
Masaüstünden mobile geçişimizin hızlandığı bu dönemde Yemeksepeti, Android ve iPhone kullanıcılarının yemek tercihlerini merak etti ve araştırdı. Yemeksepeti siparişlerinin yüzde 76’sını mobilden alıyor ve bu siparişlerin yüzde 60’ı iPhone’dan, yüzde 40’ı ise Android’den geliyor. iPhone’cular ve Android’cilerin sipariş adetlerine bakıldığında iki kullanıcı da burgerda buluşuyor ve burgeri liderliğe taşıyor. Pizza ve çiğ köftede ise Android’ciler önde gidiyor. Android’ciler siparişlerinin yüzde 13’ünü pizzadan yana kullanırken; iPhone kullanıcılarında ise bu oran yüzde 10 oluyor. Çiğ köftesiz sipariş sipariş değildir diyen Android’ciler iPhone kullanıcılarına göre 2 kat daha fazla çiğ köfte siparişi veriyorlar. Ayrıca iPhone siparişleri incelendiğinde iPhone’cular tam bir kahve ve tatlı tutkunu çıkıyor.
Yemeksepeti COO’su Nedim Nahmias; “Günümüzdeki teknoloji trendlerine baktığımızda, mobil alışveriş, video içerikler, lokasyon bazlı pazarlama, kişiselleştirme gibi kavramların giderek daha yoğun bir şekilde karşımıza çıktığını görüyoruz. Yemeksepeti olarak başarımızın altında yatan en önemli nedenlerden biri yeni teknolojileri hiç vakit kaybetmeden iş süreçlerimize entegre edebilmemiz ve bu sayede kullanıcı odaklı hizmetlerimizi her an en üst seviyede tutmayı başarabilmemiz. Tüm çalışmalarımızı yaparken aklımızda şunu hiç çıkarmıyoruz: Yemeksepeti kullanıcısının karnı aç ve kan şekeri düşük. Bu sebeple bizim için zaman çok değerli. Yemeksepeti mobil uygulaması aynı Yemeksepeti gibi, kullanıcılarımızın karınlarını en hızlı ve kolay şekilde doyurabilmesi için tasarlandı. Yemeksepeti üzerinden yapılabilen her şey mobilde de yapılabiliyor” diyor.