• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Kırtasiye ürünlerine talep yüzde 60 arttı
Kırtasiye ürünlerine talep yüzde 60 arttı

Kırtasiye ürünlerine talep yüzde 60 arttı

ICT Media ICT Media
2 Eylül 2021 00:00
Paylaş

Yüz yüze eğitimden uzak kalan yaklaşık 18 milyon öğrenci için ders zilinin çalmasına günler kaldı. Diğer yıllardan farklı olarak öğrenciler ve veliler okula dönüş hazırlıklarını tamamlamak için online alışverişi tercih ediyor. Google verilerine göre, son bir ayda kırtasiye malzemeleri aramaları yüzde 60, uçlu kalem aramaları yüzde 50, okul çantası aramaları yüzde 40 arttı.

2021-2022 eğitim ve öğretim yılında yüz yüze eğitim 6 Eylül’den itibaren tüm kademelerde başlıyor. Uzun bir aradan sonra okula dönecekler ve okula yeni başlayacak öğrenciler için heyecanlı bekleyiş sona eriyor. Uzaktan eğitimin zorunlu hale geldiği pandemi süreci boyunca veliler ve öğrenciler eğitim için gerekli materyallere online olarak ulaştı. Google Trends verilerine göre, Türkiye’de son bir yılda internetten yapılan tablet ve bilgisayar aramalarında yüzde 60 artış yaşandı.

Ücretsiz tablete en çok Adıyaman ihtiyaç duydu

Eğitim Bilişim Ağı (EBA), uzaktan eğitim döneminde öğrencilerin internette en çok arama yaptığı konuların başında geldi. Google Trends verilerine göre, “EBA canlı ders var mı?” sorgusu son 12 ayda yüzde 3 bin arttı. Eğitimin neredeyse tamamen dijital ortamda gerçekleşmesiyle bilgisayar kamerası fiyatları ve bilgisayar sandalyesi fiyatları aramaları yüzde 700 yükseldi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın ihtiyaç sahibi öğrencilere verdiği ücretsiz tablet desteği için internette en çok arama yapan şehirler Adıyaman, Van, Batman, Şanlıurfa ve Ağrı oldu.

Yüz yüze eğitim aramaları yüzde 500 arttı



Son bir ayda yüz yüze eğitim aramaları yüzde 500 arttı. Okul ihtiyaçlarını online alışveriş yaparak karşılayanlar kırtasiye malzemeleri aramalarını yüzde 60, uçlu kalem aramalarını yüzde 50, okul çantası aramalarını yüzde 40 artırdı. Tüketicilerin dijitalde misafir değil kalıcı olduğunu vurgulayan dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Dijitalde uzak kavramı yok. Dijital pazarlama, şirketlerin ve tüketicilerin interaktif iletişim sağlamaları ve iletişimi uzun vadeli sürdürmeleri konusunda önemli bir güç. Dijital dünya, fiziksele göre çok hızlı akan ve tüketici-üretici ilişkisinde kazanç yolları her zaman açık olan bir otoban.” değerlendirmesinde bulundu.

Paylaş
Google Trends Eğitim Bilişim Ağı EG Bilişim Teknolojileri Gökhan Bülbül teknoloji haberleri bilişim haberleri teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sağlıkta yeni ufuklar açacak  10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
Sağlıkta yeni ufuklar açacak 10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
28 Haziran 2025 10:29
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
28 Haziran 2025 10:24
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.