• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Metaverse dünyamızı dijital ortama taşırken doğa da yeniden canlanacak
Metaverse dünyamızı dijital ortama taşırken doğa da yeniden canlanacak

Metaverse dünyamızı dijital ortama taşırken doğa da yeniden canlanacak

ICT Media ICT Media
5 Nisan 2022 00:00
Paylaş

Sarpaş Danışmanlık ve Girişim Savaşçısı kurucusu Berke Sarpaş, sanal gerçeklik teknolojileri dünya çapında 400 milyar dolar seviyelerinde bir ekonomi yarattığının altını çizerek, “Artırılmış gerçeklik teknolojileri ise 1 trilyon doların üzerinde bir ekonomiyi kapsayacak. İnsanlık olarak AR teknolojileri ile önce fiziksel dünyamızı dijitalle daha da yakınsar hale getireceğiz ve ardından sonraki on yıllarda VR ile tüm dünyamızı komple dijital ortama taşıyacağız. Biz üretimin büyük bölümünü dijital dünya olan Metaverse’e taşıdıkça tabiat ana da muhtemelen dünyamızın ekosistemini yeniden toparlayacak. Pandemi sebebiyle 1 yıl evde oturduk küresel ısınma tarihte ilk kez geriledi, nehirlerde kaybolan canlılar yavaştan tekrar ortaya çıkmaya başladı.” dedi.

Teknoloji ilerledikçe gerçekliğe olan bakış açısının da adım adım değiştiğini sözlerine ekleyen Sarpaş, “Instagram’daki sayfamız, Twitter’daki hesabımız, Linkedin’deki profilimiz ya da Playstation’daki avatarımız bizim algımızda birbirinden farklı birer alan olsa da aslında bunların tamamı bizim dijital kimliğimizin ve sanal varoluşumuzun bütününü oluşturuyor. Hep birlikte git gide yepyeni bir galaksiye doğru geçiş yapıyoruz. Bu yeni galaksinin adı da “Metaverse”

Artık her şeyi dijital dünyada da yapabilmeye biraz daha fazla yaklaşıyoruz

Geçen yüzyıllar içerisinde medeniyetimizi, fiziki çevremizi ve yaşam koşullarımızı kalkındırmakla ilgili artırdığımız üretim kapasitemiz neticesinde doğayı çok fena halde tahrip ettik, küresel iklimi 2 derece kadar yükselttik, buzulları eritip, on binlerce canlı türünün de ipini çektik. Tüm bu üretim çılgınlığını ise yeme, içme ve barınma gibi temel ihtiyaçlarımızı karşılayabilmenin çok ötesinde aslında konfor alanımızı artırmak, yepyeni deneyimler ve keşifler yaşamak, yeni araç ve gereçlere sahip olma duygumuzu tatmin edebilmek üzere yaptık. Artık bunların tamamını dijital dünyada da yapabilmeye artık her geçen dün biraz daha fazla yaklaşıyoruz. Sanal dünyada görmenin ve duymanın ötesinde koku almaya, dokunmaya, hemen her türden duyguyu yaşayabilmeye, hatta ve hatta bilincimizi bile aktarabilmeye doğru ilerliyoruz.

Bugün en gelişmiş VR gözlükleri sadece 1.000 dolar

VR gözlükleri ve gereçleri 90’larda ilk çıktığında bir cihazın yaklaşık maliyeti 40.000 dolar seviyesindeydi ve üstelik teknolojisi ve grafikleri de çok daha ilkeldi. Bugün en gelişmiş VR gözlüklerinden birisi olarak kabul edilen OculusQuest sadece 1.000 dolar. Üstelik alıcıları da öylesine güçlü ki kafanızın pozisyonu ve vücudunuzun duruşuna göre oluşturduğu sanal çevre sizde müthiş bir gerçeklik algısı yaratıyor.

ABD ekonomisinin %2,8’i, İngiltere’nin %2,5’i, VR teknolojilerine dayalı olacak

VR’da durum buyken “Artırılmış Gerçeklik”te yani AR’da işler bundan çok çok daha hızlı ilerliyor. VR’dan farklı olarak AR, içinde bulunduğumuz fiziksel dünya ile dijital dünyayı birbirine entegre etmeye yarayan teknolojileri kapsıyor. PwC’nin 2019 yılındaki “Görmek İnanmaktır” raporuna göre 2030 yılına dek VR ve AR teknolojileri dünya çapında toplamda 1,5 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratacak. Böylece ABD ekonomisinin %2,8’i, Finlandiya, Almanya, İngiltere ekonomilerinin %2,5’i, Çin ve Japon ekonomilerinin ise %2'si AR ve VR teknolojilerine dayalı hale gelecek. VR ve Ar teknolojileri bilgisayar, televizyon, tablet ve telefon gibi ayrı ayrı fiziksel ekranlar yerine bize tek bir ekran sunuyor. Gelecekte ayrı ayrı cihazlar almak yerine bir cihazın içerisindeki dijital dünyada, dijital araç ve gereçlerle işlerimizi halledecek ve bundan da tatmin olacağız. Belki fiziksel evrenimizde zaman, en, boy, yükseklik gibi boyutlara ve Kuantum Fiziğinin kuramlarına tabiyiz ancak dijital evrenin boyutlarına da, fiziğine de bizler karar vereceğiz. Siz de kurumunuzda bir VR ve AR politikası geliştirmeye ve iş süreçlerinizi, hatta kurumunuzun tamamını dijital dünyaya taşımaya şimdiden başlamalısınız.” şeklinde görüşlerini dile getirdi.

Paylaş
​​​​​​​Sarpaş Danışmanlık Berke Sarpaş sanal gerçeklik Metaverse

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
12 Ağustos 2025 17:11
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
12 Ağustos 2025 13:58
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
12 Ağustos 2025 13:55
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
12 Ağustos 2025 13:19
Sarıtaş, Dijitalleşme ile Endüstri 5.0'a Geçiyor
Sarıtaş, Dijitalleşme ile Endüstri 5.0'a Geçiyor
12 Ağustos 2025 13:12
"Tomorrow: Now" Temasıyla Türkiye İnovasyon Haftası Başlıyor
12 Ağustos 2025 13:10
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.