
GEFCO tarafından satın alınan Chronotruck, işletme ve nakliyecilerin arz-taleplerini eşleştiren ve güçlü algoritmalar aracılığıyla işlerini kolaylaştıran dijital bir karayolu taşımacılığı pazarı sunuyor. Moveecar ise GEFCO ve harici bilişim teknolojileri uzmanları tarafından araç lojistiği sunmak için oluşturulmuş bir platform. Bunu da otomotiv ve mobilite alanları için bir araç yaşam döngüsü oluşturarak sağlıyor.
"Fijital" dönüşüm
GEFCO Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Emmanuel Arnaud, "Dijital tüketicinin davranışları işletmeden işletmeye (B2B) ve işletmeden işletmeye ve tüketiciye(B2B2C) olmak üzere farklı pazarlara hizmet verirken geliştirdiğimiz stratejileri etkiliyor. Fiziksel ağ konusundaki bilgi birikimimizi ve dijital becerilerimizi yeni "fijital" hizmetlerimizi güçlendirmek için birleştiriyoruz. Chronotruck ve Moveecar, müşteri deneyimini üst seviyeye çıkartmak için yapay zekâ, makine öğrenimi ve güçlü algoritmalardan yararlanıyor" diyor.
GEFCO inovasyonla büyüyor
Dijitalleştirme ve şirket satın almalar yoluyla inovasyon, GEFCO'nun büyüme stratejisinin temelini oluşturuyor. Moveecar ve Chronotruck, GEFCO'nun lojistik sektörünü nasıl etkilediğini ve müşterilere nasıl değer kattığını gösteren iki önemli örnek. GEFCO CEO'su Luc Nadal, "Moveecar, ikinci el otomobil pazarındaki potansiyeli ortaya çıkarabilmek için, GEFCO'nun nihai araç lojistiği konusundaki deneyimlerinden ve uçtan uca çözümlerinden destek alıyor. Ek olarak, Chronotruck'un hızlı ve erişilebilir dijital platformu, GEFCO'nun müşterilerinin acil ihtiyaçlarına zamanında cevap vermelerini sağlıyor" diyor.
Chronotruck: her zaman en uygun taşıyıcıya erişim
Chronotruck CEO'su Rodolphe Allard, Chronotruck'ı temel lojistik ihtiyaçları için e-pazar alanı olarak tanımlıyor. Chronotruck, güçlü algoritmalar kullanarak dijital bir platform üzerinden göndericileri ve taşıyıcıları birbirine bağlıyor. Allard "Bu yüksek performanslı çözümü, zamanında ve uygun maliyetli çözümler talep eden işletmeler ve taşıyıcılar için geliştirdik. Hizmetimiz, boş TIR yüklerini azaltıyor. Daha küçük TIR şirketlerinin daha büyük müşterilere erişmesine olanak sağlarken taşıyıcıların karbon ayak izlerini de azaltıyoruz" diyor. Göndericiler, 50 kilo ile 28 ton arasında değişen genel yüklerinin herhangi biri için bir taşıyıcı seçebiliyor. Chronotruck, anlık fiyat teklifleri, coğrafi takip, teslimat belgesi ve e-faturalama dahil olmak üzere, yakındaki taşıyıcılara ve dijitalleştirilmiş hizmetler portföyüne erişim olanağı sağlıyor. Dijital platform, taşıyıcılar için nakliye akışlarının optimizasyonuna ve TIR'ların en yakındaki yükü alarak tam kapasitede çalışmasına olanak sağlıyor.
Güvenilir, uygun maliyetli ve sürdürülebilir çözümler
Günümüzde, uygun TIR kapasitesi ve sürücü bulmak giderek artan biz zorluk. Chronotruck ile göndericiler bir talepte bulunduğunda, taşıyıcıların coğrafi konumları belirleniyor ve anında fiyat teklifi veriliyor. Chronotruck pazar çözümü işletmelerin kendilerine uygun fiyat ve zaman aralığında çalışan bir taşıyıcı seçebilmelerine olanak sağlıyor. Böylece müşteri taleplerinin %95'i çözüm buluyor.
Rodolphe Allard sundukları çözümü "Platform tüm taşıyıcıların katılımına olanak sağlıyor. Daha küçük taşıyıcılar, büyük müşterilere bu platform aracılığıyla ulaşma fırsatı yakalıyor. Platforma girişte herhangi bir engel yok. Ayrıca taşıyıcı verilerini yeniden kullanmıyoruz. Taşıyıcıdan talep ettiğimiz bilgiler geleneksel lojistik işlemleriyle aynı." sözleriyle anlatıyor.
Uluslararası büyüme
Yakında Avrupa genelinde hizmet vermeyi planlayan Chronotruck, Fransa'da 9.000'in üzerinde müşteriyle çalışıyor. Platform, şu anda İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Lehçe, Portekizce ve İspanyolca olmak üzere yedi dilde kullanılabiliyor.