• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. “Gelecek çok kanallı alışverişte”
“Gelecek çok kanallı alışverişte”

“Gelecek çok kanallı alışverişte”

ICT Media ICT Media
5 Kasım 2020 00:00
Paylaş

FutureCommerce360 perakende konferansı, bu sabah dijital ortamda gerçekleştirildi. Konferans boyunca perakende ve e-ticaretin geleceği, yeni teknolojiler, iş modelleri ve başarılı uygulamalar perakende sektörünün önde gelen isimleri tarafından tartışıldı. Konferansta ana konuşmacılardan biri olan Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou, çok kanallı alışverişin, perakende sektörünün geleceği olduğunun altını çizdi.

“Perakendenin Yükselişi: COVID-19 sürecinde çoklu kanallar sektörü nasıl dönüştürdü?” başlıklı bir konuşma gerçekleştiren Zafeiratou, “Para harcadığımız mecralarda değişimler oldu ve dijital ortamda yapılan perakende satın alımlarda artışlar gözlemledik. Bu durum, yarının alışveriş alışkanlıkları ile ilgili bazı tahminlere sebep oldu. Bu tahminlerin bir bölümü, evlerde kalınan dönemdeki gerçek trendlere dayanırken, diğerleri perakendenin geleceğinin nasıl olacağına dair spekülasyonlardan oluşuyor. Pandemiden uzun bir süre önce dahi, online alışverişin fiziksel mağaza ve perakende sektörünü olumsuz etkilediğine dair söylemler vardı. Bu tahminlerin es geçtiği nokta, online alışverişin fiziksel dükkanlarla çok yakın bir ilişkide olduğu, hatta çoğu zaman onlara ihtiyaç duyduğu gerçeği.”

“Gelecek çok kanallı alışverişte”

Zafeiratou, “Araştırmalar, pandemi döneminde dahi online satışlara atfedilmiş birçok satın alımın, aslında hem fiziksel mağazalara hem online sistemlere dayalı olan, çoklu kanal satışları olduklarını gösteriyor. Asıl ilginç olan ise perakendecilerin online kanallarındaki büyümenin çok büyük bir bölümünün, bir şekilde fiziksel mağazalarla bağlantılı olarak gerçekleşiyor olması.” ifadelerini kullandı.

Perakende sektöründeki rekabete dikkat çeken Zafeiratou, “Perakendecilerin çoklu kanal hizmetleri geliştirmede oldukça yenilikçi olmalarının sebeplerinden biri, perakende sektörünün oldukça rekabetçi olması ve firmaların pazar payı için büyük bir rekabet içinde olmaları. Kazananın tamamını aldığı diğer sektörlerin aksine, perakende sektörü oldukça parçalı bir yapıda ve birçok kazanan için bolca alan var. Bu rekabet, perakendecileri daha yenilikçi olmaya ve yeni dinamiklere atik bir şekilde adapte olmaya teşvik ediyor. Perakende sektörü tam da bu nedenlerle gelişmeye devam ediyor ve tüketicilere şimdiye kadar olmadığı kadar farklı opsiyonu sunabiliyor” diyerek sözlerini tamamladı.

Paylaş
FutureCommerce360 Covid-19 Eirini Zafeiratou

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Limak’tan veri merkezlerine stratejik adım
Limak’tan veri merkezlerine stratejik adım
28 Kasım 2025 16:05
Hizmet İhracatının Şampiyonu Yine Mars Logistics
Hizmet İhracatının Şampiyonu Yine Mars Logistics
28 Kasım 2025 16:01
1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
27 Kasım 2025 16:13
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
26 Kasım 2025 15:46
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
26 Kasım 2025 15:44
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
26 Kasım 2025 12:01
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.