• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. "Net Tavsiye Skoru" ölçümü yapan şirket sayısı artıyor

"Net Tavsiye Skoru" ölçümü yapan şirket sayısı artıyor

ICT Media ICT Media
23 Ağustos 2019 00:00
Paylaş

Türkiye'de Net Tavsiye Skoru olarak adlandırılan NPS (Net Promoter Score) ölçümü yapan ve bu sayede rekabete farklı bir boyut getiren şirket sayısı hızlı bir şekilde artıyor. Türk şirketlerin müşteri gözünde farklılaşma ve rekabet avantajı elde etme amacıyla Net Tavsiye Skoru ölçümüne yönelmesi, bu ölçümü yapan şirket sayısının da hızlı şekilde artmasına neden oldu.Türkiye'de faaliyet gösteren şirketler de, dünyaya paralel şekilde Net Tavsiye Skoru ölçümlemesini tercih ediyor.

Müşteri deneyimi yönetim çözümü Wiseback'in Kurucu Ortağı Hasan Genç, yaptığı açıklamada, sektörün Türkiye'deki gelişimine ilişkin bilgi verdi. Türkiye'deki işletmelerin müşteri deneyimi yönetimini şikayet yönetimi olarak gören yaklaşımdan uzaklaşmaya başladıklarını ve müşteri deneyimine artık daha fazla önem verdiklerini belirten Genç, şunları söyledi: "Müşteri varsa müşteri deneyimi de vardır. Olumlu, olumsuz tüm müşteri deneyimlerinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi gerekiyor. Gelişen teknoloji işletmelere yeni fırsatlar sunuyor. Müşteri deneyimini yönetmek isteyen işletmeler dijital varlıklarını deneyim odaklı geliştirerek rekabette öne çıkma eğiliminde. 2000'li yılların başında ortaya çıkan ve tek bir soru ile müşterilerinizin sizi değerlendirmesine imkan sunan NPS ülkemizde de yaygınlaşıyor. Tavsiye skoru olarak da adlandırılan NPS, uluslararası bir standart olarak kabul ediliyor. Fortune 500 şirketlerinin neredeyse tamamı NPS ölçümü yapıyor. Şirketlerin gelirleri ve Net tavsiye skorları arasında kuvvetli bir korelasyon var. Bir şirketin NPS puanındaki 12 puanlık bir artışın gelirlerini iki katına kadar artırdığı görülüyor. Yaptığımız araştırmada ülkemizin en büyük ciroya sahip 500 şirketinin yüzde 55'inin NPS ölçümü yaptığı görülüyor. Bize de işletmelerden en çok NPS ölçümü için talep geliyor. Wiseback olarak sms, web, kiosk, e-posta, kare kod gibi farklı kanallar üzerinden anlık NPS ölçümüne imkan sunuyoruz."

Paylaş
Hasan Genç Net Tavsiye Skoru

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
12 Ağustos 2025 17:11
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
12 Ağustos 2025 13:58
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
12 Ağustos 2025 13:55
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
12 Ağustos 2025 13:19
Sarıtaş, Dijitalleşme ile Endüstri 5.0'a Geçiyor
Sarıtaş, Dijitalleşme ile Endüstri 5.0'a Geçiyor
12 Ağustos 2025 13:12
"Tomorrow: Now" Temasıyla Türkiye İnovasyon Haftası Başlıyor
12 Ağustos 2025 13:10
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.