• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Kadınlar e-ihracat’la ekonomiye can veriyor
Kadınlar e-ihracat’la ekonomiye can veriyor

Kadınlar e-ihracat’la ekonomiye can veriyor

ICT Media ICT Media
8 Mart 2019 00:00
Paylaş

E-İhracat Türkiye’de hızla büyümeye devam ediyor. Türkiye’nin toplam ihracatı içindeki payı henüz yüzde 0,3 düzeyinde olan bu sistemin 2023 yılına kadar yüzde 5’lik bir oranı yakalayacağı öngörülüyor. Büyük şirketler için yurtdışı pazarlar bulmak ve dünyaya açılmak amacıyla yeni gözde haline gelen bu sisteme bireysel satıcılar da dahil oluyor. Özellikle kadın satıcıların e-İhracat’ın yoğunlaştığı bireysel satışa olanak veren Etsy üzerinden yurt dışına satış yaparak ülke ekonomisine can verdiği görülüyor. Etsy’le e-İhracat yaparak ekonomiye katkı sunana kadınların yoğunlukta olduğu iller ise İstanbul, İzmir, Bursa ve Ankara.

Dünyanın chatbot tabanlı tek ödeme sistemi Paymes’in Kurucu Ortağı Şehlem Akbulut, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre kadınların iş gücüne katılım oranı yüzde 34,6 olduğunu söylüyor. Akbulut, kadınların Etsy gibi platformlar aracılığıyla bireysel e-İhracat’taki paylarının ve iş gücüne katılım oranlarının yüzde 10 artması halinde Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyar dolar katkı sağlanacağının da altını çiziyor.

Sosyal medyanın ödeme yöntemi Paymes, üreten kadınların hâkim olmadıkları arayüzler ve bilgi birikim gerektiren elektronik ticaret gibi süreçlerle uğraşmadan saniyeler içerisinde gelir elde etmelerine imkân sağlıyor. Bir kadın olarak böyle bir yapıda kurucu olarak bulunmaktan dolayı büyük keyif aldığının altını çizen Akbulut, Paymes’te satış yapan kullanıcıların çoğunluğunu kadın kullanıcılar oluşturduğunu da sözlerine ekliyor. Kadınların sosyal ağlar ile hem e-İhracat’a, hem de sosyal ticarete güvenle ödeme almalarına aracılık eden Paymes, dönemsel kampanyalar ile de onların gelirlerini arttırmalarına destek oluyor. Paymes’in her ay düzenlediği bireylere yönelik sosyal ağlarda ürün satmaları ve satışlarını artırmaları adına tavsiyelerde bulundukları “Sosyal Ticaret” etkinliklerine kadın satıcıların ilgisi yüksek oluyor. Bu noktada belediyeler ve iş ortakları ile daha çok kadınlara yönelik bir pazarlama ve iletişim dili kullanmayı tercih eden şirketin, satışlarına katkı sağlayarak mevcut satışlarını 10 – 20 katına çıkaran kadınlar bulunuyor.

Paylaş
e-İhraca Şehlem Akbulut ETSY

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türk Telekom İmtiyaz Süresi Açıklamasına TELKODER'den hukuki süreç vurgusu
Türk Telekom İmtiyaz Süresi Açıklamasına TELKODER'den hukuki süreç vurgusu
26 Eylül 2025 10:30
Mplus Türkiye çeyrek asırlık yolculuğunu kutladı
Mplus Türkiye çeyrek asırlık yolculuğunu kutladı
26 Eylül 2025 10:22
Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
25 Eylül 2025 13:35
Experian ve Agra Fintech’ten Stratejik Ortaklık
Experian ve Agra Fintech’ten Stratejik Ortaklık
25 Eylül 2025 13:34
İnfinidium ve Vepara’dan Kamu Teknolojileri ve Finansta Güç Birliği
İnfinidium ve Vepara’dan Kamu Teknolojileri ve Finansta Güç Birliği
25 Eylül 2025 13:32
Figopara, “Türkiye 100” listesinde ilk 3’te yer aldı
Figopara, “Türkiye 100” listesinde ilk 3’te yer aldı
25 Eylül 2025 13:27
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.