
Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda “Mobil oyun sektöründeki oyuncu profilinin değiştiğini ve geçtiğimiz 3-4 yıl içerisinde oyunla ilgili bildiğimiz her şeyi değiştirdiğini aktardı.
Şenyüz, Türkiye’de 2011 yılında mobil oyunların oyun sektörünü değiştirmeye başladığını ve 2011 yılında akıllı telefonların satışının hızla artmasıyla dünya oyun pazarı içinde sahip olduğu yüzde 10 seviyesindeki rakamın yüzde 37 seviyesine kadar geldiğini belirtti.
Şenyüz Mobil oyun sektörünün 2016 yılı sonu itibariyle 41 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını söyleyerek dünya sinemasına yön veren Hollywood’u geride bıraktığını söyledi.
Şenyüz 2017 yılı şubat ayında en çok ciro yapan 10 akıllı telefon uygulamasından 9’unun oyun olduğunu ve 2016 yılında 31.7 milyar oyun uygulamasının indirildiğini belirterek, markaların pazarlama iletişimi yatırımlarında artık aradıkları hedef kitlenin mobil oyunlarda olduğunu sözlerine ekledi.