• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Ölüm sonrası dijital yaşam: Katılımcıların %61’i, Vefat Eden İnsanların Çevrimiçi Mirasından Endişe Ediyor
Ölüm sonrası dijital yaşam: Katılımcıların %61’i, Vefat Eden İnsanların Çevrimiçi Mirasından Endişe Ediyor

Ölüm sonrası dijital yaşam: Katılımcıların %61’i, Vefat Eden İnsanların Çevrimiçi Mirasından Endişe Ediyor

ICT Media ICT Media
7 Eylül 2024 11:51
Paylaş

Kaspersky’nin “Heyecan, Batıl İnanç ve Büyük Güvensizlik – Küresel Tüketicilerin Dijital Dünya ile İlişkisi" (Excitement, Superstition and great Insecurity – How Global Consumers Engage with the Digital World”) başlıklı yakın tarihli araştırması, ankete katılanların %61'inin ölen kişilerin kimliklerinin kimlik hırsızlığına karşı özellikle savunmasız olduğuna inandığını ortaya koyuyor. Yapay zeka (AI) kullanılarak bir kişinin çevrimiçi varlığının yeniden oluşturulması konusunda ise katılımcıların %42'si bunu kabul edilebilir bulurken, bunların %27’si buna aktif olarak karşı çıkıyor. Bu durum, dijital dünyada gizlilik ve saygı konularındaki çözülmemiş sorunları gözler önüne seriyor.

Kepios tarafından gerçekleştirilen "Dijital 2024 Küresel Genel Bakış Raporu"a göre, internet kullanıcılarının %95'i artık her ay sosyal medyayı kullanıyor ve Temmuz 2023 ile Temmuz 2024 arasında 282 milyon yeni kullanıcı platformlara katıldı. Daha fazla insanın çevrimiçi etkileşimde bulunması ve dijital izlerinin genişlemesiyle, gizlilik, miras ve dijital kimliklerin etik kullanımıyla ilgili endişeler giderek daha önemli hale geliyor.

Katılımcıların yarısından fazlası (%69), vefat eden kişilerin çevrimiçi varlıklarının yapay zeka kullanılarak yeniden oluşturulabileceği konusunda hemfikir. Buna yönelik tutumlar farklılık gösteriyor; katılımcıların %42'si fotoğraflar, videolar veya diğer hatıralar aracılığıyla artık hayatta olmayan birinin dijital kimliğinin oluşturulmasının kabul edilebilir olduğunu düşünürken, %27’lik bir kesim buna karşı çıkıyor.

Çoğu insan (%70), vefat eden kişilerle ilgili görüntülerin veya hikayelerin, onların yakın çevreleri için üzücü olabileceğinden emin. Bununla birlikte, tüketicilerin %49'u, belirli bir kişiyle ilgili olarak çevrimiçi yayınlanmış her görüntü, video veya ses kaydını bulmak için bir zaman sınırı olmadığı konusunda emin.

Muhtemelen, tüketicilerin ölüm sonrası dijital izlerini kontrol altına almak için alabilecekleri tek önlem, vasiyetlerinde talimatlar eklemek oluyor. Katılımcıların %62'si, çevrimiçi varlığı olan herkesin, verileri ve sosyal medya hesaplarıyla ne yapılması gerektiğini vasiyetlerinde belirtmesi gerektiği konusunda hemfikir.

Kaspersky web içerik analizi uzmanı Anna Larkina “Bir kişinin dijital ayak izini yönetme konusu, günlük çevrimiçi faaliyetlerde genellikle göz ardı ediliyor. Ancak anket sonuçları, kritik bir noktayı vurguluyor: Katılımcıların önemli bir kısmı, çalınan kimliklerin kullanıcılar veya sevdikleri için büyük kişisel sorunlara yol açabileceğinin farkında. Bu riskler göz önüne alındığında, gizliliği artıran ve dijital kimlikleri koruyan proaktif önlemler almak akıllıca oluyor. Böylece, bireyler çevrimiçi varlıklarının her durumda güvenli ve saygılı kalmasını sağlayabilir,” diye konuşuyor.

Kaspersky uzmanları, kullanıcıların gizliliğini güçlendirmek için şunları öneriyor:

1. Modern bir güvenlik çözümü kullanmak, uygulamaların hangi kişisel verileri işlediğini izlemeyi ve gerektiğinde veri toplamayı sınırlandırmayı kolaylaştırır.

