• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Müşterilerin yüzde 75’i müşteri temsilcisiyle iletişim kurmak istiyor
Müşterilerin yüzde 75’i müşteri temsilcisiyle iletişim kurmak istiyor

Müşterilerin yüzde 75’i müşteri temsilcisiyle iletişim kurmak istiyor

ICT Media ICT Media
9 Eylül 2024 09:40
Paylaş

Yapay zeka teknolojiler bugün birçok alanda kolaylık sağlayarak iş süreçlerine yön verirken, müşteri deneyimi yönetiminde insan faktörü önemini korumaya devam ediyor. Bu nedenle otomasyon ve teknoloji çözümlerinde gerçek dünya etkileşimlerine odaklı stratejiler belirlemek gerekiyor.

Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği’nin (MDYD) endüstrinin dönüşüm sürecinin fotoğrafını çektiği Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi Araştırması, tüketicilerin müşteri deneyimi yönetiminde yapay zeka teknolojine karşı hala mesafeli bir duruş sergilediğini gösteriyor. Ses ile iletişimde kullanılan araçların tam anlamıyla insanın yerini alabilmesinin oldukça zor olduğunu gösteren araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 75’i, müşteri deneyimi yönetiminde karşılarında akıllı robotlar yerine insan görmek istiyor. İnsan etkileşiminin tercih edilme oranının en yüksek olduğu ilk üç ülke arasında yüzde 84 ile Almanya, yüzde 82 ile ABD ve yüzde 81 ile Avustralya bulunuyor. Bu oranın en düşük olduğu ülkeler ise yüzde 68 ile Brezilya, yüzde 66 ile Çin ve yüzde 53 ile Japonya. Araştırmaya göre teknoloji geliştikçe kusursuz müşteri deneyimi için insanlara ihtiyaç kalmayacağı fikrine kesinlikle katılan yüzde 29 iken kesinlikle katılmayanların oranı yüzde 43.

Teknoloji geliştikçe gerçek kişiyle etkileşimde olma değer kazanıyor

Yeni nesil teknoloji araçlarının müşterilerde merak ve heyecan uyandırsa da etkileşimlerde insan dokunuşunun önemini korumaya devam ettiğini vurgulayan MDYD Yönetim Kurulu Başkanı Banu Hızlı, “Tüketiciler etkileşimlerini dijital kanallar üzerinden sürdürmeyi tercih ederken yaşanacak herhangi bir aksilikte müşteri temsilcisi yani gerçek bir kişiyle iletişim kurmak istiyor. Bu sebeple teknoloji destekli deneyimlerin sunulmasında insan faktörünü gözden kaçırmamak gerekiyor. Bugün gelinen noktada tüketicilerin yüzde 59’u şirketlerin müşteri deneyiminin yeterince insan unsuru içermediğini düşünüyor. Öte yandan küresel ölçekte tüketicilerin gerçek kişilerle iletişim ve makine etkileşimine yaklaşımı incelendiğinde, tüketicilerin yüzde 75’i teknoloji gelişmeye devam ettikçe gerçek kişilerle etkileşimde olma isteklerinin arttığını belirtiyor. Teknoloji gelişip otomasyon daha yaygın hale gelse bile gerçek kişilerle etkileşimin önemini kaybetmiyor. Bu noktada, otomasyon ve teknoloji çözümlerinin tasarımında gerçek hayattaki etkileşimlerin baz alınması, müşteri deneyiminin niteliğinin artırılmasındaki anahtar strateji olarak karşımıza çıkıyor” dedi.

Paylaş
Yapay Zekâ teknoloji Otomasyon Müşteri Deneyimi MDYD

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sağlıkta yeni ufuklar açacak  10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
Sağlıkta yeni ufuklar açacak 10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
28 Haziran 2025 10:29
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
28 Haziran 2025 10:24
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.