
Türkiye’de genç nüfus oranının artması ve teknolojinin gelişmesiyle gençlerin teknolojik ürünlere olan harcamaları da her geçen gün artıyor. Cep telefonundan bilgisayara, drone’lardan tabletlere geniş bir yelpazede satılan bu ürünler, genç kuşağında etkisiyle teknoloji pazarını büyütüyor.
Teknoloji perakendeciliğinin önemli firmalarından biri olan İstanbul Bilişim’in Genel Müdürü Levent Menteşe, gençlerin teknolojiye yaptığı yaptırımların 2018’in ilk çeyreğinde geçen yıla göre %30 arttığını belirterek, son dönemde en çok tercih edilen teknoloji ürünlerini açıklıyor.
Teknoloji dünyasında yaşanan gelişmeler ve dijital uygulamaların artması ile Türkiye’de bu alana yapılan yatırımlar her geçen gün artıyor. Özellikle gençlerin akıllı telefon ve teknolojik ürün gruplarına olan ilgisi, sektörün büyüme potansiyelinde önemli bir rol oynuyor.
Geçen yıl Türkiye’de aylık ortalama 1 milyon yılda ise 12 milyon adet akıllı telefon satılırken, bu oranın 2018’in ilk çeyreğinde %30 arttığını ifade eden İstanbul Bilişim Genel Müdürü Levent Menteşe; firmaların akıllı telefon pazarından sağladıkları gelirin 2018 yılının sonuna kadar iki katına ulaşacağının sinyallerini verdiğini söyledi. Ortaya çıkan bu tabloda gençlerin çok büyük bir etkisi olduğuna değinen Menteşe; “Sektörde büyümeyi hedefleyen firmalar, stratejilerini gençlerin dijitalle ilişkileri ve satın alma reflekslerine göre şekillendirmeli.” dedi.