• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Influencer pazarlama kampanyaları artıyor
Influencer pazarlama kampanyaları artıyor

Influencer pazarlama kampanyaları artıyor

ICT Media ICT Media
2 Aralık 2020 00:00
Paylaş

İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), tarafından yapılan Influencer Pazarlaması Anketi kapsamında, influencer pazarlamasının mevcut durumu ve trend tahminleri yer aldı.

İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) influencer pazarlaması özelinde sektör genelini anlamak amacıyla yaptığı Influencer Pazarlaması Anketi'nin sonuçlarını açıkladı. Ankete; 58 Reklam Ajansı, 16 Influencer Pazarlama Ajansı ve 69 Reklamveren katılım gösterdi. Katılımcılar, 2020 yılında Influencer Pazarlama Stratejisi en beğenilen marka olarak Trendyol'u seçti. Ankete katılan reklamverenlerin yüzde 91'i çalıştıkları markaların 2021 yılında, influencer pazarlama kampanyalarına ayıracağı bütçenin artacağını öngördü. Bunun yanında reklamverenler, çalıştıkları markaların yüzde 84'ünün 2020 yılında influencer pazarlama kampanyası düzenlediğini belirtti. Anketi yanıtlayan reklamverenler, hizmet verdikleri markaların büyük bir çoğunluğunun dijital pazarlama bütçelerinin yüzde 0 ile 5'ini influencer pazarlamasına ayırdıklarını ifade etti.

Bütçeler artacak

Anket sonuçlarına göre, ajanslar müşterilerinin yüzde 91'i için influencer pazarlama kampanyası düzenledi. Ajansların 2021 yılı beklentilerine de yer verilen ankette; yüzde 86'sı hizmet verdiği markaların influencer pazarlama kampanyalarına ayıracağı bütçenin artacağını, yüzde 64'ü de yine markalarının influencer pazarlama kampanyalarına ayıracağı bütçenin yüzde 10 ile 30 oranında artacağını ön görüyor.

Hızlı tüketim ürünleri sektörü ilk sırada

Ankete katılan influencer pazarlama ajanslarının verdikleri yanıtlara bakıldığında, bu ajansların en fazla pazarlamasını yaptıkları sektörlerin başında sırasıyla, hızlı tüketim ürünleri, e-ticaret ve tekstil geliyor. 2020 yılında ise bu ajansların yüzde 62'sinin 50'den fazla kampanyaya imza attıkları anket sonuçlarında ortaya çıkan çarpıcı verilerden bir diğerini oluşturdu. Yine anketi yanıtlayan influencer pazarlama ajanslarının yüzde 92'si önümüzdeki yıl, hizmet verdikleri markaların influencer pazarlama bütçelerini arttıracağını düşünüyor.

Paylaş
Influencer e-ticaret IAB Pazarlama reklam anket

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
17 Ekim 2025 14:39
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
17 Ekim 2025 14:38
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
17 Ekim 2025 14:36
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
17 Ekim 2025 14:28
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
17 Ekim 2025 11:32
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
16 Ekim 2025 18:11
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.