2. İşletim sistemi, tarayıcı ve tüm güvenlik yazılımlarını güncel tutmak fark yaratır. Güncellemeler genellikle istismar edilebilecek güvenlik açıkları için yamalar içerir.

3. Tüm çevrimiçi hizmetler hangi verileri topladıklarını ve bunları nasıl kullandıklarını açıkça belirtmediğinden, çevrimiçi Gizlilik denetleyicisinin talimatlarını izlemek, çevrimiçi olarak paylaşılan bilgi miktarını sınırlamaya yardımcı olacaktır.

Kaspersky'nin “Heyecan, Batıl İnanç ve Büyük Güvensizlik - Küresel Tüketiciler Dijital Dünyayla Nasıl Etkileşime Geçiyor?” raporunun tamamına bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Anket Hakkında

Haziran 2024'te, Kaspersky, katılımcıların güncel dijital batıl inançlara, yapay zekanın insan yaşamındaki rolüne ve dijital ölümsüzlük konusuna yönelik tutumlarını incelemek amacıyla Arlington Research'e 10.000 katılımcıyla çevrimiçi bir anket yapması için yetki verdi. Örneklem, Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa'dan 1.000'er, İspanya, İtalya, Portekiz, Brezilya, Meksika, Rusya, Kazakistan, Hindistan, Çin, Endonezya, Türkiye, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Güney Afrika'dan ise 500'er katılımcı içeriyordu.

Kaspersky hakkında

Kaspersky, 1997 yılında kurulmuş küresel bir siber güvenlik ve dijital gizlilik şirketidir. Bugüne kadar bir milyardan fazla cihazı yeni ortaya çıkan siber tehditlere ve hedefli saldırılara karşı koruyan Kaspersky'nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik alanındaki uzmanlığı, dünyanın dört bir yanındaki işletmeleri, kritik altyapıları, kamu kurumlarını ve tüketicileri korumak için sürekli olarak yenilikçi çözümlere ve hizmetlere dönüşüyor. Şirketin kapsamlı güvenlik portföyünde lider uç nokta koruması, özel güvenlik ürünleri ve hizmetlerinin yanı sıra sofistike ve gelişen dijital tehditlerle mücadele etmek üzere Cyber Immune (Siber Bağışıklık) çözümleri de yer alıyor. 200 binden fazla kurumsal müşterinin en değer verdikleri varlıklarını korumalarına yardımcı oluyoruz. www.kaspersky.com adresinden daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Paylaş
Kaspersky Dijital Gizlilik dijital yaşam Çevrimiçi Miras

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

140 Milyon Yılda Sadece 1 Saniye Sapıyor: Yeni Nesil Atom Saati Tanıtıldı
140 Milyon Yılda Sadece 1 Saniye Sapıyor: Yeni Nesil Atom Saati Tanıtıldı
20 Mayıs 2025 14:13
 Çalışanların yüzde 55'i işlerini sürdürmek için yapay zekaya muhtaç
Çalışanların yüzde 55'i işlerini sürdürmek için yapay zekaya muhtaç
20 Mayıs 2025 12:11
Google, yapay zekanın enerji ihtiyacını karşılamak için üç nükleer santral kuruyor
Google, yapay zekanın enerji ihtiyacını karşılamak için üç nükleer santral kuruyor
19 Mayıs 2025 12:13
Dijital İnsan Kaynakları yazılımı platformu İdenfit, çözümlerini İngiltere’de dünya pazarına sundu
Dijital İnsan Kaynakları yazılımı platformu İdenfit, çözümlerini İngiltere’de dünya pazarına sundu
15 Mayıs 2025 17:36
Influencer pazarlamasını yapay zekâ ile optimize eden Winfluencer, İTÜ ARI Teknokent’ten yatırım aldı
Influencer pazarlamasını yapay zekâ ile optimize eden Winfluencer, İTÜ ARI Teknokent’ten yatırım aldı
15 Mayıs 2025 16:23
AgriGO.AI ile çiftçiye yapay zeka desteği
AgriGO.AI ile çiftçiye yapay zeka desteği
15 Mayıs 2025 15:28
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.