• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. LinkedIn Bültenleri Türkiye’deki kullanıcılara açıldı: Etkili bülten kullanımı için 3 tüyo
LinkedIn Bültenleri Türkiye’deki kullanıcılara açıldı: Etkili bülten kullanımı için 3 tüyo

LinkedIn Bültenleri Türkiye’deki kullanıcılara açıldı: Etkili bülten kullanımı için 3 tüyo

ICT Media ICT Media
14 Aralık 2021 00:00
Paylaş

LinkedIn bültenler, Türkiye’deki kullanıcılara açıldı. Yaklaşık 1 yıldır LinkedIn’in pilot kullanıcılarla test ettiği uygulama artık LinkedIn’deki her kullanıcıya açık.

Gamze Nurluoğlu, 1 yılı aşkındır Türkiye’deki tek pilot kullanıcısı olduğu LinkedIn bültenler uygulamasının 3 adımda doğru ve etkili kullanımını anlatıyor.

LinkedIn, bülten kullanım özelliğini son yaptığı duyuru ile Türkiye’deki kullanıcılara da açtığını ilan etti. Tüm platformlar için son yılların öne çıkan konusu “bülten gönderimi” ile kişiler, şirketler mesajlarını, tanıtımlarını belirli periyotlarda abonelerine daha hızlı ulaştırabiliyor. Bülten pazarına son giren LinkedIn ise bu konuyu 1 yıldır test aşamasında tutuyordu ve sadece pilot kullanıcılar kullanabiliyordu. Türkiye’den pilot kullanıcı olarak yer alan ve 1 yıldır Türkiye’nin ilk LinkedIn bülteni olan “Sadece 20 Dakikada Gündem” LinkedIn bültenini yayımlayan eğitmen ve dijital iletişim profesyoneli Gamze Nurluoğlu bülten kullanımında etkili olmayı 3 adımda sıralıyor.

LinkedIn bültenler tıpkı diğer bültenler gibi abonelik sistemi ile çalışıyor ve şirketlere / kişilere günlük, haftalık veya aylık olarak yayın yapma imkanı veriyor. Bültene abone kişilere paylaşım yapıldığında hem linkedIn içinden bildirim hem de e-mail olarak bilgi gidiyor. Bu sebeple okunma oranlarının oldukça yüksek olduğu bültenlerin en önemli noktası abonelikler. Abonelikler LinkedIn’deki aktif profillere bağlı olduğu için abone listesi her zaman güncel ve spam’den uzak kalabiliyor.

1. Yayımlama sıklığınızı belirleyin

“Bülten” adını almış olmasının pek tabii bir amacı var; düzenli bir paylaşım akışı oluşturmak. Eğer bülten özelliğini kullanacaksanız mutlaka belirli bir sıklıkla paylaşım yapmalısınız. Bu sizin için belki ayda bir, başkası için haftada bir olabilir. Önemli olan; belirli bir periyotta planlıyor olmak. Aksi halde Linkedin zaten post paylaşım ve makale alanıyla istediğiniz an içerik üretmenize imkan tanıyor. Yayınlama sıklığını takiben dikkate almanız gereken diğer bir nokta ise paylaşım saati. Linkedin bülteni abonelik sistemi üzerine çalışıyor. Bülten abonelerinize şu mesajı vermelisiniz; “ben belirli bir saatte bu bülteni her koşulda yayımlayacağım.” Bu neye yarayacak derseniz; hem bülteniniz için sadık abonelerin olmasını hem de Linkedin tarafından etkili bir bülten kullanıcısı olarak değerlendirilmenizi sağlayacak.

2. Konsept oluşturun

Linkedin, bültene bir isim atamanızı istiyor. Bu da demek oluyor ki bu bültenin bir teması var. Tabii her bültende farklı isim kullanmanız da mümkün; ancak o zaman bu bültenin bir konsepti olmaz ve ürettiğiniz her bülten birbirinden bağımsız içeriklere dönüşür. Öncelikle hangi alanda, hangi konularda içerik üretmek istediğinize karar verin ve bu alanlarda bir konsept dahilinde belirlediğiniz sıklıkla içerik üretimi yapacak kadar malzemeniz var mı? Yani sürdürülebilir bir konsept yaratabilecek misiniz buna dikkat edin. Tüm bunları analiz ettikten sonra bülteninizin uzun vadede markalaşmasını sağlamak için bir isim atayın.

3. Bülten araçlarını kullanın

Linkedin bülten, pek çok özellik barındırıyor. Görsel ve video ekleme, link verme, slayt linki paylaşma gibi pek çok seçeneğiniz var. Linkedin, bu araçları kullanmanızı istiyor. Eklediğiniz yazılara konuyla ilgili olarak görsel ve video ekleyerek ya da yönlendirme yapacağınız zaman slayt ya da farklı bir link ekleyerek bülteninizi zenginleştirebilirsiniz. Bu hem içeriğin daha okunabilir, dikkat çekici olmasını sağlayacak hem de Linkedin tarafından değerli bulunacaktır.

“LinkedIn bültenler hayatımıza girdiğinden beri 64 farklı bülten yayımladık ve her hafta düzenli olarak 28 bini aşkın aboneye ulaştık. Siz de etkili bir içerik oluşturucu olmak, kişisel markanızı güçlendirmek istiyorsanız yeni yılda mutlaka LinkedIn bültenini iletişim planlarınıza dahil edin, daha çok kişiye ulaşın.”

Paylaş
LinkedIn LinkedIn Bültenleri Gamze Nurluoğlu teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.