
Beyaz Eşya Sektörü, hammadde krizinin hissedildiği 2021 yılında üretim ve ihracatını geçen yıla oranla yüzde 18 arttırdı.
ANKARA
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2021 ihracat ve ithalat rakamlarını online bir toplantıyla değerlendirdi. TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, 2021 yılında beyaz eşya satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artarak 34 milyon 407 bin 771 adete ulaştığını belirtti. Dinçer, “İhracat adedimiz 25 milyon 927 bin 342 olarak gerçekleşti. 2021 yılında elde ettiğimiz bu sonuçlar, hammadde fiyatlarındaki artış ve tedarik sıkıntıları gibi olumsuzluklara rağmen, süreci iyi yönettiğimizi gösteriyor” dedi.
Türkiye’nin beyaz eşya sektöründe dünya ikincisi olduğunu vurgulayan Dinçer, TÜRKBESD’e üye firmalar olarak bu yıl yatırımlarını yüzde 30’un üzerinde artırmayı planladıklarını söyledi. Dinçer, şöyle devam etti: “480 milyon dolara yaklaşan yatırım planlarımız ilave üretim tesisi, kapasite artışı, makine parkı yenilenmesi, dijital dönüşüme yönelik teknolojik inovasyon, enerji verimliliği, yeşil dönüşüme yönelik ürün tasarımı ve süreçlerini kapsıyor. İhracat ivmemiz son 5 yılda daha da artmış durumda. Yıllık ihracat hacmimiz 4,5 milyar doları aştı. İhracatın öneminin giderek arttığı bir dönemde sektörümüzün maliyet yükünü azaltacak adımlar ise büyük önem taşıyor. 2022’de de ihracatımızı artırmaya devam edip, iç pazarda müşterilerimizin değişen taleplerine karşılık vererek başarılı bir yıl geçirmeyi hedefliyoruz.”
Can Dinçer’in verdiği bilgilere göre 2021’de 6 ana üründe beyaz eşya ihracatı adet bazında bir önceki yıla kıyasla yüzde 18 oranında artış gösterdi. TÜRKBESD’e üye firmaların yurt içi satışlarının artışı 2020’e göre yüzde 9 olurken, toplam satışlardaki artış oranı yüzde 16 olarak gerçekleşti. Üretimdeki artış oranı ise yüzde 17’ye ulaştı.