
Hepsiburada'nın toplam satış hacmi yılın 3. çeyreğinde 2021'in aynı dönemine göre %66 artarak 10,7 milyar TL'ye ulaştı.
- Hepsiburada platformu üzerinden verilen toplam sipariş adedi, geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla %26 artarak 17,4 milyona yükseldi.
- Platform üzerinden satış yapan aktif satıcı sayısı %42 artışla 94,3 bine, ürün adedi ise %89 artışla 145 milyona ulaştı.
- Hepsiburada, yılın üçüncü çeyreğindeki müşteri sayısını %11 oranında artırarak 11,8 milyona çıkarırken, müşteri başına düşen sipariş sıklığı ise 4,4'ten 5,4'e çıktı.
- Hepsiburada, daha önce %60 civarı olarak açıkladığı 2022 yıl sonu toplam satış hacmi büyümesi tahminini %70 civarına yükseltti.
- Hepsiburada'nın hızlı ve güvenli yeni nesil ödeme yöntemi Hepsipay ise 3. çeyrek sonu itibarıyla 9,2 milyon, Kasım ayında ise 10 milyon kullanıcıya ulaştı.
"Hepsiburada Premium", Kapında İade, Yarın Kapında, Hemen Al Şimdi Öde gibi yenilikçi servislerle farklılaşan Hepsiburada, müşteri sadakati ve deneyimini ölçmede kullanılan bağımsız Net Tavsiye Skoru (NPS) performansına göre sektör liderliğini 2022'nin 3. çeyreğinde de korudu. Hepsiburada, bağımsız araştırma kuruluşu FutureBright'ın E-ticaret NPS (Net Promoter Score/Tavsiye Etme Skoru) Araştırması" sonuçlarına göre 3. çeyrekte Türkiye'nin "En Çok Tavsiye Edilen E-Ticaret Markası" olma başarısını sürdürdü.
Hepsiburada, ayrıca Türkiye'yi dünya teknoloji borsası Nasdaq'da temsil eden ilk ve tek Türk şirketi olarak, uluslararası finansal raporlama standartları ile uyum çerçevesinde 2022 3. çeyrek verilerini geçen çeyrekte olduğu gibi enflasyon etkisinden arındırarak da açıkladı. Hepsiburada'nın 2022 yılının 3. çeyreğinde enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi 11 milyar TL olarak gerçekleşti. Finansal verilerin enflasyona göre yeniden muhasebeleştirilmesi sonucunda yılın ilk dokuz ayında gerçekleşen toplam satış hacmi bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %1 azaldı.
Hepsiburada CEO'su Emirdağ: ''Güçlü kabiliyetlere sahip, entegre bir teknoloji ekosistemi geliştirdik. Bu çeyreği de güçlü bir performansla tamamladık ve kârlılık yolunda ilerlemeye devam ettik. Bu yüksek performans, müşteri deneyimi odağımız, satıcı ve ürün tabanlarındaki genişleme, etkin ve doğru veri kullanımı, pazarlama aktivitelerindeki verimlilik ve disiplinli nakit ve maliyet yönetimi sayesinde mümkün oldu. Hem sipariş sıklığındaki artış hem de aktif müşteri büyümesi sayesinde toplam sipariş adedi geçen yılın aynı çeyreğine göre %26 arttı. Ayrıca, finansal teknolojiler alanında da ilerleme kaydetmeye devam ettik. Bu kapsamda Hepsipay gelişmiş müşteri doğrulama ve e-cüzdan yetenekleriyle alışveriş deneyimini zenginleştirecek yeni özellikler geliştirmeye odaklandı. Kasım ayı ortasında Hepsipay 10 milyon cüzdan kullanıcısını aştı.
Müşterilerimize ve iş ortaklarımıza fayda yaratabilmek amacıyla tüm ekibimizle var gücümüzle çalışıyoruz. Birlikte sadece e-ticarette değil, aynı zamanda finansal teknolojiler, lojistik, reklam hizmetleri ve benzeri alanlarda da güçlü kabiliyetlere sahip entegre bir teknoloji ekosistemi geliştirdik. Türkiye'nin Hepsiburadası olarak iş ortaklarımız, teknolojimiz, ticaret ekosistemimiz, ekibimiz ve kültürümüzle Türkiye'yi global arenada temsil eden bir marka olmanın gururunu ve sorumluluğunu taşıyoruz. Ülkemizde yerli e-ticaret ekosistemi ve teknolojilerinin gelişmesine liderlik etme ve müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırma gayemiz doğrultusunda, Türkiye'nin teknolojiyle ve e-ticaretle üretilen katma değerinin yine Türkiye'de yatırıma dönüşmesi ve küresel başarı hikayesi olması için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz."