• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Online alışveriş aramaları yüzde 300 arttı
Online alışveriş aramaları yüzde 300 arttı

Online alışveriş aramaları yüzde 300 arttı

ICT Media ICT Media
1 Haziran 2021 00:00
Paylaş

Google, dünya genelinde son bir yılda yapılan aramaları kıyasladı. Araştırma sonuçlarına göre, online alışveriş uygulaması aramaları geçen yıla göre yüzde 300 arttı. "Yakınımda ziyaret edilecek yer" için yapılan arama sayısında ise yüzde 200 oranında artış mevcut.

Google, 26 Ocak 2020- 26 Mart 2020 ile 26 Ocak 2021- 26 Mart 2021 tarihleri arasında yapılan milyarlarca arama sorgusunu inceledi. Verilere göre, yeniden açılma sürecinin güvenli bir şekilde gerçekleşeceğini düşünenler gezi, tatil ve yolculuk konularındaki arama oranlarını artırdı. "Yakınımda ziyaret edilecek yer" aramaları 2020 yılına kıyasla yüzde 200 arttı. "Yakınımdaki tatil kaçamakları" aramalarında önceki yıla göre yüzde 100, "uluslararası uçuşlar" için yapılan aramalarda yüzde 60 artış görüldü.

Erkeklerde yüzde 500, kadınlarda yüzde 200

Tüketicilerin normalleşme sürecine girilirken dış görünüşlerini yenilemelerine yardımcı olacak stil ve güzellikle ilgili aramaları da dikkat çekti. "50 yaş üzeri saç stilleri" için yapılan görsel aramalarının sayısında 2020’ye göre yüzde 400 artış gerçekleşti. "Erkekler için basit saç stili" ile ilgili görsel aramalardaki artış yüzde 500 olurken, kadınların "kısa doğal saç kesimleri" için yaptıkları aramaların sayısında yüzde 200 artış gözlemlendi.

Lüks ürünlere merak yüzde 300 arttı

Tüketiciler pandemi döneminde birikimleriyle neler yapabileceklerini de araştırdılar. "Lüks modern" için yapılan görsel aramaların sayısında geçtiğimiz yıla göre yüzde 300 artış görüldü. "Nasıl yatırım yapılır" aramalarının ise 2020 verilerine kıyasla yüzde 70 yükseldiği belirlendi.

Büyümenin ön şartı dijitalde müşteriyi kazanmak

Pandemi sürecinde ürün ve marka bazlı aramaların çeşitlendiğini belirten dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Mobil cihazlarına online alışveriş uygulaması indiren tüketiciler, uygulama arama oranlarını yüzde 300 artırdı. E-ticaretle ilgilenenlerin sayısının artması ‘alım satım uygulamaları’ aramalarının oranını yüzde 200 yükseltti. İşletmeler, tüketici davranışlarına uyum sağlama konusunda ciddi bir rekabet halindeler. Dijital dünyanın yoğun rekabet içeren ortamında, uzman ekibimizle çıktıları somut ve ölçümlenebilir dijital pazarlama stratejileri sunarak şirketlerin büyümelerine katkı sağlıyoruz.” açıklamasında bulundu.

Paylaş
Google Gökhan Bülbül EG Bilişim Teknolojileri teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
24 Kasım 2025 17:04
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
22 Kasım 2025 14:18
TÜBİSAD ve Softtech İş Birliğiyle Hatay’a 27. Teknolojik Eğitim Sınıfı
TÜBİSAD ve Softtech İş Birliğiyle Hatay’a 27. Teknolojik Eğitim Sınıfı
21 Kasım 2025 13:50
Yandex Maps İstanbul Metrosunda En İyi Vagonu Buluyor
Yandex Maps İstanbul Metrosunda En İyi Vagonu Buluyor
20 Kasım 2025 17:27
Apsiyon'dan Yeni Dönem: Aareon Group'a Satış
Apsiyon'dan Yeni Dönem: Aareon Group'a Satış
20 Kasım 2025 17:24
Panasonic, Otonom Fabrika Vizyonunu Productronica 2025'te gerçeğe dönüştürüyor
Panasonic, Otonom Fabrika Vizyonunu Productronica 2025'te gerçeğe dönüştürüyor
20 Kasım 2025 17:22
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.