• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Honda yapay zeka sayesinde hedeflerini yüzde 300 başarılı oldu
Honda yapay zeka sayesinde hedeflerini yüzde 300 başarılı oldu

Honda yapay zeka sayesinde hedeflerini yüzde 300 başarılı oldu

ICT Media ICT Media
18 Aralık 2020 00:00
Paylaş

Honda, derin öğrenme algoritmaları üzerine kurulan tüketici yolculuğunun tamamını kapsayan kampanyası ile kullanıcı etkileşimini 3 kat artırdı
Gelişmiş pazarlama teknolojileriyle dünya çapında faaliyet gösteren RTB House, Honda’nın derin öğrenme temelli algoritmalarla pazarlama hedeflerini yüzde 300 aştığını duyurdu.

Yoğun rekabetin yaşandığı otomotiv sektöründe ilk akla gelen markalardan biri olmak isteyen Honda, markasını farklılaştırırken kullanıcı etkileşimini artırmayı ve yaşadığı deneyimi kişiselleştirilmiş kreatiflerle geliştirmeyi hedefliyordu. Yeni Honda Jazz Hybrid ve Jazz Crosstar modellerini tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve Honda markasıyla etkileşim yakalamasını sağlamakla birlikte etkili bütçe harcamasıyla sürekli ve çarpıcı bir iletişim kampanyası için yola çıkıldı.

Yapay zeka ile desteklenen, her aşamadaki tüketiciye ulaşmak için kurgulanan kampanya kapsamında, daha az etkileşime sahip kullanıcıların dikkati Streaming Video Ads ile çekildi. Daha fazla etkileşim elde edilmesi için ise video ve interaktif banner’lar kullanıldı. Tanıtılan otomobillerin renklerinin oylanabildiği Social Banners ile ortalama etkileşim oranlarının üzerinde sonuçlar elde edildi.

Bu çalışmalar sayesinde Honda, derin öğrenme teknolojisini kullanarak hedef kitlesine satış odaklı mesajlarını doğru şekilde ulaştırma fırsatı yakaladı. Kişiselleştirilmiş yaratıcı çalışmalar; farkına varma, düşünme ve dönüşme aşamalarındaki kullanıcıların karşısına gerçek zamanlı olarak çıkarıldı. İlk parti verinin kullanımı ile benzer hedef kitleler tanımlanırken, her kullanıcının davranışına göre hedeflemeler yapıldı.

Yüzde 300 daha başarı sonuç elde edildi

Yapay zeka destekli tüm tüketici yolculuğunu ele alan pazarlama çalışması ile KPI’lar yüzde 300’ün üzerinde başarıyla tamamlandı. Toplam erişiminin yüzde 95’i düşünme aşamasına taşınırken, bunlar arasından yüzde 30’u Honda’nın web sitesine adım attı.

Tüketicinin alışveriş yolculuğunda hangi aşamada olduğunu belirlemek, önceki kampanyalara kıyasla Honda’nın 3 kat daha fazla etkileşim elde etmesini sağladı. Mesajların doğru görsel dünya ile doğru mecrada hedef kitleye ulaşması ile aynı bütçe ile hedeflere ulaşmak mümkün oldu.

ContextAI sayesinde Honda, tüm reklam kampanyasının milyonlarca analiz sonunda ortaya çıkarılan ilgili konulara sahip web sitelerinde gösterildiğine emin oldu. Böylece, her bir web sitesinde içeriğe göre otomobil modeli yerleştirildi ve erişim ile etkileşimin maksimuma ulaşması sağlandı. Etkili video bütçesi kullanımı ile toplam 223 gün edecek kadar video gösterimi gerçekleştirildi.

Paylaş
honda RTB House Jazz Crosstar Jazz Crosstar Yapay Zekâ teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
11 Temmuz 2025 13:57
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
11 Temmuz 2025 12:55
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
11 Temmuz 2025 12:51
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
11 Temmuz 2025 12:42
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle  işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
10 Temmuz 2025 20:00
OpenAI ve Perplexity’den Google’a büyük rekabet: Yapay zekâ destekli yeni nesil web tarayıcıları geliyor
OpenAI ve Perplexity’den Google’a büyük rekabet: Yapay zekâ destekli yeni nesil web tarayıcıları geliyor
10 Temmuz 2025 13:28
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.