• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Google'ın çerezleri kaldırma planının ertelenmesi, reklamverenler için yeniden hazırlık fırsatı sunuyor
Google'ın çerezleri kaldırma planının ertelenmesi, reklamverenler için yeniden hazırlık fırsatı sunuyor

Google'ın çerezleri kaldırma planının ertelenmesi, reklamverenler için yeniden hazırlık fırsatı sunuyor

ICT Media ICT Media
2 Temmuz 2024 12:01
Paylaş

Google Chrome, yakın zaman önce, 2024 yılının ikinci yarısında üçüncü taraf çerezlerini tamamen kaldırmayı planladığını açıklamıştı. Şimdi ise bu planlarını 2025'e kadar ertelediğini duyurdu. Google'ın bu kararı, reklamverenler için çerezsiz geleceğe daha iyi hazırlanma fırsatı sunuyor.

Google Chrome, 2024 yılının ikinci yarısında üçüncü taraf çerezlerini tamamen kaldırmayı planladığını açıklamıştı. Çevrimiçi gizlilik ve kullanıcı verilerinin korunması kapsamında alınan bu karar, 2023 yılında 900 milyar dolarlık bir değere sahip olan tüm dijital reklam pazarını derinden etkilemişti.

Geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada ise Google, endüstri ve yasal düzenlemelerle ilgili yaşadığı sorunlar nedeniyle çerezleri kaldırma kararını 2025'e kadar ertelediğini duyurdu. Google'ın bu kararı, reklamverenler için çerezsiz geleceğe daha iyi hazırlanma fırsatı sunuyor.

Reklamverenlerin yeni çözümlere entegre olmaları gerekiyor

Google Chrome'da çerezlerin kaldırılacak olması, reklamverenler için önemli değişimleri de beraberinde getiriyor. Özellikle kişiselleştirme ve hedefleme konusunda birçok belirsizliğin ortaya çıkacağı bu dönemde, reklamverenlerin yeni düzenlemeye göre çözümler geliştirmeleri ya da mevcut çözümleri reklam kampanyalarına entegre etmeleri gerekiyor.

Chrome'un 2025'te hayata geçirmeyi planladığı yeni düzenlemeler, özellikle birinci taraf verilerini toplama konusunda kullanıcılarından açık rıza almaları gereken bir dönemi gösteriyor. Daha şeffaf ve kullanıcı odaklı bir yapıya doğru evrilen reklam dünyasında, reklamverenlerin birinci taraf verilerine dayalı stratejilere daha fazla odaklanmalarını gerektiyor. Ayrıca, reklamverenlerin önümüzdeki dönemde çerezsiz bir ortamda nasıl etkili hedefleme yapabileceklerine ve reklam kampanyalarını nasıl kişiselleştireceklerine odaklanmaları gerekiyor.

Cem Eroğlu: “ID Fusion teknolojisi, çerezsiz ortamda yeniden hedeflemeyi mümkün kılıyor.”

Uzun zamandır çerezsiz bir gelecek için yenilikçi teknolojiler ve çözümler geliştiren Adform, ID Fusion teknolojisi ile çerez kullanmayan tarayıcılarda bile etkili yeniden hedefleme imkanı sağlıyor. ID Fusion, reklamverenlerin çerez kullanımının sınırlamalarını aşmasına yardımcı olurken reklam kampanyalarından beklenilen verimliliği destekliyor. Ayrıca, erişim ve dönüşüm oranlarında önemli bir rekabet avantajı sağlıyor.

Adform; Türkiye, MEA, Orta Asya Başkanı Cem Eroğlu, "Reklamverenler, hedef kitlelerine ulaşmak ve dönüşüm oranlarını artırmak için etkili stratejilere ihtiyaç duyuyorlar. Ancak, çerez kullanımı ve gizlilik düzenlemelerindeki değişiklikler bu stratejileri engelleyebiliyor. Adform olarak, reklamverenlere çerezsiz bir gelecekte kişiselleştirme, hedefleme ve veri yönetimi konularında rehberlik edecek güçlü çözümler sunuyoruz. Birinci taraf verilerini etkili bir şekilde kullanma, izin odaklı stratejiler oluşturma ve reklam etkinliğini artırma konularında reklamverenlere destek olacak çeşitli araçlar ve kaynaklar sağlıyoruz. Bu noktada ID Fusion teknolojisi, çerez kullanmayan tarayıcılarda bile yeniden hedeflemeyi mümkün kılan bir çözüm sunuyor. Adform olarak, reklamverenlerin çerezsiz bir geleceğe hazırlanmalarına yardımcı olmaya; kişiselleştirme, hedefleme ve veri yönetimi için güçlü çözümler sunmaya devam edeceğiz" dedi.

Paylaş
Google Chrome çerez ID Fusion Cem Eroğlu Adform

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sağlıkta yeni ufuklar açacak  10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
Sağlıkta yeni ufuklar açacak 10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
28 Haziran 2025 10:29
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
28 Haziran 2025 10:24
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.