• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Gazete tirajı %38 azaldı, dijital medya büyüyor!
Gazete tirajı %38 azaldı, dijital medya büyüyor!

Gazete tirajı %38 azaldı, dijital medya büyüyor!

ICT Media ICT Media
1 Ağustos 2018 00:00
Paylaş

Son 5 yılda Türkiye’deki günlük ulusal gazetelerin toplam tirajı %38 azaldı. Gazetelere kıyasla her gün 33 kat daha fazla habere yer veren online haber siteleri yükselirken, basılı mecralardaki düşüş devam ediyor.

PR ajansı BültenGönder.in'in paylaştığı verilere göre; Türkiye’de 2013 yılının Haziran ayında 4,9 milyon olan günlük ulusal gazetelerin toplam tirajı %38 azalarak Temmuz 2018’de 2,8 milyon seviyelerine kadar geriledi. Son olarak Habertürk gazetesinin de kapanmasıyla yaşanan sert düşüşte, dijital mecraların hızlı yükselişi de büyük bir role sahip. Dijital yayınlar, basılı mecraların reklam pastasından kaybettiği payı da dolduruyor.

BültenGönder.in'in, Deep Haber Dijital Medya Takip Merkezi’nden aldığı verilerle, basılı haber sayılarını kıyaslaması sonucunda ortaya çıkan analize göre, online haber sitelerinde ortalama olarak her gün gazetelere kıyasla 33 kat daha fazla haber yer alıyor. Basın İlan Kurumu kayıtlarına göre, Türkiye’de günlük yayınlanan 41 ulusal gazetede her gün yaklaşık 4.500 haber yer alırken, Türkiye’de 17 bin’den fazla haber sitesine 150 bin’den fazla yeni haber giriliyor.

Türkiye’de 100 kişiye 4 gazete düşüyor
Türkiye, Japonya, Almanya, Fransa, İngiltere, İsveç ve Singapur’un günlük gazete tirajlarını inceleyen BültenGönder.in, ülke nüfuslarına göre kişi başına düşen gazete sayısını da mercek altına aldı. Her 100 kişiye ülkemizde 4 gazete düşerken, Japonya’da 55, İsveç’te 37, Almanya’da 26, Singapur’da 20, Fransa’da 13, İngiltere’de 12 gazete düşüyor. Gazete tirajlarında son yıllarda yaşanan büyük düşüşler yalnızca Türkiye’de görülmüyor. Okunma oranları %12’ye kadar gerileyen İngiltere ve Fransa’daki gazeteler, okuyucularını promosyon kampanyalarıyla elinde tutmaya çalışıyor.

Dijital reklamlar 4 kat büyürken, ilanlar yarı yarıya azaldı.
Teknolojik gelişmelerle beraber değişen dünyada, basının içindeki dengeler de giderek daha hızlı değişiyor. Reklamcılar Derneği’nin Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2009 yılında reklam mecraları arasında %27’lik bir paya sahip olan ilanlar, bugün %12’lere kadar gerileyerek büyük bir düşüş yaşadı. 2009 yılında %6,6’lık payıyla açık hava reklamlarının da gerisinde, 4. sırada yer alan dijital reklamlar ise %25,9’luk payla TV’den sonraki 2. büyük mecra konumuna geldi. Türkiye’deki dijital medya yatırımları ise son 3 yılda %75 artış gösterdi.

Paylaş
online haber gazete Dijital reklamlar

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türkiye Kültür Yolu Festivali’nin coşkusu, BİP’te yaşanıyor
Türkiye Kültür Yolu Festivali’nin coşkusu, BİP’te yaşanıyor
8 Temmuz 2025 18:13
Enocta, UDEPA ile güçlendi
Enocta, UDEPA ile güçlendi
8 Temmuz 2025 18:07
Güçlü İş Birliği Sınırları Aşıyor: Redington ve Trend Micro Azerbaycan’da!
Güçlü İş Birliği Sınırları Aşıyor: Redington ve Trend Micro Azerbaycan’da!
8 Temmuz 2025 17:44
Innosa’nın Coğrafi Bilgi Sistemleri ile mekânsal veriler akıllı kararlara dönüşüyor
Innosa’nın Coğrafi Bilgi Sistemleri ile mekânsal veriler akıllı kararlara dönüşüyor
8 Temmuz 2025 12:51
Gelişmiş Güvenlik için 5G – Acil Durum Hizmetleri Dijital  Çağa Giriyor
Gelişmiş Güvenlik için 5G – Acil Durum Hizmetleri Dijital Çağa Giriyor
7 Temmuz 2025 17:38
“Yapay Zekâ Yıldızları”na ilk uluslararası ödül
“Yapay Zekâ Yıldızları”na ilk uluslararası ödül
7 Temmuz 2025 17:32
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.