• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Gazete tirajı %38 azaldı, dijital medya büyüyor!
Gazete tirajı %38 azaldı, dijital medya büyüyor!

Gazete tirajı %38 azaldı, dijital medya büyüyor!

ICT Media ICT Media
1 Ağustos 2018 00:00
Paylaş

Son 5 yılda Türkiye’deki günlük ulusal gazetelerin toplam tirajı %38 azaldı. Gazetelere kıyasla her gün 33 kat daha fazla habere yer veren online haber siteleri yükselirken, basılı mecralardaki düşüş devam ediyor.

PR ajansı BültenGönder.in'in paylaştığı verilere göre; Türkiye’de 2013 yılının Haziran ayında 4,9 milyon olan günlük ulusal gazetelerin toplam tirajı %38 azalarak Temmuz 2018’de 2,8 milyon seviyelerine kadar geriledi. Son olarak Habertürk gazetesinin de kapanmasıyla yaşanan sert düşüşte, dijital mecraların hızlı yükselişi de büyük bir role sahip. Dijital yayınlar, basılı mecraların reklam pastasından kaybettiği payı da dolduruyor.

BültenGönder.in'in, Deep Haber Dijital Medya Takip Merkezi’nden aldığı verilerle, basılı haber sayılarını kıyaslaması sonucunda ortaya çıkan analize göre, online haber sitelerinde ortalama olarak her gün gazetelere kıyasla 33 kat daha fazla haber yer alıyor. Basın İlan Kurumu kayıtlarına göre, Türkiye’de günlük yayınlanan 41 ulusal gazetede her gün yaklaşık 4.500 haber yer alırken, Türkiye’de 17 bin’den fazla haber sitesine 150 bin’den fazla yeni haber giriliyor.

Türkiye’de 100 kişiye 4 gazete düşüyor
Türkiye, Japonya, Almanya, Fransa, İngiltere, İsveç ve Singapur’un günlük gazete tirajlarını inceleyen BültenGönder.in, ülke nüfuslarına göre kişi başına düşen gazete sayısını da mercek altına aldı. Her 100 kişiye ülkemizde 4 gazete düşerken, Japonya’da 55, İsveç’te 37, Almanya’da 26, Singapur’da 20, Fransa’da 13, İngiltere’de 12 gazete düşüyor. Gazete tirajlarında son yıllarda yaşanan büyük düşüşler yalnızca Türkiye’de görülmüyor. Okunma oranları %12’ye kadar gerileyen İngiltere ve Fransa’daki gazeteler, okuyucularını promosyon kampanyalarıyla elinde tutmaya çalışıyor.

Dijital reklamlar 4 kat büyürken, ilanlar yarı yarıya azaldı.
Teknolojik gelişmelerle beraber değişen dünyada, basının içindeki dengeler de giderek daha hızlı değişiyor. Reklamcılar Derneği’nin Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2009 yılında reklam mecraları arasında %27’lik bir paya sahip olan ilanlar, bugün %12’lere kadar gerileyerek büyük bir düşüş yaşadı. 2009 yılında %6,6’lık payıyla açık hava reklamlarının da gerisinde, 4. sırada yer alan dijital reklamlar ise %25,9’luk payla TV’den sonraki 2. büyük mecra konumuna geldi. Türkiye’deki dijital medya yatırımları ise son 3 yılda %75 artış gösterdi.

Paylaş
online haber gazete Dijital reklamlar

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

GTECH, “DİJİTAL FİNANSIN ÖNCÜLERİ” ÖDÜL PROGRAMINDA JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ
GTECH, “DİJİTAL FİNANSIN ÖNCÜLERİ” ÖDÜL PROGRAMINDA JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ
14 Haziran 2025 13:54
Teknoloji ve finans profesyonelleri, İstanbul’daki özel zirvede buluştu
Teknoloji ve finans profesyonelleri, İstanbul’daki özel zirvede buluştu
14 Haziran 2025 12:03
Kozmetek ile Geleceğin Formülü Yazılıyor: Gençlerden Sürdürülebilir Kozmetik Hamlesi
Kozmetek ile Geleceğin Formülü Yazılıyor: Gençlerden Sürdürülebilir Kozmetik Hamlesi
12 Haziran 2025 21:05
8. Siber Güvenlik Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi BTK’da Düzenlendi
8. Siber Güvenlik Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi BTK’da Düzenlendi
12 Haziran 2025 15:27
Ozan Elektronik Para, Money20/20 Europe'da Fintek Ekosistemiyle Buluştu
Ozan Elektronik Para, Money20/20 Europe'da Fintek Ekosistemiyle Buluştu
12 Haziran 2025 13:38
Savunma Sektöründe Büyük İş Birliği
Savunma Sektöründe Büyük İş Birliği
12 Haziran 2025 10:34
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.