• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
    • Gelecek Etkinlikler
    • Geçmiş Etkinlikler
  • Etkinliklerimizden Haberler
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Kullanıcılar kişisel verilerini koruyan markalara güveniyor
Kullanıcılar kişisel verilerini koruyan markalara güveniyor

Kullanıcılar kişisel verilerini koruyan markalara güveniyor

ICT Media ICT Media
23 Haziran 2022 00:00
Paylaş

Yapılan araştırmalara göre günümüzde marka itibarını sağlamlaştırmak kullanıcıların kişisel verilerini korumaktan geçiyor. Öyle ki kullanıcıların %73’ü kişisel veri güvenliğinin markanın hırsları için ihlal edileceğini düşünüyor. Markaların müşteri sadakati ve güvene dayalı itibarlarını korumaları gerektiğini hatırlatan Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, şirketlerin kişisel verileri korumanın uygulanabilir 3 yoluna dikkat çekiyor.

Küresel çapta ses getiren ve etkileri halen devam eden Cambridge Analytica skandalı birçok şeyi değiştirmeye devam ediyor. Özellikle skandal sonrası kişisel verilerin korunmasına gösterilen önem, kullanıcıların marka tercihlerine de yön vermeye başladı. Morning Consult’un 2022 Güven Araştırması’na göre kullanıcıların %94,1’lik ezici çoğunluğu, kişisel verilerinin izinsiz paylaşılması durumunda markayı kullanmayı bırakacağını belirtiyor. Verilerin bilinçli ve yasal bir şekilde kullanılmasının kullanıcı güvenini kazanarak marka itibarını sağlamlaştıran bir unsur olarak öne çıktığını vurgulayan Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, kullanıcı ve marka arasındaki güven ilişkisinin veri güvenliğiyle sağlandığının altını çiziyor.

Bilinçli Kullanıcılar Bilinçli Markaları Tercih Ediyor 

Veri sızıntılarının ve yasa dışı kullanımların artması birçok kullanıcının kişisel verilerinin korunması özelinde endişelenmesine neden oluyor. 2022 Güven Araştırması’nda kullanıcıların %73’ü kişisel verilerini kapsayan gizlilik politikasının marka çıkarı için ihlal edileceğini düşünüyor. Kişisel verilerin korunması yasal çerçevede belirtilse de gizlilik politikalarındaki açıklar istenmeyen sonuçlara yol açabiliyor. Gizlilik politikaları düzgün işlese bile kimi zaman da hackerlerin saldırıları ciddi tehdit yaratabiliyor. Gizlilik politikası güncel, şeffaf olan ve siber suçluların saldırılarına karşı güvenlik önlemleri alan markaların kullanıcılar tarafından ilgi gördüğüne dikkat çeken Serap Günal’a göre markalar, verinin büyüklüğüne ya da çalışılan kişilerin önemine bakmaksızın kişisel verileri koruma konusunda düzenli çaba göstererek kullanıcı güvenini kazanabiliyor. Bu konuda her etkileşimin önemli olduğunu hatırlatan Günal, kişisel verilerin korunması ve marka itibarının zedelenmemesi için her zaman gerekli ve kolay uygulanabilen 3 önemli öneriyi sıralıyor.

1. Gizlilik politikanızda şeffaf olun. Güvenilir bir marka olduğunu aktarabilmek ve bu güven itibarını da müşterilere hissettirebilmek için en uygulanabilir yol, kişisel verileri korurken şeffaflığa önem vermek.

2. KVKK uygulamasında profesyonel destek alın. Yasal sınırlarla belirlenmiş kişisel verilerin güvenliğinin nasıl uygulanacağını bilmek yeterli olmayabilir. İşin profesyonellerinden konuyla ilgili destek almak markalara karşılaşacakları sorunlar mücadelede ve kişisel verileri hem idari hem de teknik boyutlar çerçevesinde korumak konusunda ciddi destek sağlayacaktır.

3. Kullanıcıları düzenli olarak bilgilendirin. Gizlilik politikalarının değişmesi ve kullanıcıların bilgilendirilmemesi, kullanıcı güvenini kırarken marka itibarını zedeliyor. Kullanıcılarla gizlilik politikaları konusunda düzenli olarak iletişimde kalmak güven sağlama konusunda katkı sağlayacaktır.

Paylaş
Serap Günal Siberasist KVKK teknoloji gündemi bilişim gündemi siber güvenlik teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sakarya Üniversitesi ve Barikat’tan Siber Güvenlikte Stratejik İş Birliği
Sakarya Üniversitesi ve Barikat’tan Siber Güvenlikte Stratejik İş Birliği
19 Aralık 2025 15:32
Trend Micro 2026 Raporu: Siber Suçlarda Tam Otomasyon ve Endüstriyelleşme Dönemi
Trend Micro 2026 Raporu: Siber Suçlarda Tam Otomasyon ve Endüstriyelleşme Dönemi
19 Aralık 2025 15:23
Finans Dünyasında Mobil Devrim: 2026’ya Kadar Sektöre Yön Verecek 5 Kritik Gelişme
Finans Dünyasında Mobil Devrim: 2026’ya Kadar Sektöre Yön Verecek 5 Kritik Gelişme
19 Aralık 2025 10:14
Bilişim Vadisi Hackathon Serisi’nin ilk aşaması tamamlandı
Bilişim Vadisi Hackathon Serisi’nin ilk aşaması tamamlandı
19 Aralık 2025 10:10
Teknolojik ürünlerin belgelendirilmesine ilişkin usul ve esaslar belirlendi
Teknolojik ürünlerin belgelendirilmesine ilişkin usul ve esaslar belirlendi
18 Aralık 2025 15:34
Fortinet, modelleri, verileri ve altyapıyı koruyan Güvenli AI Veri Merkezi çözümünü tanıttı
Fortinet, modelleri, verileri ve altyapıyı koruyan Güvenli AI Veri Merkezi çözümünü tanıttı
17 Aralık 2025 14:44
ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ ARALIK 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.