
İş Yazılımı Geliştirmede Yeni Dönem
Uzun yıllar ABD Microsoft’ta görev yapan Serdar Turan tarafından kurulan ve çok sayıda yetenekli genç mühendisin görev yaptığı Ofisim, teknoloji platformu PrimeApps ile bulut tabanlı iş uygulamalarının kod yazmadan geliştirilmesine olanak sağlıyor. Ofisim’in sunduğu “kullandığın kadar öde” iş modeli sayesinde, bulut tabanlı uygulamalardan faydalanan şirketlerin tek maliyeti kullanıcı başı lisans ücreti oluyor. Ofisim’in teknik altyapısını, kullanım detayları ve kullanım alanlarını, Ofisim CEO’su Serdar Turan ile konuştuk.
Kod bilmeden uygulama geliştirmek mümkün mü?
Bilgi sistemleri, bilgiyi etkin yönetebildiği müddetçe verimli olabiliyor. Özellikle KOBİ’ler başta olmak üzere birçok işletme için içeride bir yazılım ekibi olması ya da önemli bütçeler ile satın alımlar gerçekleştirmek mümkün olamıyor. Yazılımı kendiniz geliştirmek istediğinizde ortaya çıkan maliyeti bir kenara bıraksanız bile uzayan iş süreçleri devreye giriyor. Bu, yazılım teknolojisinin eskimesine ve dolayısıyla daha yazılımı kullanmadan eski bir teknoloji ile yola çıkmanız anlamına geliyor. Dolayısıyla tüm işletmeler için bilgi yönetim süreçlerini hızlı, etkin ve kolay bir şekilde modelleyip, yönetebilecekleri iş uygulamalarına sahip olabilmek ve bu uygulamaların sağladığı bilgileri kullanarak işlerini daha ileriye taşıyabilmek önem arz ediyor.
Bahsetmiş olduğum tüm bu noktalardan hareketle Ofisim, Ar-Ge bakış açısıyla geliştirdiği teknoloji platformu PrimeApps ile bulut tabanlı iş uygulamalarının kod yazmadan geliştirilmesine olanak sağlıyor. Yazılım geliştiricilere ve bilişim profesyonellerine bu özelliğiyle büyük kolaylık vadeden Ofisim, PrimeApps üzerinde geliştirilen iş uygulamalarını bir pazar yeri olan Ofisim.com üzerinden satışa sunuyor ve KOBİ’ler başta olmak üzere iş dünyasına bütçe, insan kaynağı ve zaman yönetimi açısından verimlilik sağlıyor. Ayrıca Türkiye’nin dört bir yanında kapsamlı destek hizmeti de veriyoruz.
Ofisim şirketlere hangi avantajları sunuyor
Firmalar kendi sunucu, firewall ve ağ donanımlarına ortalama 50.000 TL’ye varan maliyetlerle sahip olabiliyor. Sunuculara kurulacak olan işletim sistemi ve veri tabanı yazılım lisanslarına yıllık ortalama 10.000 TL’ye varan ücretler ödemek zorunda kalıyorlar. Ürün, teklif ve sipariş yönetim süreçlerini otomasyona geçiren şirketler, personel sayısında %50 tasarruf sağlarken, müşteriye dönüş sürecinde ortalama 10 kat daha hızlı olabiliyor. Bunun yanı sıra, firmalar içeride donanım barındırmak, ilgili sistemlerin bakımı ve güvenliği gibi konularla da uğraşmak zorunda kalıyorlar. Ofisim sayesinde sadece donanım, bakım ve güvenlik maliyetlerinde firma büyüklüğüne göre yıllık 5000 TL ila 50.000 TL arasında bir tasarruf sağlanabiliyor.