• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Kırtasiye ürünlerine talep yüzde 60 arttı
Kırtasiye ürünlerine talep yüzde 60 arttı

Kırtasiye ürünlerine talep yüzde 60 arttı

ICT Media ICT Media
2 Eylül 2021 00:00
Paylaş

Yüz yüze eğitimden uzak kalan yaklaşık 18 milyon öğrenci için ders zilinin çalmasına günler kaldı. Diğer yıllardan farklı olarak öğrenciler ve veliler okula dönüş hazırlıklarını tamamlamak için online alışverişi tercih ediyor. Google verilerine göre, son bir ayda kırtasiye malzemeleri aramaları yüzde 60, uçlu kalem aramaları yüzde 50, okul çantası aramaları yüzde 40 arttı.

2021-2022 eğitim ve öğretim yılında yüz yüze eğitim 6 Eylül’den itibaren tüm kademelerde başlıyor. Uzun bir aradan sonra okula dönecekler ve okula yeni başlayacak öğrenciler için heyecanlı bekleyiş sona eriyor. Uzaktan eğitimin zorunlu hale geldiği pandemi süreci boyunca veliler ve öğrenciler eğitim için gerekli materyallere online olarak ulaştı. Google Trends verilerine göre, Türkiye’de son bir yılda internetten yapılan tablet ve bilgisayar aramalarında yüzde 60 artış yaşandı.

Ücretsiz tablete en çok Adıyaman ihtiyaç duydu

Eğitim Bilişim Ağı (EBA), uzaktan eğitim döneminde öğrencilerin internette en çok arama yaptığı konuların başında geldi. Google Trends verilerine göre, “EBA canlı ders var mı?” sorgusu son 12 ayda yüzde 3 bin arttı. Eğitimin neredeyse tamamen dijital ortamda gerçekleşmesiyle bilgisayar kamerası fiyatları ve bilgisayar sandalyesi fiyatları aramaları yüzde 700 yükseldi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın ihtiyaç sahibi öğrencilere verdiği ücretsiz tablet desteği için internette en çok arama yapan şehirler Adıyaman, Van, Batman, Şanlıurfa ve Ağrı oldu.

Yüz yüze eğitim aramaları yüzde 500 arttı



Son bir ayda yüz yüze eğitim aramaları yüzde 500 arttı. Okul ihtiyaçlarını online alışveriş yaparak karşılayanlar kırtasiye malzemeleri aramalarını yüzde 60, uçlu kalem aramalarını yüzde 50, okul çantası aramalarını yüzde 40 artırdı. Tüketicilerin dijitalde misafir değil kalıcı olduğunu vurgulayan dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Dijitalde uzak kavramı yok. Dijital pazarlama, şirketlerin ve tüketicilerin interaktif iletişim sağlamaları ve iletişimi uzun vadeli sürdürmeleri konusunda önemli bir güç. Dijital dünya, fiziksele göre çok hızlı akan ve tüketici-üretici ilişkisinde kazanç yolları her zaman açık olan bir otoban.” değerlendirmesinde bulundu.

Paylaş
Google Trends Eğitim Bilişim Ağı EG Bilişim Teknolojileri Gökhan Bülbül teknoloji haberleri bilişim haberleri teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka ve Otomasyon Mobil Ağları Nasıl Dönüştürüyor?
Yapay Zeka ve Otomasyon Mobil Ağları Nasıl Dönüştürüyor?
23 Eylül 2025 11:57
Bilişim Vadisi TEKNOFEST 2025’i ödüllerle tamamladı
Bilişim Vadisi TEKNOFEST 2025’i ödüllerle tamamladı
23 Eylül 2025 11:27
Penta Teknoloji ve NetApp’tan Yeni İş Birliği
Penta Teknoloji ve NetApp’tan Yeni İş Birliği
23 Eylül 2025 11:21
Sağlık sektöründe veri kaosu: Dijital dönüşümün önündeki büyük engel
Sağlık sektöründe veri kaosu: Dijital dönüşümün önündeki büyük engel
23 Eylül 2025 11:11
  Çarpık Kentleşmeden Çarpık Dijitalleşmeye: Şirketleri Bekleyen Yeni Riskler
  Çarpık Kentleşmeden Çarpık Dijitalleşmeye: Şirketleri Bekleyen Yeni Riskler
22 Eylül 2025 12:25
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
19 Eylül 2025 15:42
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.