• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Kriz dönemlerinde veri yönetimi değerleniyor, inovasyon için fırsat doğuyor
Kriz dönemlerinde veri yönetimi değerleniyor, inovasyon için fırsat doğuyor

Kriz dönemlerinde veri yönetimi değerleniyor, inovasyon için fırsat doğuyor

ICT Media ICT Media
27 Mayıs 2020 00:00
Paylaş

Tüm dünyayı etkileyen koronavirüs salgını, her büyüklükte işletmeyi birçok farklı konuda hızlı karar almak zorunda bıraktı. Çalışan sağlığı, tedarik zinciri, operasyon süreçleri gibi teknik kararlar kadar, iş sürekliliğini sağlayabilmek için gereken adımların atılabilmesi, dijital dönüşüm yolculuğunda ilerlemiş kurumlar için daha kolay oldu.

İşletmeler, dijital dönüşüm için gereken yenilikleri oluşturmaya ve uygulamaya başlasalar bile, sürecin kendileri için ne anlama geldiğini tam olarak tanımlamakta zorlanıyorlar. Yaşadığımız global sağlık krizinin bu süreci hızlandırması, “Yeni normal” olarak adlandırılan salgın sonrası dönemdeki değişikliklerin de ateşleyicisi olacağı düşünülüyor.

Geleneksel veri yönetim araçları ile dijital dönüşüm mümkün değil

Hitachi Vantara Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez, kurumların yaşadığı dijital dönüşüm süreçlerini “2020 yılında, müşterilerin dijital dönüşüm yolculuklarını daha iyi tanımlayacaklarını ve bu yolculukta birlikte ekonomik, çevresel ve sosyal değer yaratabilecek iş ortaklarını da belirleyeceklerini öngörüyoruz. İş ortakları ise, çok önemli değişimleri içeren bu önemli yolculukta, onlara rehberlik etmek için Yapay Zekâ ve gelişmiş analitik gibi uzmanlığa, yeteneklere, teknolojilere ve çözümlere ihtiyaç duyacaklardır. Bugün organizasyonlar yapay zekâ, nesnelerin interneti ve büyük veri ile dijital dönüşümün potansiyelini ve katacağı faydayı öngörmekteler, ancak geleneksel veri yönetimi araçları ve süreçleri ile bu dönüşümün sağlanamayacağını çoktan deneyimlemiş durumdalar. Modern Lumada çözümleri, organizasyonun sahip olduğunu tüm verilerin doğru bir şekilde, doğru zamanda ve doğru kişiye iletilmesini sağlayarak, verimliliğin arttırmakta ve inovasyonun gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan teknolojik altyapının oluşturulmasını sağlamaktadır” şeklinde değerlendirdi.

Önder Sönmez, organizasyonların merkezi, bulut ve sınır bilişim (edge) ortamında giderek büyüyen çok büyük miktarda verinin yönetilmesi ve bu verilerin güvenli bir şekilde nasıl işleneceğine yönelik arayışlarının devam ettiğini belirtirken, önümüzdeki dört yıl içinde 1 trilyon yeni algılayıcının internete bağlanacağını tahmin ettiklerini ifade etti. Sönmez, sözlerine “Bugüne kadar, sadece verilerle yüzeysel anlamda projelerin gerçekleştirilmiş olmasına rağmen, 2020 ve sonrasında DataOps gibi yeni metodolojilerin yanı sıra, Lumada portföyümüz ile çalıştığımız müşterilerimizin sürdürülebilir dijital dönüşümü yakalayabilmelerini sağlayarak, maksimum faydayı elde edeceklerini öngörüyoruz” dedi.

Lumada ürün ailesi, uçtan uca veri yönetimi destekleyen farklı çözümler içeriyor. Bu çözümlerden birisi olan Lumada Business Analytics ve Data Integration çözümü, onlarca farklı kaynaktan veriyi okuyabilme ve gerekli olan tüm süreci, sürükle bırak yöntemlerle yönetilebilmesini sağlıyor. Ayrıca gerekli raporlamalar ve paneller de aynı platform üzerinde self servis olarak geliştirilebiliyor ve makine öğrenimi gibi yapay zeka süreçleri de bu akışa dahil edilebiliyor. Hitachi Vantara’nın bu alanda sunduğu bir diğer çözüm ise Büyük Veri’ye hızlı ve kolay erişim sağlayan, hassas verilerin yapay zeka algoritmaları yardımıyla otomatik tespit edilmesini sağlayan Lumada Data Catalog’dur. LDC ile Nesnelerin İnterneti (IoT) için önem taşıyan, sınır bilişim noktalarındaki sistemlerden verilerin toplanmasını sağlayarak, bunların en etkin şekilde işlenebilmesi destekler.

 

Paylaş
koronavirüs Önder Sönmez

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.