• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Kaspersky anketine katılanların çoğu çevrimiçi öğrenme konusunda rahat hissettiklerini söylüyor
Kaspersky anketine katılanların çoğu çevrimiçi öğrenme konusunda rahat hissettiklerini söylüyor

Kaspersky anketine katılanların çoğu çevrimiçi öğrenme konusunda rahat hissettiklerini söylüyor

ICT Media ICT Media
6 Nisan 2022 00:00
Paylaş

Yeni Kaspersky anketi, öğretmenler de dahil olmak üzere yetişkinlerin pandemi sırasında dijital eğitime karşı yaklaşımını ortaya koydu.

Verilere göre, Türkiye’den ankete katılanların %47’si pandemi sonrasında çevrimiçi öğrenme tekniğinin devam etmesini istemiyor. %27'si hibrit bir öğrenme biçimini (bazı günler okulda ve bazı günler çevrimiçi) tercih ederken, aynı oranda katılımcı sadece çevrimiçi öğrenmeyi tercih ediyor. Öğretmenlerin de yine %27’si çevrimiçi ders verirken daha rahat olduklarını kabul ediyor.

Yine de katılımcıların tamamı, uzaktan eğitimin daha uygun bir öğrenme biçimi olduğu konusunda hemfikir değil. Anket sonuçlarına göre, Türkiye’deki yetişkinlerin yalnızca %10'u ister çevrimiçi öğrenme ister çevrimdışı eğitim süreci olsun, eğitim materyallerinin benzer şekilde ilerlediğinden emin olduğunu söylüyor. Geri kalanı hala çevrimiçi öğrenme sürecinin genel olarak daha az etkili olduğunu, en azından bazı dersler açısından daha kötü olduğunu düşünüyor.

Türkiye’deki okulların çoğu çevrimiçi öğrenmenin benimsenmesini sağlamış görünüyor. Katılımcıların dörtte üçünden fazlası (%83) programın tamamen uygulandığını belirtirken, yalnızca %17si “kısmen” seçeneğini işaretlemiş. Eğitim sürecinde tanıtılan yeni unsurlar arasında en popüler olanları video sunumları (%90) ve dijital testler (%76) oldu. Ayrıca %60'ı sohbet altyapılarını kullanırken, etkileşimli oyunlar diğer araçlardan daha az kullanıldı (%43).

Kaspersky Çevrimiçi Çocuk Güvenliği Departmanı Başkanı Andrey Sideenko, şunları söyledi: “Pandemi sırasında uzaktan öğrenme süreci ilgili herkes açısından stresli geçti. Bu süreçte yetişkinler de yeni formata uyum sağlamaya çalıştıklarından her zaman çocuklarının hayatlarını basitleştirmeye yardımcı olacak doğru kararları veremediler. Çeşitli dijital araçları kullanarak uzaktan öğrenme ve yeni öğretim tekniklerinde ustalaşmak zorunda kaldılar. Bu zorlu zamanlarda öğretmenlerin rolü daha da belirleyici hale geldi.”

Çocukların çevrimiçi öğrenmelerinin pek çok yararı olsa da riskleri de mevcut. Bu nedenle Kaspersky, Kaspersky Safe Kids çözümünü sunuyor. Bu çözüm ebeveynlerin çocuklarının internette ne kadar zaman geçirdiğini tam olarak bilmesini sağlıyor ve onları uygunsuz içerikten koruyor.

Paylaş
Kaspersky Safe Kids Andrey Sideenko Kaspersky teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.