• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Öğrencilerin yüzde 83’ü oyunla öğreniyor
Öğrencilerin yüzde 83’ü oyunla öğreniyor

Öğrencilerin yüzde 83’ü oyunla öğreniyor

ICT Media ICT Media
15 Eylül 2021 00:00
Paylaş

Oyun tabanlı öğrenme, öğrenci başarısını olumlu yönde etkiliyor. Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, öğrenmeye yönelik geliştirilen bir oyun öğrencilerin matematik konusundaki bilgilerini yüzde 79 artırdı. Öğrencilerin yüzde 83’ü, oyun sayesinde öğrendikleri konuyla ilgili soruları çözebilir hale geldi.

Oyunlar, eğlenceli bir aktivite olmanın yanı sıra öğrenme sürecini de hızlandırıyor. Eğitsel video oyunları yaklaşık 50 yıldır dünyanın çeşitli bölgelerindeki sınıflarda kullanılıyor. Texas A&M Üniversitesi'nde geliştirilen öğrenmeye yönelik bir matematik oyunu, öğrencilerin kalkülüs konusunu daha kolay öğrendiğini gösterdi. 2 binden fazla Texas A&M mühendislik matematik öğrencisini kapsayan araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 79’u, oyunun konu hakkındaki bilgilerini artırdığını ifade etti. Yüzde 83'ü ise oyundan öğrendiklerini sınıfta uygulayabildiklerini açıkladı.

Öğrenciler dersin yüzde 40’ını dinlemiyor

Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre, bir öğrencinin sınıfta öğrenim için harcadığı ortalama süre, ders saatinin yüzde 60'ı kadar. Dernek, öğrenmeye ayrılan zamanı en üst düzeye çıkarmanın yolunun öğrencilerin konuyla ilgilenmelerini ve merak etmelerini sağlamaktan geçtiği vurguluyor. Eğitimcilerin öğrencileri motive etmek için oyunlardan destek alabileceğine dikkat çeken dernek, motivasyonu ve katılımı artırmak için tasarlanan eğitici oyunların temel becerileri geliştirdiğinin altını çiziyor. Elementlerin periyodik tablosunu öğrenmek birçok öğrenci için zor görünse de video oyunu oynayan ortaokul öğrencileri tarafından kolayca öğrenilebildiği belirtiliyor.

4 yılda yüzde 51 büyüme



Oyun dünyasının farklı demografik gruplara hitap ettiğini söyleyen IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Oyunlar, öğrencilerin başarısızlıklardan ders almalarını ve başarılı olana kadar tekrar denemelerini sağlamanın bir yolu olarak kullanılabilir. Oyun sektörü, eğlenceye olduğu gibi eğitime de katkı sunuyor. Statisa verilerine göre 2025 yılına kadar küresel oyun pazarın 268,8 milyar dolara ulaşacak. Bu seviye, pazarın 2021'deki 178 milyar dolarlık hacmini yüzde 51 ulaşacağına işaret ediyor. Sektörün gelişmesi için sağlanan devlet desteklerini, teşvikleri, hibeleri ve yatırımları girişimcilerle buluşturuyor, ülke ekonomisine katma değer üretmeye devam ediyoruz.” bilgisini verdi.

Paylaş
Texas A&M Üniversitesi Amerikan Psikoloji Derneği IFASTURK Mesut Şenel teknoloji haberleri bilişim haberleri teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
16 Ekim 2025 18:11
"5G'de abone başı en yüksek kapasite kullanım hakkına sahip olduk"
16 Ekim 2025 15:35
MongoDB, Mobil Desteğini Sona Erdirdi: Couchbase’e Geçme Zamanı
MongoDB, Mobil Desteğini Sona Erdirdi: Couchbase’e Geçme Zamanı
16 Ekim 2025 14:44
TCL ve F-Secure İşbirliği: Bağlantı Çözümlerine İleri Düzey Siber Güvenlik Entegre Ediliyor
TCL ve F-Secure İşbirliği: Bağlantı Çözümlerine İleri Düzey Siber Güvenlik Entegre Ediliyor
16 Ekim 2025 14:41
Türk Girişimi AirCar’dan Rekor: Uçan Arabaya Bir Haftada 100 Ön Sipariş
Türk Girişimi AirCar’dan Rekor: Uçan Arabaya Bir Haftada 100 Ön Sipariş
16 Ekim 2025 14:39
SAP ve Wtech İşbirliğiyle 34 Genç Kadın Yapay Zeka Uzmanı Yetişti
SAP ve Wtech İşbirliğiyle 34 Genç Kadın Yapay Zeka Uzmanı Yetişti
16 Ekim 2025 14:36
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.