
INFLOW’un ilk uluslararası etkinliği Katar’ın başkenti Doha’da gerçekleşti. Sosyal medya fenomenleri Shay Mitchell, Liz Eswein ve Abdel Aziz kardeşler başta olmak üzere Türkiye’den ve dünyadan 60 farklı hesabı yöneten influencer’ın katıldığı zirve ile 82,5 milyonun üzerinde kişiyle etkileşim sağlandı. Fenomenlerin en çok paylaşım yaptığı platform ise Instagram Stories oldu.
The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways etkiliğine dünyanın dört bir noktasından 60 farklı hesabı yöneten influencer arasında, ünlü oyuncu Shay Mitchell, newyorkcity isimli hesabın sahibi, seyahat gurusu Liz Eswein, üç çocuklarıyla dünyayı keşfeden thebucketlistfamily hesabını yöneten Gee ailesi, dünyadaki 197 ülkenin tamamını gezen onestep4ward hesabının sahibi Johnny Ward, sennarelax adlı hesabında büyüleyici fotoğraflar paylaşan Senai Senna ve reality şovlarıyla Orta Doğu’da izlenme rekorları kıran Abdel Aziz kardeşler gibi ünlü isimler yer aldı. Oyuncu Pelin Akil Altan - Anıl Altan çifti, reklam çekimlerinden outdoor lifestyle fotoğrafçılığa geçen Ahmet Erdem ve kendi deyimiyle sokak fotoğrafçılığı yapan bağımsız foto muhabiri Mustafa Seven ise zirveye Türkiye’den katılan isimler oldu.
Fenomenler Stories’i seçti
Dört gün süren etkinlik boyunca zirveden ve gezilerden fotoğraf, video ve yazı paylaşan influencer’lar, 82,5 milyonun üzerinde kişiyle erişim sağladı. Paylaşımlar için Twitter, Instagram, Instagram Stories, Facebook ve YouTube tercih edildi.
Fenomenlerin en çok paylaşım yaptığı ve en fazla kişiye erişim sağladığı platform Instagram Stories oldu. YouTube erişimde ikinci sırada yer alırken, Instagram da yüksek erişimiyle dikkat çekti. Instagram Stories’in yükselişini ve diğer sosyal platformlarındaki potansiyeli yorumlayan INFLOW Summits kurucu ortağı Afşın Avcı, “Instagram Stories, içeriğin çok hızlı üretilip yüklenebilmesini mümkün kıldığı için, insanların çok fazla zaman geçirdiği bir alan haline gelmeye başladı. Bu da aslında bize, sosyal medyada içerik üretim ve tüketim hızlarının ne kadar arttığını gösteriyor. YouTube ise bu konuda daha uzun vadeli ve yüksek erişim oranlarına ulaşabilecek SEO’ya katkıda bulunan bir içerik platformu. Markalar önümüzdeki süreçte de bu mecralarda farklı ve hızlı içeriklerle var olmaya devam edecekler” dedi.
The VisitQatar INFLOW Summit Powered by Qatar Airways’in bugüne kadar Ortadoğu’da gerçekleştirilmiş en rafine ve güçlü influencer etkinliği olduğunu belirten Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü, “Özellikle etkinlik sonrası raporlamada ulaştığımız toplam erişim ve etkileşim oranları, projenin başarısını kanıtlıyor. Bunu çok açık bir şekilde paydaş markaların sosyal medya hareketlerinde de görebiliyoruz. Bu anlamda INFLOW olarak hem ileriye dönük sürdürülebilir hem de sonuç odaklı katkı sunduğumuzu net olarak söyleyebiliriz.”