• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Online alışverişte tüketici kendini KEP ile korumaya alabilir
Online alışverişte tüketici kendini KEP ile korumaya alabilir

Online alışverişte tüketici kendini KEP ile korumaya alabilir

ICT Media ICT Media
27 Kasım 2020 00:00
Paylaş

Dünya dijitalleşme ile belki en büyük hacmini e-ticaret alanında yakalıyor. Tüm hizmet ve mal alım satımı şirketlerin e-ticaret platformlarından, ortak pazar yerleri olarak nitelendirilen e-ticaret kanallarından gerçekleşiyor. E-ticaretin dünya genelindeki hacmi, son üç yılda yüzde 73 büyüme ile 3,5 trilyon dolara ulaşırken 2020’de büyüme hızı pandemi ile 5 yıl sonra gelinmesi beklenen hacim ve kullanıcı trafiğine ulaştı. Türkiye’de 2019 yılında 83 milyar TL büyüklüğe ulaşan e-ticaret sektörü, koronovirüs salgınının başladığı mart ayından itibaren atağa geçti. Salgın döneminde 1 milyon yeni kişi ilk defa e-ticaret ile tanıştı. İhtiyaçların çoğu online platformlar üzerinden sağlanmaya başladı. Şirketler tarafında pandemi dönemi ile birlikte e-ticaret sitesi açmak, e-ticaret operasyonlarını büyütmek çok daha mantıklı hale geldi. Ancak hızla gelen bu dönüşüm ve ilgi yoğunluğu ciddi güvenlik sıkıntılarını da beraberinde getirdi.

Peki online dolandırıcılığın da yükseldiği bu süreçte tüketiciler kendilerini nasıl korumalı? Son 15 yılda hayatımıza giren KEP kişisel hakları nasıl korur?

Resmi ve yasal açıdan geçerli bildirim niteliğinde olan KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) bireylerin, şirketlerin ve kurumların fiziki adresine eşdeğer bir resmi bildirim adresi niteliğinde. KEP uzaktan alışveriş işlemlerinin çok daha güvenilir olmasını sağlayan bir ortam sağlıyor diyen TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız “Kişisel güvenlik açısından özellikle online alışverişlerde KEP ile alışveriş yapılması son derece önemli. Gerek satıcı gerek alıcı KEP ile kendisini güven altına alabilir. Yüz yüze etkileşimin azaldığı, tüm hizmet ve iş akışının hızla online ortama taşındığı bir ortamda KEP bir anlamda alıcı ve satıcıyı koruyan bir hizmet olarak öne çıkıyor. Özellikle yoğun kampanya döneminin yaşandığı son günlerde sosyal medyada ya da online alışveriş sitelerinde satış yapan mağazalardan yoğun şikayetlerin geldiğini duyuyoruz. Olmayan ürünlerin satılabildiği, sipariş edilenden farklı ürünlerin gönderilebildiği, hatta paravan sanal mağazaların işlediğine dair duyum ve deneyimlerin aktarıldığına şahit oluyoruz. Oysa ki, bu mağazaların gerçek olup olmadığını bilebilmenin bir yolu var, ödeme yapmadan önce satıcıdan sipariş onayını resmi bir KEP iletisiyle göndermeleri istenebilir.

Olcay Yıldız “E-ticaret dinamiğini güven endeksine oturtacak kanalda KEP olacaktır”

Covid19 salgınının etkisiyle 2020 yılının ilk 5 ayında e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar TL olarak kaydedildi. Salgın döneminde 1 milyon yeni kişi ilk defa e-ticaret ile tanıştı. Pandemi döneminde en çok büyüyen sektörlerden birinin e-ticaret sektörü olduğunu belirten Olcay Yıldız “insanlar evde kaldıkları dönemde online alışverişe yönelmek zorunda kaldı. Bu artık pandemi sonlansa dahi bir alışkanlık halini aldı, insanlar temassız alışverişin rahatlığını öğrendi. Şirketler tarafında pandemi dönemi ile birlikte e-ticaret sitesi açmak, e-ticaret operasyonlarını büyütmek çok daha mantıklı hale geldi. Ancak online alışverişin en büyük handikapı güven sorunu. Her hızlı büyüyen sektörde olduğu gibi e-ticarette de ciddi sıkıntılar yaşanmaya başladı. Toplumsal bilinçlenmenin ve farkındalığın artması ile özellikle online ticarette KEP ile güven ortamının hızla düzeleceğine inanıyoruz” dedi.

Paylaş
Covid-19 Dijital dünya KEP dijital dönüşüm teknoloji gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
Doktar, küresel büyüme için 7,5 milyon Euro yatırım aldı
Doktar, küresel büyüme için 7,5 milyon Euro yatırım aldı
26 Haziran 2025 14:22
Bakan Kacır, Türkiye Teknolojide Kız Öğrenciler Yapay Zeka Farkındalık Araştırması Rapor Lansmanı’na Katıldı
Bakan Kacır, Türkiye Teknolojide Kız Öğrenciler Yapay Zeka Farkındalık Araştırması Rapor Lansmanı’na Katıldı
25 Haziran 2025 18:03
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.