• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. IBM Araştırması: Türkiye’de üst düzey yöneticiler veri ve yapay zekanın önemine inanıyor
IBM Araştırması: Türkiye’de üst düzey yöneticiler veri ve yapay zekanın önemine inanıyor

IBM Araştırması: Türkiye’de üst düzey yöneticiler veri ve yapay zekanın önemine inanıyor

ICT Media ICT Media
4 Aralık 2019 00:00
Paylaş

IBM’in iki yılda bir yaptığı ve bu yıl 20’incisi açıklanan "Güven Avantajınızı Oluşturun" adlı Üst Düzey Yönetici Araştırması’nın sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, Türkiye’de veri odaklı kültüre sahip liderlerin çoğu, önümüzdeki 2-3 yıl içinde makine öğrenimi de dahil olmak üzere, yapay zekaya büyük yatırım yapmayı planlıyor.

IBM İş Değerleri Enstitüsü’nün (IBV) Oxford Economics ile işbirliğiyle yürüttüğü araştırma kapsamında, 98 ülkede ve 20 sektörde lider markaları yöneten 13.500 üst düzey yöneticiyle anket çalışması yapıldı. Araştırmaya Türkiye'den 209 üst düzey yönetici katıldı. IBM Think Summit İstanbul'da sunulan araştırma sonuçlarına göre, şirketlere çoğunlukla pazar liderliği getiren en temel unsur, bir kuruluşun müşterilerinden, kendi iş süreçlerinden ve iş ortağı ekosisteminden gelen verilere ilişkin yüksek düzeyde güven oluşturması.

Araştırma kapsamında ön plana çıkanlar, veri stratejisini iş stratejisiyle birleştiren en ileri grubu oluşturuyor. “Öncü” olarak adlandırılan bu liderler, dünya genelindeki katılımcıların yüzde 9'unu, Türkiye'deki katılımcıların ise yüzde 21'ini oluşturuyor. Öncüler, şeffaflığı ve karşılıklılığı, müşteri güvenini kazanmada, dolayısıyla büyümede kritik unsurlar olarak görüyor.

Bu liderler ayrıca verilere ilişkin güven inşa etmenin, içeriden elde edilen doğru iş verileriyle başladığını ve ancak güvenilir ekosistemler oluşturarak verilerin değerini artırabileceklerine inanıyor. Türkiye'de inovasyon ve değişimi yönetme alanında başarılı performansa sahip bu grup, şirketin gelir artışında yüzde 61, kârlılıkta ise yüzde 72 daha yüksek sonuçlar sağladı.

Bu liderler, müşteri ilişkilerinde güven oluşturmanın stratejik bir zorunluluk olduğunu düşünüyor ve bu güveni kazanıp sürdürmek için çok çalışıyorlar. Buna göre ;

  • Türkiye'de öncülerin yüzde 93'ü, verilerin müşterilerin güven seviyesini güçlendirmede stratejik bir avantaj yarattığına inanıyor.
  • Türkiye'de öncülerin yüzde 80'i, önümüzdeki 2-3 yıl içinde makine öğrenimi de dahil olmak üzere, yapay zekaya büyük bir yatırım yapmayı planlıyor.
  • Türkiye’deki 10 öncünün 7'si, doğru ve eyleme dönüştürülebilir müşteri verilerine sahip.
     

IBM Türkiye Genel Müdürü Volkan Sözmen , “Günümüz işletmelerinin kendi süreçlerinden ve ekosistemlerinden elde ettikleri verilere güvenirken, müşterilerinin de güvenini kazanabilmeleri gerekiyor. IBV’nin araştırması, Türkiye'deki liderlerin bunu benimsediğini, veri ve iş stratejilerinin özüne güveni konumlandırdığını gösteriyor. Yapay zekaya yatırım ise, veriden yeni değer elde etmek için bu liderlerin gündeminin başında yer alıyor. Biz de IBM'in sahip olduğu teknoloji ve bilgi birikimi ile müşterilerimizin bulut ve yapay zeka yolculuklarının ortağı olmaya devam edeceğiz” dedi.

Bir kuruluşun verilerine güven duymanın önemine odaklanan araştırmanın öne çıkan diğer sonuçları şöyle:

  • Türkiye'de öncüler, müşterilerinin güveni sayesinde, yeni iş modellerini daha iyi test edip yeni pazarlara girmeyi başarıyorlar.
  • Bu öncülerin yüzde 88'i halihazırda yeni iş modellerini geliştirmek için verileri kullanırken (emsallerinden yüzde 138 daha yüksek), Yüzde 77'si yeni pazarlara girme konusunda bilgiye dayalı kararlar almak için verileri kullanıyor.
  • Türkiye'de, Öncülerin yüzde 91'i, karar alma kalitesini artırmak için gereken veri anlayışına sahip olduklarına inanıyor.
  • Araştırmada iş dünyası için öne çıkan öneriler ise şu şekilde:
  • Şeffaflığı kanıtlayın - Verileri, müşterilerin adil olarak nitelendirdiği şekilde kullanmayı öğrenerek (yeniden) güven kazanın.
  • Karşılıklılık elde edin - Müşterilerinize verilerine karşılık, değer verdikleri bir şey sunun
  • İş akışları planlayarak çözüm ortaklarıyla değeri ve izin verilen verileri, serbest ve şeffaf bir şekilde paylaşın .
  • Verileri farklı taraflar ve farklı durumlar için kullanmak üzere, müşterilerin izinleri önceden programlamasına olanak tanıyın.
Paylaş
IBM Oxford Economics Volkan Sözmen

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yerli Teknoloji Sektöründen Büyük Başarı
Yerli Teknoloji Sektöründen Büyük Başarı
8 Ekim 2025 16:04
5G İçin Kritik Buluşma: Türk Telekom’da Milli Ekosistem Çalıştayı Yapıldı
5G İçin Kritik Buluşma: Türk Telekom’da Milli Ekosistem Çalıştayı Yapıldı
7 Ekim 2025 13:45
Trend Micro, IDC MarketScape’te Güvenlik Açığı Yönetimi araştırmasının lideri oldu
Trend Micro, IDC MarketScape’te Güvenlik Açığı Yönetimi araştırmasının lideri oldu
7 Ekim 2025 12:17
Doping Hafıza’dan “Anneler Kulübü”
Doping Hafıza’dan “Anneler Kulübü”
7 Ekim 2025 12:07
Türkiye telekomünikasyon sektörü büyüklüğü 407,4 milyar TL’ye ulaştı
Türkiye telekomünikasyon sektörü büyüklüğü 407,4 milyar TL’ye ulaştı
2 Ekim 2025 16:25
Ruanda’nın en büyük bankasının dijital dönüşümü,  GTECH’e emanet
Ruanda’nın en büyük bankasının dijital dönüşümü, GTECH’e emanet
2 Ekim 2025 14:32
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.