
Teknoloji devi NVIDIA, 21 Ekim 2025 tarihli basın bülteniyle NVIDIA ACE ve Unreal Engine teknolojilerindeki yenilikleri paylaştı. Yapılan duyurular, geliştiricilerin oyunlarda daha gelişmiş ve bağlamsal olarak duyarlı karakterler oluşturmasına odaklanıyor.
NVIDIA ACE platformu, artık açık kaynaklı Qwen3-8B küçük dil modelini (SLM) desteklemektedir. Bu entegrasyon sayesinde oyun geliştiricileri, dinamik ve gerçek zamanlı NPC karakterlerini doğrudan PC'ler üzerinde (on-device) konuşlandırabilecektir.
Qwen3-8B yapay zeka modeli, bir In-game Inferencing (IGI) SDK eklentisi aracılığıyla ACE platformuna dahil edilmiştir. Bu eklentinin, entegrasyonu basitleştirerek ve eş zamanlı yapay zeka çıkarımı ile grafik işlemeyi optimize ederek oyun içi performansı hızlandırması bekleniyor. NVIDIA, Qwen3'ün, karakterlerin önceden belirlenmiş komut dosyalarına bağlı kalmadan gerçek zamanlı muhakeme yapmasına, oyuncu girdilerine dinamik yanıtlar vermesine ve bağlamsal olarak doğru eylemler gerçekleştirmesine imkan tanıdığını belirtiyor.
Unreal Engine ve IGI SDK Geliştirmeleri
Unreal Engine'in NVIDIA RTX Dalı (NvRTX) için de güncellemeler yayınlandı. Güncellemeler; Unreal Engine 5.6.1 sürümünü, RTX Mega Geometry teknolojisini ve ReSTIR PT (Yol İzleme) performans ile görüntü kalitesi iyileştirmelerini içermektedir.
Bu gelişmelere ek olarak, NvRTX 5.6.1 sürümüne eşlik eden ve RTX Mega Geometry, ReSTIR PT ve DLSS 4 Teknoloji paketini kullanan yeni bir Bonsai Diorama demosu da tanıtıldı.
Temel IGI SDK'da yapılan diğer ana iyileştirmeler şunlardır:
- Gerçek zamanlı, cihaz içi metin-konuşma özelliği için İspanyolca ve Almanca çok dilli desteği ile Magpie Flow eklentisi.
- Minimal hesaplama yüküyle hızlı model ince ayarını desteklemek üzere MultiLoRA adaptörleri.
- Hızlandırılmış performans için grafik ve yapay zeka iş yüklerini optimize etmeyi amaçlayan Vulkan backendleri için Grafikte CUDA desteği.
En son IGI SDK ve eklentileri geliştiricilerin erişimine açılmıştır.