verildiğine ilişkin tüketiciden yazılı olarak veya elektronik ortamda onay alınacak. Tüketicinin onayının alındığının ispat yükü servis istasyonunda olacak.

Garanti Belgesiyle Satılması Zorunlu Ürünler Listesinin de Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde geçtiğimiz Şubat ayında yapılan değişikliklere uyumlu olacak şekilde revize edildiğini anlatan Pekcan, “Bu kapsamda tablet, drone, elektrikli kaykay , akıllı saat ve bileklik, görme engelliler için kitap okuyucu, sanal gerçeklik gözlüğü, ATV araç, motorlu bisiklet, motorlu scooter, yat, akıllı ev ve otomasyon sistemi gibi ürünlerin de garanti belgesiyle satılması zorunlu hale getirildi.” dedi.

Tanıtma ve Kullanma Kılavuzlarında da düzenleme

Tanıtma ve kullanma kılavuzlarının da elektronik ortamda tüketicilere verilebilmesine imkân sağlandığını belirten Pekcan, yeni düzenleme ile ürünün veya ambalajının üzerinde bu kılavuza nasıl erişileceğine ilişkin bilgilendirme yapılacağını ifade etti.

Pekcan, tüketicilerin satış sonrası hizmete ihtiyaç duyduğunda doğru ve güncel yetkili servislere ulaşmasını sağlamak amacıyla, ürüne ilişkin yetkili servis istasyonlarının ve yedek parça temin edilebilecek yerlerin, üreticinin veya ithalatçının kurumsal internet sitesinde ve Bakanlık tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemi’nde (www.servis.gov.tr adresli internet sitesinde) yer aldığına ilişkin bilgilendirmelerin de tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer almasının zorunlu hale getirildiğini vurguladı.

Pekcan, söz konusu yönetmeliklerde yapılan değişikliklerin 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren yürürlüğe gireceğini sözlerine ekledi.

Paylaş
Ruhsar Pekcan Garanti Belgeleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Gelişmiş Güvenlik için 5G – Acil Durum Hizmetleri Dijital  Çağa Giriyor
Gelişmiş Güvenlik için 5G – Acil Durum Hizmetleri Dijital Çağa Giriyor
7 Temmuz 2025 17:38
“Yapay Zekâ Yıldızları”na ilk uluslararası ödül
“Yapay Zekâ Yıldızları”na ilk uluslararası ödül
7 Temmuz 2025 17:32
Cumhuriyetin İkinci Yüzyılına Dijital Yol Haritası: On İkinci Kalkınma Planı BİT Raporu Yayınlandı
Cumhuriyetin İkinci Yüzyılına Dijital Yol Haritası: On İkinci Kalkınma Planı BİT Raporu Yayınlandı
7 Temmuz 2025 11:39
İşNet ve HPE’den İş Grubu İştirakleri Teknoloji Buluşması
İşNet ve HPE’den İş Grubu İştirakleri Teknoloji Buluşması
4 Temmuz 2025 12:32
dLocal ve Lidio, sınır ötesi ödemeleri ve Türkiye’ye erişimi kolaylaştırmak için iş ortaklıklarını genişletiyor
dLocal ve Lidio, sınır ötesi ödemeleri ve Türkiye’ye erişimi kolaylaştırmak için iş ortaklıklarını genişletiyor
3 Temmuz 2025 18:06
Altın Örümcek Ödülleri, DorukCloud sponsorluğunda bu yıl 23. kez verilecek
Altın Örümcek Ödülleri, DorukCloud sponsorluğunda bu yıl 23. kez verilecek
3 Temmuz 2025 12:59
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.