• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. LG’nin yapay zeka robotları görücüye çıktı
LG’nin yapay zeka robotları görücüye çıktı

LG’nin yapay zeka robotları görücüye çıktı

ICT Media ICT Media
9 Ocak 2018 00:00
Paylaş

Geçtiğimiz yıl tanıtılan robot portföyünün ardından LG Electronics (LG), CES 2018'de tanıtacağı üç yeni robotu ile sınırları zorlamaya devam ediyor. LG, ticari olarak özellikle oteller, havaalanları ve süpermarketlerde kullanılmak üzere geliştirilen üç yeni konsept robotu piyasaya sürüyor. Bu yeni robotlar, LG’nin kendi alanında lider robotik teknolojilerini baz alan vizyonunu geleceğe taşıma konusundaki kararlılığını ortaya koyuyor.

LG'nin yeni CLOi (KLOH-ee) robot markası çatısı altında olan “Serving Robot”, “Porter Robot” ve “Shopping Cart Robot”, yakın zamanda Kore'nin Incheon Uluslararası Havalimanı'nda başarılı deneme çalışmalarını tamamlayan “Airport Guide Robot” ve “Airport Cleaning Robot”'un izlerini takip ediyor. Son dönemde, Kore'nin en büyük finansal kuruluşlarından birine ait bir bankanın şubelerinde müşterilere bilgi sağlayan ve sunmak için denemeye katılan “The Affable Hub Robot” ve “The Lawn Mowing Robot” da the CLOi ailesinin üyeleri arasında yer alıyor.

Yapay zeka hizmet sektörüyle buluşuyor

“Serving Robot”, konuklara ve müşterilere otellerde ve havaalanı salonlarında hızlı ve verimli bir şekilde yiyecek-içecek sunmayı amaçlıyor. Robot, yiyecek ya da içecekleri gün boyu teslim edebiliyor. Yerleşik raylı sistemi ile müşteriler tepsiyi kolaylıkla teslim alabiliyorlar. Teslimat onaylanmasıyla “Serving Robot” tek başına geri dönebiliyor.

Konuk odalarına bagaj teslim etmek üzere tasarlanan Porter Robot, otel konaklamasında yavaş servis ve uzun bekleme sürelerinin yol açabileceği rahatsızlığı en aza indiriyor. Porter Robot, ekspres check-in ve check-out hizmeti yapıp ödeme işlemlerini tamamlayabiliyor. Robot aynı zamanda, zaman sıkıntısı yaşayan misafirlerin hızlıca check-out yapmalarına ve bagajlarını dışarıda bekleyen arabaya hızlı bir şekilde teslim etmelerine imkan tanıyor.

LG, premium süpermarketlerde alışveriş deneyimini geliştirmek için robotik alanındaki bilgi birikiminden faydalanıyor. LG'nin Alışveriş Sepeti Robotu sayesinde, müşteriler robotun üzerinde barkod okuyucu yardımıyla ürünleri okutarak robotun ekranı üzerinde ürün fiyatlarını görüntüleyip, alışveriş listelerini gözden geçirebiliyorlar. Robot, alışveriş yapanları akıllı telefon uygulaması üzerinden seçtikleri ürünlere de yönlendirebiliyor.

LG'nin CLOi robotları, tüketici elektroniği ve ev aletleri için LG'nin yapay zeka markası olan ThinQ ürünleriyle paralel olarak geliştirilecek. LG CLOi, yapay zeka teknolojisinden yararlanan müşterilere hem duygusal etkileşim hem de yenilikçi kolaylık sağlamak için tasarlanan LG markasıdır.

“LG olarak, gelecekteki büyüme planımızın önemli bir parçası olan robot portföyümüzü müşterilerimizin hayatlarında gerçek anlamda rahatlık ve yenilik sağlayabilmek amacıyla genişletme konusunda kararlıyız.” açıklamasını yapan LG Electronics Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Bölümü Başkanı Ryu Hye-jung, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Robot endüstrisinin ilerlemesine katkıda bulunmak için yeni fırsatlar ararken ticari ve ev robotları özelinde de geniş bir ürün yelpazesi geliştirmeye devam edeceğiz.”

Paylaş
LG CLOi CES 2018

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.