• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. "Net Tavsiye Skoru" ölçümü yapan şirket sayısı artıyor

"Net Tavsiye Skoru" ölçümü yapan şirket sayısı artıyor

ICT Media ICT Media
23 Ağustos 2019 00:00
Paylaş

Türkiye'de Net Tavsiye Skoru olarak adlandırılan NPS (Net Promoter Score) ölçümü yapan ve bu sayede rekabete farklı bir boyut getiren şirket sayısı hızlı bir şekilde artıyor. Türk şirketlerin müşteri gözünde farklılaşma ve rekabet avantajı elde etme amacıyla Net Tavsiye Skoru ölçümüne yönelmesi, bu ölçümü yapan şirket sayısının da hızlı şekilde artmasına neden oldu.Türkiye'de faaliyet gösteren şirketler de, dünyaya paralel şekilde Net Tavsiye Skoru ölçümlemesini tercih ediyor.

Müşteri deneyimi yönetim çözümü Wiseback'in Kurucu Ortağı Hasan Genç, yaptığı açıklamada, sektörün Türkiye'deki gelişimine ilişkin bilgi verdi. Türkiye'deki işletmelerin müşteri deneyimi yönetimini şikayet yönetimi olarak gören yaklaşımdan uzaklaşmaya başladıklarını ve müşteri deneyimine artık daha fazla önem verdiklerini belirten Genç, şunları söyledi: "Müşteri varsa müşteri deneyimi de vardır. Olumlu, olumsuz tüm müşteri deneyimlerinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi gerekiyor. Gelişen teknoloji işletmelere yeni fırsatlar sunuyor. Müşteri deneyimini yönetmek isteyen işletmeler dijital varlıklarını deneyim odaklı geliştirerek rekabette öne çıkma eğiliminde. 2000'li yılların başında ortaya çıkan ve tek bir soru ile müşterilerinizin sizi değerlendirmesine imkan sunan NPS ülkemizde de yaygınlaşıyor. Tavsiye skoru olarak da adlandırılan NPS, uluslararası bir standart olarak kabul ediliyor. Fortune 500 şirketlerinin neredeyse tamamı NPS ölçümü yapıyor. Şirketlerin gelirleri ve Net tavsiye skorları arasında kuvvetli bir korelasyon var. Bir şirketin NPS puanındaki 12 puanlık bir artışın gelirlerini iki katına kadar artırdığı görülüyor. Yaptığımız araştırmada ülkemizin en büyük ciroya sahip 500 şirketinin yüzde 55'inin NPS ölçümü yaptığı görülüyor. Bize de işletmelerden en çok NPS ölçümü için talep geliyor. Wiseback olarak sms, web, kiosk, e-posta, kare kod gibi farklı kanallar üzerinden anlık NPS ölçümüne imkan sunuyoruz."

Paylaş
Hasan Genç Net Tavsiye Skoru

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
17 Ekim 2025 14:39
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
17 Ekim 2025 14:38
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
17 Ekim 2025 14:36
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
17 Ekim 2025 14:28
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
17 Ekim 2025 11:32
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
16 Ekim 2025 18:11
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.