• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. İTÜ, STEAM-Maker Uzman Liderlik Sertifika Programı’nı başlattı
İTÜ, STEAM-Maker Uzman Liderlik Sertifika Programı’nı başlattı

İTÜ, STEAM-Maker Uzman Liderlik Sertifika Programı’nı başlattı

ICT Media ICT Media
15 Şubat 2019 00:00
Paylaş

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) uzun süredir STEAM alanında sürdürdüğü çalışmalarına bir yenisini ekleyerek, STEAM- Maker Uzman Liderlik Sertifika Programı’nı başlattı. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları (GVO) Yönetimi ile işbirliği içinde gerçekleştirilen programda, GVO öğretmenleri katılımcı olarak yer alıyor.Program, İTÜ’lü akademisyenlerden oluşan İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu’nun hazırlayıp sunduğu tematik atölyelerden oluşuyor. Altın Oran, Otomatlar Dünyası, Robotlar Dünyası, Tren, Doğa, Ses ve Hareket gibi temalardan oluşan atölyeler, sistematik bir çalışmanın ürünü olarak STEAM alanında nitelikli bir içerik sunuyor.Katılımcı profili, farklı alanları ve anaokulu, ilkokul ve ortaokul düzeyini kapsıyor. İTÜ Ayazağa Kampüsü Merkezi’nde gerçekleşen program, 9 Şubat- 30 Mart tarihleri arasında devam ederken, programa yönelik eğitimler, cumartesi günleri 10.00-17.00 saatleri arasında gerçekleşecek.

“Milli Eğitim müfredatı kapsamında eğitime destek amaçlı atölyeler oluşturuldu”

İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Tayfun Kındap, Uluslararası alanda bilinen adıyla “STEAM” (Science-Bilim, Technology-Teknoloji, Engineering- Mühendislik, Art-Sanat, Mathematics-Matematik) programı ile Milli Eğitim müfredatı doğrultusunda, eğitime destek amaçlı atölyeler hazırlandığı bilgisini verdi. Programın disiplinlerarası yaklaşım, bütüncül düşünce, birlikte öğrenme ve üretkenlik esasları çerçevesinde tasarlandığını kaydeden Kindap şöyle konuştu: “Programda 11 tematik atölye yer alıyor. Milli Eğitim Bakanlığı’mızın müfredatı doğrultusunda, eğitime destek amaçlı hazırlanan her atölye, kuram ve uygulama modüllerinden oluşuyor ve Komisyon üyelerinin birlikte oluşturdukları çalışma grupları tarafından veriliyor”.

“Amacımız geleceğin bilim ve teknolojisine göre eğitime katkı sağlamak”

İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu üyelerinden Proje İzleme Yetkilisi Doç. Dr. Yüksel Demir, İTÜ STEAM yaklaşımının, toplumsal değişme dinamiklerini ve geleceğin dünyasını değerlendirerek, Üniversite-Sanayi-Toplum işbirliği kapsamında sürdürülebilir gelişmeyi desteklemeyi amaçladığını ifade etti. Amaçlarının ‘Neden Sanat?’ ve ‘STEAM nasıl olmalıdır?’ sorularına yanıt arayarak geleceğin bilim ve teknolojisine göre eğitime katkı sağlamak olduğunun altını çizen Demir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Üretkenliğe, bütüncül düşünceye, tasarım kabiliyetine ihtiyacımız var, sanatın imkânlarıyla bunları öğrenebiliriz. Üniversitemizin yapısı da bize bu özelliği sağlıyor. Teknik bölümlerle birlikte, konservatuvarımız, güzel sanatlar ve insan ve toplum bilimleri bölümlerimiz var. Üniversitemizin çok disiplinli yapısını yansıtan, kapsamlı bir içerikle sunulan sertifika programını tamamlayan öğretmenlerimiz de okullarında STEAM-Maker lideri olacaklar.”

STEAM-MAKER Nedir?

STEAM, Science (Bilim), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik), Art (Sanat) Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. K12 olarak adlandırılan, anaokulundan üniversiteye kadarki öğrenim basamaklarında derslerin, birbirinden tamamen ayrı olarak öğretilmesinin sakıncalarını bertaraf etme fikrine dayanır. Öğrencilerde bütüncül düşünceyi ve yaratıcılığı geliştirecek, farklı alanları kapsayan, fen bilimleri, sosyal bilimler, matematik ve sanatın ortak çalışmalarıyla oluşan teknolojiye ve üretkenliğe dayalı bir yaklaşımı ifade eder. Dünyada pek çok gelişmiş ülkede giderek daha fazla önem kazanmaktadır ve giderek, K12 temel olmakla birlikte, akademiyi, iş dünyasını, üretimi kapsayan, sürdürülebilir gelişme kapsamında bir yaklaşım olarak değerlendirilmeye başlamıştır.

Maker DIY (Do it yourself-kendin yap) ile teknolojinin birleşmesinden oluşan bir harekettir. Yemek yapmaktan, model uçak yapmaya, elektronik devreler ve motorlar aracılığı ile yapılan bir model araçtan, 3 boyutlu yazıcılar ile basılan ve üretilen her ürün, süs eşyası, takı, oyuncak aslında maker hareketi kapsamında, yapılmış kabul edilebilir.

Paylaş
Steam İTU Prof. Dr. Tayfun Kındap

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sparkle, Quantum Safe Bağlantı Hizmetini AWS Marketplace’e taşıyor
Sparkle, Quantum Safe Bağlantı Hizmetini AWS Marketplace’e taşıyor
20 Haziran 2025 14:31
SAP, Yeni Çözümü Business Data Cloud'u tanıttı
SAP, Yeni Çözümü Business Data Cloud'u tanıttı
20 Haziran 2025 14:27
Apsiyon Yönetici Sohbetleri, Ankara’da yöneticilerle buluştu
Apsiyon Yönetici Sohbetleri, Ankara’da yöneticilerle buluştu
20 Haziran 2025 14:18
Vertiv, NVIDIA GB300 için Omniverse Tabanlı Altyapıyı Devreye Aldı
Vertiv, NVIDIA GB300 için Omniverse Tabanlı Altyapıyı Devreye Aldı
20 Haziran 2025 11:55
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 düşürebiliyor
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 düşürebiliyor
20 Haziran 2025 11:51
Büyük veri sızıntısı: 16 Milyar şifre ortaya saçıldı!
Büyük veri sızıntısı: 16 Milyar şifre ortaya saçıldı!
20 Haziran 2025 11:40
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.