
"İş ile arkadaşlık karıştırılmaz" dense de Kaspersky Lab tarafından yapılan bir araştırma işletme sahiplerinin ve çalışanların, şirketlerini farkında olmadan riske attığını ortaya koyuyor. Birçoğu arkadaş bulmak için iş cihazlarını kullanıyor veya kendilerine uygun kişileri ararken şirket sırlarını açığa çıkarıyor.
Türkiye’ye ait verilerin de yer aldığı araştırmada, çevrimiçi arkadaş bulma platformlarını kullananların %9'unun işletme sahibi veya şirket yöneticisi olduğu, %16'sının ise kendisini orta seviye yönetici olarak tanımladığı belirtiliyor. Bu kişiler, çevrimiçi arkadaş ararken yaptıklarıyla büyük miktarda gizli şirket bilgisini potansiyel olarak riske atıyorlar.
Çevrimiçi arkadaş bulma platformlarını kullananların yalnızca %7'si profillerine iş yerlerini ekliyorlar. Buna karşın, arkadaş arayan şirket yöneticilerinin %21'i çalıştıkları iş yerini belirtiyorlar. Tüm çevrimiçi arkadaş arama kitlesinin %10'u yaptıkları işlerle ilgili sırları paylaşmaya hazır. İşletme sahipleri veya şirket yöneticilerinde ise bu oran %21'e yükseliyor. Daha da fazlası, çevrimiçi arkadaş arayanların %12'si eşleştirildikleri kişilerle günlerce konuştuktan sonra işleriyle ilgili bilgileri paylaştıklarını itiraf ederken, bunu yapan şirket yöneticisi oranı ise %14. Bu şekilde, gizli bilgiler yalnızca diğer çevrimiçi arkadaş arayanların erişebileceği hale gelmekle kalmıyor, yanlış ellere geçtiğinde kurumsal casusluk gibi çok daha ciddi sonuçlara neden olabiliyor.
Araştırma, siber risklerin birçok farklı açıdan gelebileceğini de gösteriyor. Şirket yöneticilerinin neredeyse beşte birinin (%7) cihazlarında çevrimiçi arkadaş bulma platformlarından gelen zararlı yazılım, casus yazılım veya fidye yazılımları bulunuyor. Bu kişilerin %21'i sahte kimlik kullanan kişilerle karşılaştıklarını dile getiriyor.