
Elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin müşteri hizmetlerine yapılan aramaların her yöne paketler kapsamında olmaması veya tarifesindeki dakika ücretinden daha fazla ücretlendirilmesinin tüketici mağduriyetine yol açtığını değerlendiren BTK, bu konudaki düzenlemeyi kamuoyu görüşüne açtı.
Düzenleme şunları kapsıyor:
-Abonelerin hizmet aldıkları işletmenin müşteri hizmetlerini araması halinde uygulanacak ücretlerin şebeke içi arama ücretlerinden yüksek olmamasına, abonelik paketi kapsamında şebeke içine tanınan görüşme sürelerine dahil edilmesi,
-Abonelerin farklı bir şebekedeki müşteri hizmetlerini araması halinde; uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin çağrının sonlandırıldığı şebekeye yapılan arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında çağrının sonlandırıldığı şebekeye tanınan görüşme sürelerine dâhil edilmesi.